Jump to content

Fyllt diesel istedenfor bensin

logos

Recommended Posts

Hei.

Leietaker tok feil reservekanne og fyllte diesel på jolle motoren (5 hk mercury). Motoren startet og gikk veldig dårlig på tomgang. Fungerte best med mye choke (fant han ut). Motoren har maks gått 5 minutter. Etter å ha fått beskjed om at han hadde fyllt feil drivstoff, skulle han tømme tanken og fylle på bensin.

Har motoren tatt skade av dieselen?

en kammerat av meg gjorde samme feil på min båt.

noen få minutter etter vi hadde lagt fra kai begynte motoren å fuske og røyke noe helt inn for jæ...,for så og stoppe helt.

jeg prøvde og starte opp,men til ingen nytte.av med motordekselet for å se om det kansje var en kjempestor kabel som hadde løsnet og bare var til å plugge inn igjen,men nei. :eek:

noen minutter senere med mye kløing i hodet så kommer det fra kammeraten min: det er diesel den går på sant? :headbang:

motoren som dette skjedde på var en evinrude 60 hk.95 mod. med to seperate bensintanker.

hade heldigvis litt bensin igjen på den andre tanken,så jeg koblet bensinslangen fra motoren og pumpet ut dieselen,for så og pumpe så godt det lot seg gjøre bensin inn i motoren.

etter mye hosting og harking så kom den til slutt. det tok ca en 5 minutter før motoren fungerte vanlig igjen,men har ikke hatt noen problemer etter dette.

han gjør sikkert ikke denne feilen opp igjen :nonod:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...