myrisa Startet 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2008 (redigert) Jeg har nettopp montert en inside Power IL ankervinsj. På releet til denne er det en ledning som skal til jord som er 1.5 mm^2. Kan jeg koble denne på minus på ankerinsj motoren eller bør jeg ha ordentlig jording? Redigert 9.Juli.2008 av myrisa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Minusen til ankervinsjmotoren kommer direkte fra batteriet, så mere ordentlig jord en det får du ikke. Går fint å koble til der. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Sånn umiddelbart, synes jeg at 1.5 kvadrat er litt lite. Hvor lang blir ledningen og hvor mye strøm trekker vinsjen? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Denne ledningen skal vel bare føre noe relestrøm hvis du leser litt nøye Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Les spørsmålet godt. Tenk. Les det igjen! Dette var til meg selv Sitér dette innlegget Link to post
myrisa Svart 9.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Grunnen til at jeg ble usikker, er at i koblingskjemaet som jeg har så er det skilt mellom minus (batteri) og jording (jordingssymbol). Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 minus - jord = 2 sider, samme sak. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Denne jordingsledningen kan du koble til hvorsomhelst der du har stabil og god kontakt med minus på batteriene. Er kun styrestrøm til releet. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.