Kjelli Startet 1.April.2004 Link til dette innlegget Startet 1.April.2004 Hei, har en svenske som er interesert i å kjøpe min Marex, er der importavgifter for han? Noen som kan svare på det. Eller det heter vel Tull for han mvh Kjelli, som ikke trenger 2 store båter Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Yes ! Om inget har ändrat seg så skall han betale tull, jag fick ivarjefall göra det för 15 år sedan när jag kjöpte en Joda24 i Porsgrunn o tog hem ! Finner vi svensker båter i noe annet EU-land er det bare o segla hem, eller kjöre hem utan några som helst avgifter! kommer ikke riktigt ihåg prosentsatserna! tull = tullavg + moms tullavgiften er ganske låg, men momsen desto större! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
straycats Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Etter det jeg vet så skal han kun betale moms(25%) av summen som står i kontrakten. Summen må være nogenlunde realistisk.... Straycats Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Yes ! Om inget har ändrat seg så skall han betale tull, jag fick ivarjefall göra det för 15 år sedan när jag kjöpte en Joda24 i Porsgrunn o tog hem ! Finner vi svensker båter i noe annet EU-land er det bare o segla hem, eller kjöre hem utan några som helst avgifter! Hei Gunga Din, takk for raskt svar. Vet du hvor mye? mva Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Etter det jeg vet så skal han kun betale moms(25%) av summen som står i kontrakten. Summen må være nogenlunde realistisk.... Straycats Her kommer svaret fortere en klarer å spørr. Takk. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hei Gunga Din, takk for raskt svar. Vet du hvor mye? mva Kjelli ikke helt sikker men momsen er ju 25% tror tullavgiften var ca 3-4%, enklast för honom er att ringa till Tullen i Skandiahamnen i Göteborg, dom lan sådant her! Det kan ju oxo tenkas att Norge har noe slag 'heng-avtal' med EU så att man slipper helt o hållet ! men säkrast er att ringe o kolla! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jada Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Med all respekt for baatplassens kunnskapsrike medlemmer, så ville jeg har sjekket dette med svenske myndigheter for å unngå overraskelser. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Kunde han ikke segla vidare med norsk bekvämlighets flagg NIS Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hør på Gunga Din og sjekk med den svenske Tullen. Tollsatsen er 24% og man må forvente at tollberegningen vil kunne komme til å måtte skje etter takst på båten. Hvis båten er fabrikkny, skjer det etter realistisk faktura. Jeg har vært borti liknenede i og med at jeg har båtplass i Strömstad og sjekket i den forbindelse hva som ville skje hvis jeg hadde båten liggende i Sverige mer enn 6 måneder i året. Parentes bemerket ville da Tullen betrakte båten min som importvare og sørge for at jeg fikk tilsendt tollfaktura. Det spilte ingen rolle om jeg var tilstede, foreviste dokumentasjon etc., man ville taksere båten. Deretter kunne jeg betale det avkrevde beløpet og ev. starte klageprosess på beløpets størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Fikk svar av han som ville kjøpe, etter at jeg ba de undersøke. 10% Toll + 25% moms, da blir det dyrt. Så nå forblir nok den fine, gode båten i Norge. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Coronet Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Så nå forblir nok den fine, gode båten i Norge. mvh Kjelli Og hvor på baatplassen.no finner vi prospektet av denne perlen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.