Jump to content

Hjelp! Motoren har satt seg!

Tressfjord

Recommended Posts

Du får starte med å demontere dysene/innsprøytningsventilene og fylle tynn olje/rustløser/CRC el. lign ned i hver sylinder. La det stå å godgjøre seg noen dager. I mellomtiden får du laget deg et adapter som du kan sette nedi "dysehullet" slik at du kan få trykkluft innpå sylinderen. Demonterer du vippestellet vil alle ventiler være lukket og trykkluften vil presse stempelet nedover og forhåpentlig løsner motoren.Du får stor kraft med kun 8bar trykk. Funker ikke dette må der kraftigere metoder til.Har det under lagringsperioden kommet sjøvann inn i sylindrene vil du nok slite litt er jeg redd.

Jeg kan give det samme tips, hæld rustløsner ned i toppen. Derefter vil jeg forsøge og stikke en rund pind, kobberpind helst, ned igennem dysehullet, og ramme toppen af stemplet, og så daske forsigtig med hammer. For at vibrationer kan løsne et fastrustnet stempel. Du skal dog regne med at det er noget som slider på dine foringer, og motoren ikke bliver som ny efter sådan en omgang, men den kan stadig køre.

Held og lykke!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...