Jump to content

Trimplan.

Rolf Yks

Recommended Posts

Byttet ut mine gamle (77mod) hydrauliske i forrige uke. Disse har funger greit det meste av tiden. Eneste problemet har vært morkne slanger og at selve flapsene hadde begybt å skrante noe. Kjøpte nytt komplett sett (Bennet hydraulisk) da prisforskjellen mellom kun flapsene og komplett pakke var ca 1000,-.

Best pris fikk jeg hos Marinesenteret i Bergen, Sandviken. Under 4 lapper for hele pakken.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Nå er ikke meningen å vri eventuelle svar vekk fra spørsmålet til Rolf Yks, men jeg tar sjansen på følgende under samme link. Finnes det trimplan for snekkeformet akterende eller evt. trimplan som kan tilpasses snekkeformen. Jeg tenker ikke på faste trimplan. Eller må man lage tilpasningen selv. Er det noen som har prøvd dette på snekker.

Kan ikke huske å ha sett snekker med trimplan.

Nei, det har ikke jeg heller, men problemet med Jodaen (hvis man kan kalle det et problem) er at det er en vanntank på 140 liter og en septiktank på 140 liter styrbord side og en dieseltank på 240 liter på babord side. Når man av og til er i den situasjonen at vanntanken og kanskje også septiktanken er ganske tom, mens dieseltanken er full, så beveger man seg bortover vannet omtrent som en seilbåt og det er ikke alltid så lett å kompensere for dette med annen vektforskyvning ombord

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...