Jump to content

Er det noen nettside for formidling av båtplasser?

Lars Hansen

Recommended Posts

Hei,

Jeg lurer på om det finnes noen internettside som formidler båtplasser?

Jeg har forsøkt å legge ut en ledig plass jeg har på Markedet her, samt på båtmagasinets forum.

Har ikke hatt noen respons enda, trodde det var stor rift om plasser i hvalerområdet jeg...

Er det noe bedre å legge det ut på f.eks Finn.no tror dere?

Har en tilsvarende annonse her på Markd om en ledig bøyeplass. Har ikke hørt et pip, bortsett fra et lite klynk i mai. Da henviste interessenten til min annonse i et annet båt-forum; båtnytt, båtliv eller noe sånt.

For 2 år siden annonserte jeg en bryggeplass også her på Marked. Ikke en lyd da heller. Den ble riktignok leid ut til slutt via Finn.no. Til halv pris av en subsidert medlemspris og i tillegg reduksjon for en halv sesong :crazy:

Båtplasser er en oppskrytt. En boble ?

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

En kjempeboble og det har jeg påstått en stund! Selvfølgelig store lokale variasjoner, men allikevel. Ser at båtplasser som påstås å ha blitt omsatt for 100' per breddemeter i Asker og Bærum nå er til salgs på Finn til 75' per breddemeter. Det dukker opp nye båtplasser i "bøtter og spann" for alle vil ha "a piece of the action" og da blir det som vanlig er en overetablering! Markedet fungerer, her også!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er vel muligens en medvirkendes årsak at vi nå snart er i midten av Juli, og de som ikke har ordnet seg båtplass til båten for sesongen skal vel neppe ha ut båten.... Det er selvsagt noen som kjøper seg båt på denne tiden og da mangler plass, så her er det selvsagt en mulighet.... Jeg leide ut min plass enkelt i begynnelsen mai måned for prisantydning, etter en liten annonse i lokalavisen.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Må bare få si en ting. Før du har prøvd å skaffe deg båtplass (med litt langsiktighet - en halv sesong ordner seg lett) - ikke kom og fortell meg at det er lett i oslo-fjorden (østsiden for min del). RED: ikke meningen å høres aggresiv ut :discuss::smiley:

Jeg ville ikke kjøpe båt uten å ha båtplass klar så i forkant av at jeg kjøpte båt i vår stod jeg på;

Jeg har ringt rundt til ca 40 havner, finkjemmet finn.no jevnlig siden i fjor høst, snakket med venner, bekjente og venners-venner.

Når jeg ser bort fra muligheten for sesongleie og kort-tidsleie i form av 3-4mnd fant jeg kun en (1) båtplass. Den er av typen langtidsleie med innskudd, og betinger at jeg har båten på land okt-mai. Dette var en ny etablert havn.

Ikke ideelt, men i allefall såpass at jeg kan ha båt.

Båtplass i båtforeninger (som vanligvis er rimeligste alternativ) er ofte betinget medlemskap/ansinitet og et par år på venteliste dersom du skal ha 3,5m eller 4m plass.

Mulig jeg er bortskjemt nordlenning som forventet båt tilgjengelig hele året og en kostnad av 2-3000 kr året + innskudd. :eek:

Redigert av buckley (see edit history)

Samme tendens så man ifjor også. Høye priser tidlig på våren og mange ledige plasser når sommeren endelig var der. Det har kommet ganske mange nye båtplasser i markedet, ikke minst har svært mange havner, og private, lagt til båtplasser uten at dette har vært slått opp noe sted. Mange som har en ledig plass har tidligere ikke "giddet" å ta bryet med å leie ut en plass for noen hundrelapper eller tusenlapp, men når leieinntekten kan bli både 5' og 10', ja da blir det en annen skål og verdt "bryet".

Er selv medlem i en båtforening (i Asker) og det er stor sannsynlighet for at i løpet av et par år så er denne havnen utvidet med femhundre plasser og plutselig er hele ventelisten (og vel så det!) borte. I Bærum så kan man nå få en båtplass i privat havn til 5/7000 for sesongen og det er en båtplass hvor plassen ble omsatt for 100' per breddemeter intil i våres. Ikke akkurat en god investering!

Men igjen, store lokale variasjoner!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...