Jump to content

skifte fra aqad41 (200hk) til steyr ?

KaRsK

Recommended Posts

sitter med tanker om å bytte ut min 1990mod aqad41 med en steyr... så de skulle komme med en 280 hk? 6sylinder sak :) :)

båten min gjør ca 37 knop nå (skal gjøre 40 ved ren og finn bunn/propeller) med duopropp c5

noen som har noen formening om hva eventuelt båten ville gått med en såpass stor maskin (mrk ... mye lettere en aqad`n)

lurer også på hva prisen er på denne 256 modellen som er så populær..

veggen i motorommet er flyttet litt mot tanken (ca 4cm) med aqad`n , regner også med at steyr`n ikke er fullt så lang og at jeg kan bygge tilbake til orginal stand ??

håper noen har innspill :)

var mest intressert i en ny motor ser du ... regner med kad 300 er gammel ?

er forsåvidt ikke problemer med aqad`n .. starter i kaldt vær på ett lite nykk i nøkkelen bare , og er tilnermet ikke røyk av den :) bruker heller ikke olje..

(noen som vet hva man kan få for slikt ? aqad41 med 290 DP ..

en kompis av meg (maskinist) er faktisk helt overasket over hvor god motoren er .. og han har jobbet en god del med volvoer

Personlig ville jeg ikke byttet ut noe som funker! Det koster mer enn det smaker!

Men hvis du absolutt vil, tror jeg ikke ikke Steyr står tilbake for noen - det er flotte maskiner og med den lille erfaringen jeg har min 236 er jeg fornøyd. Jeg har dog hatt et problem som ikke skyldes Steyr men underleverandør mht glødeplugger - som nå er historie. Virker på meg som moderne og robuste maskiner!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...