pram Startet 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2008 Laget meg en "kjøleboks". Utvendig. teakfiner Innvendig 5cm isopor Målene H:42 B:57 D:43cm Kjølemedtode: dypfryst vann i beholdere Men det blir endel kondens noe som gjør at det blir vond lukt overtid. Vil en liten sirkulasjons vifte ala pc vifte løse kondens og lukt, eller må jeg til med enslags utluftings løsning. Fordamper er nok ikke en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Kjekk båt du har, vi hadde samme båt i 4 år. På min båt er det drenering i bunn av kjøleboks. Det blir jo fort litt kondens. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Høres ut som du har ubehandlet isopor på innsiden. Det er ikke så bra, for materialet trekker til seg fuktighet og er umulig å holde ren. Det bør være en glatt plastoverflate på innsiden. Nederst i boksen bør det være drenering med en slange som ligger i bøy slik at det blir vannlås. Så forsvinner ikke kulda ut den veien. Ventilasjon i boksen skal man ikke ha, da forsvinner kulda ut. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
pram Svart 9.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 (redigert) Takk for bra tips Otto R og La Digue. Løser nok mine problemer på en perfekt måte. Så nå skal jeg lage svakt fall i bunnen for drenering, male alle flatene (finner nok et stoff som er egne) installere en slange for kondensvannet med vannlås løsning. Genialt :) Redigert 9.Juli.2008 av SSS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 10.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2008 Få en blikkenslager til å lage en innerboks av tynn alu.plate. Maling på isopor blir neppe noen suksess. Sitér dette innlegget Link to post
pram Svart 10.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2008 Skal få en blikkenslager til å lage en bunn med fall mot et lite sluk, hvor jeg monterer en vannlås. Veggene kler jeg med plastplater jeg har liggende. Så får vi se om jeg ikke får meg en kompressor til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.