Jump to content

Hjelp: Hvilken årsmodell er denne Yamaha 4 hk ?

Stitch

Recommended Posts

Hei,

Det skal stå en egen bokstav på skiltet der serienummer står som angir årsmodell.

Se vedlagt link: http://www.marinshopen.se/Hj%C3%A4lpmedel/...80/Default.aspx

Jeg fikk nylig hjelp her på forumet til å bestemme årstall på min Yamaha 9,9.

Av T en som ses nede til høyre kan en se at dette er en 2000 modell (ref vedlagt link).

yamaha_9_9_002.jpg

Se om du finner tilsvarende bokstav på din.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Fant en bokstav. Den var ikke lett synlig men det var en R dvs at det er en 81 mod. Da må jeg si den motoren holder seg godt, for den ser absolutt ikke ut til å være fra 81 og starter som en drøm. :smiley:

Takk for hjelpen.

Mvh

Stitch

Albin Nova

Skal ha det som jolle motor, men hva kan man forlange for en så gammel motor ?

Kan vell ikke forlange allverden for en 27 år gammel 4 hester.

Hva koster en ny 2-takt 4 hester, 6-7.000,-?

For denne 81 modellen så snakker du nok mer om noen hundrelapper enn tusen lapper.

Redigert av SF (see edit history)

Listen med modell nummer angir når denne modellen ble satt i produksjon og ikke produksjonsåret på akkuratt din motor.

Hvor fant du denne "E"? Dersom den er del av modellnummeret så angir den at motoren har El-start.

Kode for årsmodell skal stå for seg selv nede til høyre eller alternativt venstre på skiltet.

For denne 81 modellen så snakker du nok mer om noen hundrelapper enn tusen lapper.

Nå har det seg vel sånn, at de fleste gjenstander kommer ned i pris til et nivå, der de ikke lengre fortsetter å synke.

En påhengsmotor har alltid en verdi, selv om den er gammel. Selvsagt forutsatt at den starter, virker og ser ut som en motor.

Er motoren så pen, velholdt og bra som eieren hevder, ville jeg forsøkt meg med 12-1500kr, og være forberedt på å gå ned mot 1000 om interessen var laber.

Under 1000kr kan jeg aldri tenke meg du får for den.

Skift olje og plugger, samt sjekk startsnora. Så kan du iallefall si at den er driftsklar sånn den er.

Og for all del, sjekk at den kjøler som den skal.

Og; har motoren problemer av noe slag, med kjøling, impeller, start, brytere, tilt eller annet, DA er den verdiløs.

Deletilgang og pris, samt kostnader og usikkerhet gjør at ingen vil kjøpe noe sånt lengre.

Synd men sant.

Suzuki

No boat needed..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...