Rolf Yks Startet 1.April.2004 Link til dette innlegget Startet 1.April.2004 Eg har tenkt å montere trimplan, men er usikker på kva eg skal velge. Elektriske er mykje enklare å innstallere, men rykter seier at hydrauliske er meir pålitelege. Nokon med erfaringar som kan hjelpe meg å velge? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Trodde alle trimplan var elektro hydrauliske jeg?Dvs at når en trykker på knottene til trimplanene så aktiviserer hydraulikken som kjører trimplanene. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Byttet ut mine gamle (77mod) hydrauliske i forrige uke. Disse har funger greit det meste av tiden. Eneste problemet har vært morkne slanger og at selve flapsene hadde begybt å skrante noe. Kjøpte nytt komplett sett (Bennet hydraulisk) da prisforskjellen mellom kun flapsene og komplett pakke var ca 1000,-. Best pris fikk jeg hos Marinesenteret i Bergen, Sandviken. Under 4 lapper for hele pakken. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Arvid_A Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hei! Her finner du mer info om emnet: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1074086279 Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Nå er ikke meningen å vri eventuelle svar vekk fra spørsmålet til Rolf Yks, men jeg tar sjansen på følgende under samme link. Finnes det trimplan for snekkeformet akterende eller evt. trimplan som kan tilpasses snekkeformen. Jeg tenker ikke på faste trimplan. Eller må man lage tilpasningen selv. Er det noen som har prøvd dette på snekker. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 På båter med rund hekk er det vel mere vanlig å bruke "brett".Kan ikke huske å ha sett snekker med trimplan. Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Kan ikke huske å ha sett snekker med trimplan.Nei, det har ikke jeg heller, men problemet med Jodaen (hvis man kan kalle det et problem) er at det er en vanntank på 140 liter og en septiktank på 140 liter styrbord side og en dieseltank på 240 liter på babord side. Når man av og til er i den situasjonen at vanntanken og kanskje også septiktanken er ganske tom, mens dieseltanken er full, så beveger man seg bortover vannet omtrent som en seilbåt og det er ikke alltid så lett å kompensere for dette med annen vektforskyvning ombord Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Yks Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Har forespurt Maritime i dag. For 4 år siden når dei begynte med elektriske, var det ein del reklamasjon. Dei siste åra er desse sterkt forbedra, og reklamasjon er lik null. Hadde håpa at det var fleire her som kunne dele sin erfaring.... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Sånt skjer ombord på Slagskipet til tider også.I lave hastigheter så hjelper trimplan veldig lite.Da er det kun en ting å gjøre,og det er å kommandere eventuelle passasjerer rundt. Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Det å montere elektronikk inne i akuatorer under vann tiltaler ikke meg. Jeg hadde uansett valgt elektrohydrauliske - enkle og driftsikre... Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hei Har selv Lectrotab fra Sleipner montert på Sun'en. Disse er svært presise og gir rask respons. Funker utmerket uten hverken hydraulikksøl eller problemer med luft i olja. Se denne linken:http://www.lectrotab.com/ M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Rolf Yks Svart 2.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Er det noken som har erfaring med Lenco elektriske trimplan?? Maritime i Arendal selger desse.. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Hei! Jeg monterte Lenco trimplan i fjor vår og har bare gode erfaringer med dem etter en sesong. Enkel og grei montering og lettfattelig montasjeanvisning. Lite og nett kontrollpanel som er enkelt å plassere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.