Astor Startet 1.April.2004 Link til dette innlegget Startet 1.April.2004 Går gjerne bryggelangs å titter på de andre båtene i gjestehavnen når vi er ute. Ser at enkelte putter alt slags pynteting og dill rundt i båten. De skal på en måte ha med "halve" stua ombord i båten. Foran ved frontruta har enkelte plassert hundefigurer, sjøulker og mye annet nips. Lite maritimt, spør du meg. Andre igjen klistrer "byvåpen" fra halve kloden på sideruta, for virkelig å vise de andre hvor bereiste man er. Enten går disse manneskene kun i stille vær, eller så limer de fast alt "dillet". Eller så blir alt stuet vekk når sjøgangen tar til for så å sette det opp når man er vel i havn. Blant båtfolk finnes mange kategorier. Men jeg tror denne gruppen tar kaka! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
880 Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Med tre hunnkjønn ombord blir det fort et lite tonn ekstra :wink: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Barsk IV Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Ja, for mye dill!! mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Jeg er vel en av de som ønsker å være sammen med kona på sjøen, og da må man ofre litt. Litt dill.. ( Ikke som du beskrev på noen måte Inge) men litt dill. Drar man alene så kan man jo pakke bort "rallemikket" Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
jada Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Det er nok riktig at noen (mange??) fruer skal ha litt dill med seg. Noe må en akseptere, men det går en grense, og den kjenner hun nok Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 hehe.... alle skylder på fruene Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Jeg har lest dette tema med interesse, jeg har nemlig merket meg med det samme når jeg ser båter som ligger ved kai der jeg vandrer; det er rett og slett utrolig hva enkelte kan finne på å sette opp av plastblomster, pyntelamper, småduker, nips og krimskrams. Men jeg har en liten teori; jeg tror nemlig det kommer an på om båten hører hjemme i en "guttefamilie" eller en "jentefamilie". Selv har vi en "guttefamilie"; 3 sønner og ingen døtre har ført til at det som diskuteres rundt middagsbordet er biler, båter og andre viktige saker. Hvis spørsmål om duker, gardiner eller nips dukker opp, så blir de hengende ubesvarte i løse luften..... Jeg har også bekjente med f.eks 3 jenter og ingen gutter. Der diskuteres kjoler, sminke, dilldall og nips til den store gullmedalje, og spørsmål om Black&Decker, Volvo eller Smith&Wesson hadde garantert falt stein døde til bakken..... Disse vanene hjemmefra tar man så med seg ombord: er det guttestyle - eller jentestyle, blir det guttebåt - eller jentebåt . . . . Som dere forstår er Poseidon lykkelig forskånt for å drasse med seg tyll, blonder, nips og krimskrams - dermed har jeg både plass og lasteevne til å ta ombord viktige ting som verktøy, reservedeler, påhengsmotorer, joller, kajakker og alt mulig annet "kjekt å ha" mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Platt Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Som dere forstår er Poseidon lykkelig forskånt for å drasse med seg tyll, blonder, nips og krimskrams - dermed har jeg både plass og lasteevne til å ta ombord viktige ting som verktøy, reservedeler, påhengsmotorer, joller, kajakker og alt mulig annet "kjekt å ha" mvh Poseidon Plass og lasteevne har du vel så det monner uansett! Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 hehe.... alle skylder på fruene Høh. Hos meg er det omvendt!!Kona spør stadig vekk: "Trenger du virkelig ALT dette ombord i båten?" Og peker på GSM - VHF - E-PILOT - E-lodd - radar - alt fiskeutstyret osv. osv. Men hun er mistenkt for å ville ønske noe av dette vekk, til fordel for nips og annet "rallemikk" Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Walter_S Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Sist søndag klargjorde jeg snekka mi for salg. Dvs. allt som ikke skal følge med båten skulle ryddes ut. Jag var ikke klar over hvor mye "rall" som kan samle seg på 22 fot! Det ble 6 trillebårlass (av den stor typen) før båten var tom! Fiskeutstyr allene fyllte nesten 2 lass. Resten var klær (reserve-ditt, reserve-datt), diverse bokser med pleiemidler, maling, oljer og tilsetningsstoffer, reservedeler, filtrer, dynamo- og vannpumpereimer, reserve-slanger i ørten dimensjoner, skruer, bolter, mutrer, skiver og verktøy, verktøy, verktøy....... Av såkalte "useriøst" dill dall, kan jeg bare huske en del telys i mygglys-form - rester fra ferieturen i fjor. Når det gjelder "nips" så har jeg - og gudskjelov kona også - aversjon mot å lage det "hjemmekoselig" ombord. Det er greitt med praktisk, men pynt i form av blomster, figurer, etc. hører ikke hjemme ombord i mitt skip! De eneste dukene og underlagsbrikkene som finnes er av antiskli-typen og er å betrakte som praktisk, fremfor pynt. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Batdilla Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 ...Sist søndag klargjorde jeg snekka mi for salg.Et lite sidesprang: Hvor havnet Sjømannen? Får den det godt, tror du? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Med tre hunnkjønn ombord blir det fort et lite tonn ekstra :smash: Tiltredes!! Har 3-5 quinder ombord,hvorav 1 med pels hele året.Nå har jeg ikke hjerte til å skuffe avkommet så pyntegreiene får stå.Uansett om det er "sjømannsmessig" eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Har brukt mye tid på å fundere på hva som skal være i båten av utstyr. Ikke bare nips men også av reservedeler og kjekt å ha ting... Jeg rydder båten med kritiske øyne av og til. Spesielt før hver sesong. Som "halvplaner" liker jeg å tenke på vekt samt at jeg ikke bruker for mye tid til å finne ting. Har du båten "stappefull" risikerer du bare at du ikke finner ting i alt rotet. Tror Poseidon har helt rett i at familier med "overvekt" av gutter blir nærmest nipsfrie. Har to gutter selv så nips er det heldigvis lite av. Nå venter jeg bare på sjøsetting. Satser på Påsketur. Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
