bluesea Startet 1.April.2004 Link til dette innlegget Startet 1.April.2004 Det har vært sagt mye om at dagens motorer ikke er like følsomme under innkjøringsfasen, som de var tidligere.(Seinskader) Ta for eksempel bilmotorene, de kan i henhold til produsentene gjerne gå 50-75”KM uten at det skal byttes olje. Personlig tror jeg at motor har godt av skikkelig olje( noen ganger tilsatt diverse), slik vi har godt av vann (noen ganger tilsatt diverse vitaminer). Når det gjelder marine motorprodusentene så er de ikke så enige med hverandre, men når man nå har latt valget falle på Yamaha, og så spør hvordan denne best skal kjøres inn. Det ville da vært greit med noen like svar, eller relativt likt. Den ene leverandøren mener at motorer ikke skal belastes, den andre mener at den skal belastes, men da gradvis, osv. Det vill vært flott om Dere her inne kunne komme med tips til eier av en ny Yamaha F40BETL. Jeg vil gjerne vite hvordan jeg skal ta best mulig hånd om min nye motor. Hvor lenge må jeg regne med før den er ferdig innkjørt, her kommer vell også hvor mange liter bensin som må regnes med før ferdig innkjørt.. Hvor stort turtall, og hvordan skal turtallet reguleres under innkjøring osv. Har Du noen gode tips for hvordan jeg kan få min motor best mulig innkjørt på en skikkelig måte. Og ja den sitter på en båt ca 250kg. Tar i mot alle tips, men det ville vært flott om De som virkelig har greie på innkjøring av 4 taktere av nyere årgang kunne komme med sine beste tips. På forhånd takk for hjelpen Bluesea Sitér dette innlegget Link to post
Mazo Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Se svar under "Ny båt !!! Jippi !!" Sitér dette innlegget Link to post
bluesea Svart 2.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Takk for det Mazo, har sjekket denne tråden og her var det mange gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.