Enzo Startet 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2008 Fikk ikke med i tittelen at jeg tenkte å handle på mekonomen så jeg må bare beklage om tråden blir slettet. Over til saken. Jeg vil ha et ekstra forbruksbatteri til båten og fant det billigst hos Mekonomen , tenkte først handle på biltema men det var dyrere der. De har 2 battterier å velge i på den størrelsen og det er VARTA og SØNNAK fritidsbatterier , de koster omtrent det samme , er det slik at det ene merket er bedre enn det andre eller er det hippsomhapp hva jeg velger ? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Kjøpe nytt batteri hallberg-rassy , hva velge av 2merker 75ah .For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Wrooar Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Hei - har akkurat kjøpt to nye Varta 75amp batterier på Maritim - disse koster kr. 869,- Det var det billigste jeg fant. Når det gjelder kvalitet får man stort sett det man betaler for, men noen sverger vel til det ene og andre til det andre osv... Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Hansi Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Har hatt begge deler, både Varta og Sønnak. Kan ikke si at jeg merket noen vesentlig forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 75ah batteriene har en prislapp på 799,- begge merker så da er det bare å kjøpe det som ser tøffest ut eller kanskje jeg skulle veie de og kjøpe det tyngste ? må vel finnes en måte å måle hvilket av de som er best egnet som forbruksbatteri. Ser forøvrig tittelen ble redigert , trodde man måtte ha med båttype i alle titler uansett om det handler om vifteriemer eller batterier men men Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Det finnes vel sikkert datablad på batteriene. Info om Sønnak finner du her og Varta her. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Du skulle kanskje heller prute litt om 4 stykke. Med optimalt utladning av ca. 25% (for et langt batteriliv) blir det bare 37Ah som du kan bruke i så fall, og dette tilsvarer gjennomsnittlig sett bare 1 natt. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Enzo Svart 8.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 (redigert) Jørg. Jeg skal bare ha ett batteri på 75ah , har 2stk på omtrent samme kapasitet fra før av og da vil jeg ha ca 200ah totalt og det rekker mer enn nok til mitt bruk. Og jeg får en grei rabatt også så det blir ikke så ille dyrt Redigert 8.Juli.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Åh ja, Enzo, sorry. Jeg hadde forstått det slik at du begynner akkurat nå med å dele opp forbruk og start. Men da er det jo greit. Ønsker en fortsatt fin sommer. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.