Turseiler Startet 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2008 Hei Første innlegg fra meg; Etter det sterke regnværet de siste dagene oppdaget jeg en lekkasje ved strekkfiskene. Testet med vannslange. Har noen erfaring med å tette skroggjennomføringer ved strekkfiskene? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Lag en mer konkret "Tittel" som f. eks. "Tetning av lekkasje ved strekkfisker, hva benytter man" ellers blir denne tråden STENGT gamske snart av en Moderator. Ellers,Velkommen til Båtplassen ! Du kan forøvrig benytte en hver fom for elastisk lim som polyuretan eller MS polymer til å tette. Det er en fordel å demontere beslaget, påføre massen og så montere beslaget igjen. Produkt, for eksempel "Unifix Clear" som du får kjøpt i en hver Montèr byggsjappe, den er transparent sa det synes ikke om du søler litt. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Ingar Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Det som burde vært med er hva slags båtmodell det dreier seg om, i det minste om det er tre eller plast. Så kan posteren oppdatere tittelen. Og velkommen til baatplassen! Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 (redigert) Er ikke strekkfisker disse gummisakene som man setter på tauet da ? Halegattene er vel kanskje rette ordet ? Redigert : (Hvorfor sjekker jeg ikke før jeg svarer ;-) strekkfisk er disse metall-strammerene mellom vaiere eller lignende. Sikkert fint med litt mer info om problemet. Redigert 9.Juli.2008 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Har noen erfaring med å tette skroggjennomføringer ved strekkfiskene? Erfaring: Ja Ble det tett: Nei Jeg skal prøve på nytt snart. Hvis det funker avgir jeg rapport, hvis ikke holder jeg kjeft. Da får du høre på noen andre enn meg. Fremgangsmåten avhenger endel av både hvordan dekket ditt er bygd opp ("hel ved" eller sandwich) og hvordan festet er utført (boltet gjennom ned til røstjern, røstjern stikker opp gjennom dekk eller en annen patent) Bilder eller gjerne en fin tegning ville hjulpet mye. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
JGH Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Hadde lekkasjer her eg og, men eg klinte kvit sikaflex rundt gjennomføringen på dekk og det har holdt tett iallefall til nå. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.