MortenK Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Som dere forstår er Poseidon lykkelig forskånt for å drasse med seg tyll, blonder, nips og krimskrams - dermed har jeg både plass og lasteevne til å ta ombord viktige ting som verktøy, reservedeler, påhengsmotorer, joller, kajakker og alt mulig annet "kjekt å ha" mvh Poseidon Vi har vel kjernen til dette temaet her. Jentene liker nips , gutta liker skruer, bolter og "gadgets", osv. Jeg må innrømme at jeg av og til lurer på hvorfor jeg drar ombord alt det som jeg "kanskje" får bruk for. Det ligger alltid i veien og det kan med fordel krympes ned vesentlig. Det viktigste er forøvrig å ta med alt det som gjør at en trives på sjøen. Gleder meg til å dra på sjøen Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
JRK Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Hei, Vi har ikke mye av denslags ombord, men synes allikevel det er helt greit. Noe som skiller oss båtfolk fra andre, er nettopp magfoldet. Tenk på hvor like alle biler er. Etter at noen har eid en båt noen år begynner personligheten til eierne å prege båten. De fleste ønsker jo å ha det best mulig når man er ute i båt. Og det er jo det som er så fint, for noen betyr det masse utstyr, for andre handler det om å leve enkelt og for noen er det nips. God Påske Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Når det gjelder ting som jeg drar på, forsøker jeg stadig å rydde opp/ta ut ting som ikke behøver å ligge i båten. Alikevel samler det seg opp store mengder av ting og tang. Admiralen er glad i nips, og jeg lar nipsen gro fritt hjemme, men i båten er jeg veldig streng. Kanske altfor streng? Dette er i grunn litt av et dilemma. Jeg har den holdningen at alt som er i båten skal ha en nytteverdi. Alt annet er bare i veien, men det er mulig jeg er for streng, og bør lempe litt på kravene. Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 .... dermed har jeg både plass og lasteevne til å ta ombord viktige ting som verktøy, reservedeler, påhengsmotorer, joller, kajakker og alt mulig annet "kjekt å ha" Noen har større båter enn andre. Legg merke til at Poseidon ikke nøyer seg med en av hver. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Når det gjelder ting som jeg ...men i båten er jeg veldig streng. Helt til Admiralinnen roper hopp?Da hopper du nok og kommer ikke ned før du får lov tenker jeg. Jeg er megasjef i båten,men blir degradert så det holder når Ørnhild kommer ombord.Da blir jeg TøffelSjef nærmest Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Helt til Admiralinnen roper hopp?Da hopper du nok og kommer ikke ned før du får lov tenker jeg. Jeg er megasjef i båten,men blir degradert så det holder når Ørnhild kommer ombord.Da blir jeg TøffelSjef nærmest " I'm the Captain of this Ship, and I have my wife's permission to say so ! " Gunga Din, som ikke har noe dingser o duppeditter, bare har noe få ting ombord, som kan vare bra o ha i framtiden ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TwinCab Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Gunga Din, som ikke har noe dingser o duppeditter, bare har noe få ting ombord, som kan vare bra o ha i framtiden ! TwinCab som også fra nå har en Jump Start i båten --- men den er ikke kjøpt fra Europris?????? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Gutter..... dette har vi diskutert før......ja noen av oss er tøff i trynet hvis vi får lov... hehhe Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Suzuki Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 endel av dere gutta trenger 2 høyretøfler, så kan dere gå i ring rundt kjerringa... ! :lol: :lol: Suzuki - enveldig hersker ombord selfølgelig med fruens velsignelse, som dere andre Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
jorhei Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Når det gjelder Gamla så er også hun styrt av gutter, så der er det lite med dulpe ditter overalt....... Kun nødvendig utstyr og kanskje ting som kan pynte båten litt, men blomster og lignende det får bli igjen hjemme selv når mamma skal være med på tur........ Når det gjelder Gamla så er det nemlig jeg og broren min som bestemmer om hva slags dill dall som skal ombord og det er slettes ikke alt som får være med....... Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Baltic Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Hvor mye "nips" den enkelte vil ha i båten sin er selvsagt en privatsak, men VI er ikke glad i sånne ting. Nå er de tre guttene våre så små at vi må nok ha en del leker av forskjellig type med, men utover det prøver vi å holde en viss "style". Vi er jo tross alt i båt og der vil jeg ha det litt maritimt, ikke allverdens "nips" som bare samler støv og gjør at det kan se rotete ut ombord. MEN for all del,- hver sin smak,- og full respekt for andres syn på saken!!! Kvinnen ombord har heldigvis samme smak,- GOD PÅSKE til alle!!! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Som starter av denne tråden syntes jeg mangfoldet er stort blant båtfolket. Gutta vil nok ha mere duppedingser enn hva jentene setter pris på. Og husk alt jeg har av duppedingeser ombord har jef "fått til halv pris og vel så det"!! Hva som er realiteten holder jeg godt skjult. God Påske folkens!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.