Kenni Startet 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2008 Hei! noen tips til hummer agn ?? tips til hummer tegner, dybde osv... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Har lite erfaring med svart krabbe, men en ivrig kollega har mast hull i hodet på meg med "Kite-kat med tunfisk" som agn... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Er det ikke halvråtten makrell som brukes på hummer? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
10ta9c Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Surnet kveite skal være bra, men jeg får samme resultat med fersk makrell. Tror materialet teinen er lagd av er viktigere enn agnet. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Gudrun Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Bare husk på fredningsbestemmelsene.... Sitér dette innlegget Link to post
FastBoater Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 (redigert) Va i helsikken skal du med hummer agn nå? DET ER IKKE LOV OG FISKE HUMMER FRA 01.01-01.10 etter dagens bestemmelser det skal vist endres på i hummer fisket kan du fiske på den dybden du vill vist du skal fiske krabber nå før hummer sesongen må du ned på 25METER eller dypere Redigert 8.Juli.2008 av FastBoater (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Det er bra med makrell i fjordene her nå, så om du fisker opp en slump og lar de ligge til 1.10 så regner jeg med at de lukter såpass at tilogmed den kanadiske svartkrabben vil ta turen over dammen (tenker ikke på de som allerede har gjort det). Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 (redigert) Har fått flere hummer siste uke på vanlig tøyteine og fersk makrell. Plagsomt, for det skremmer vekk krabbene (er ihvertfall aldri krabbe i teiner med hummer som jeg har sett) Erik, Lagt til : Kaster dem SELVFØLGELIG tilbake i sitt rette element !!! Redigert 9.Juli.2008 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Blue_Dragon Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Salt råtten makrell er nok tingen. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 hva heter den "vanlige" krabben da? labber virkelig svartkrabbe fra kanada? eller er det slik at arten har spredd seg hit :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
rogeri Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 (redigert) Den vanligste krabben her til vanns, er vel taskekrabben. http://artikler.uwphoto.no/Artikler/Taskek...rstillingen.htm Den som er i ferd med å overta banen og delvis ødelegge den marine faunaen er kongekrabben også kallt trollkrabbe, Russe-krabbe eller Kamshcatktakrabben. Tror det det er samme krabben som fangstes bort i Alaska (Discovery dere vet)! http://www.toby.no/russekrabbe.htm Redigert 9.Juli.2008 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Vet at det fra tidligere het seg at det pleide å minke på antall katter i nabolaget under krepsing i innlandet, men det er vel ikke sikkert at det virker like bra på hummer...... Ellers så er det vel som det er sagt, ikke lov å fiske hummer nå :nono: Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
rogeri Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Vet at russekrabben klatrer opp kaipælene og tar smålam på Finnmarkskysten, derfor ville jeg prøvd med lammekjøtt.... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Vet at det fra tidligere het seg at det pleide å minke på antall katter i nabolaget under krepsing i innlandet, Hadde også tenkt å foreslå katter, spesielt naboens to katter som driter i vår hage og vår bikkje gulper dette i seg og blir meeeget syk! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Herman Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Sier vel mer om bikkja enn om kattene... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
rogeri Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Apropos hummer og tilberedning! Håper dere er mer bevandret uti denne formen for kokkekunst enn hun i denne filmsnutten!!! http://www.metacafe.com/watch/1472399/wome..._from_sea_food/ Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 hva heter den "vanlige" krabben da? labber virkelig svartkrabbe fra kanada? eller er det slik at arten har spredd seg hit :-)Var litt fleip. Kanadisk hummer har visstnok blitt sluppet ut i Oslofjorden ved et uhell for noen år tilbake og sprer seg langs kysten/konkurrerer ut den norske til en viss grad. "Svartkrabbe" = hummer.. Russerkrabben er vel satt ut ved Murmansk eller deromkring på 50-60 tallet (kommer opprinnelig fra Kamtsjatka som ligger temmelig langt øst i Russland). Dette var dessverre ca. like vellykket som å sette ut kaniner i Australia :-( Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 lurer litt på hvem i h.... som satte ut knott i norge egentlig. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Fru Charente Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Når jeg fanger "ekorn" bruker jeg frossenfisk(helst store hoder av torsk eller annen større fisk) som har fått ligge et par-tre-fire dager etter tining, lukter aldelses forferdelig og har begynt å gå i oppløsning. Har ikke spesielle teiner for hummer men bruker Biltema's krabbeteiner og hummeren fiskes kun i tilatt periode og over minstemålet. Dukker det opp ekorn utenfor tillatt periode så blir den kastet ut igjen. :nono: Nå er det ikke lov - det kommer forøvrig nye fredningsbestemmelser og nye minstemål etter hva jeg har hørt men vet ikke noe mer enn dette. Fru Charente Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Russerkrabben er vel satt ut ved Murmansk eller deromkring på 50-60 tallet (kommer opprinnelig fra Kamtsjatka som ligger temmelig langt øst i Russland). Dette var dessverre ca. like vellykket som å sette ut kaniner i Australia :-( Kamsjatkakrabbene kommer ikke til å migrere sør for Sunnmøre, så vi slipper dette problemet sørpå. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
TB2855 Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Kamsjatkakrabbene kommer ikke til å migrere sør for Sunnmøre, så vi slipper dette problemet sørpå. Nei med den kiloprisen kommer ikke jæ... krabbe seg sør om Stad. Vi har jo næringsvett i dobbel forstand. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
rogeri Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 (redigert) Kamsjatkakrabbene kommer ikke til å migrere sør for Sunnmøre, så vi slipper dette problemet sørpå. Joda den kommer nok! Tar bare litt tid for den å anskaffe hjelm refleksvest, og øvrig verneutstyr som forhindrer at den blir i hjelkjørt av alle fritidsbåtene! Redigert 9.Juli.2008 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Vi har jo næringsvett i dobbel forstand. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
beauty of aqua Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Va i helsikken skal du med hummer agn nå? DET ER IKKE LOV OG FISKE HUMMER FRA 01.01-01.10 etter dagens bestemmelser det skal vist endres på i hummer fisket kan du fiske på den dybden du vill vist du skal fiske krabber nå før hummer sesongen må du ned på 25METER eller dypere bla bla bla!! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Geirh Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Kamsjatkakrabbene kommer ikke til å migrere sør for Sunnmøre, så vi slipper dette problemet sørpå.å hva mener du med at de ikke paserer sunnmøre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.