Chris284 Startet 11.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2008 Jeg har et par Bravo 2 drev som fulgte med kjøp av motorer. Utveksling er 2,2:1 og lurer på om det kan bli litt feil for min båt. Utregninger viser toppfart ca 36 kn med 2,2:1. Båten er 4 tonn 28 fot vannlinje to Mercruiser 4.2L diesel motorer på 220hk hver cruise/topp turtall er 3000/3600 omdr. Normal planende skrog. Propell som satt på er 19x25. Har ikke fått prøvet dette ennå, men ser at de fleste diesel motorer har drev med 1,81:1 Finnes det noe informasjon på når omdreinger på propell er mest effektiv, så man kan finne utveksling på drev i forhold til motor og propell. F.eks et diagram over omdreininger hk og propell diameter og pitch. Eller er dette bare å prøve og finne hva som passer? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Ok folkens, her var det ikke mye resons. Det var kanskje et litt innfløkt spørsmål. Jeg har imidlertid funnet ut at det finnes et program for denne bregning for Mercruiser drev. Fikk se dette hos en forhandler og fikk vel også svar på det jeg lurte på om dette emne. Programmet gir en anbefaling av hvilket drev, utveksling og prop som passer båten når lengde og vekt på båt, motor type, turtall og hk er kjent. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
jøgga Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 hei sliter med få rett utveksling på mitt bravo 3, hvor fikk du dette programmet? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Jeg har imidlertid funnet ut at det finnes et program for denne bregning for Mercruiser drev.Fikk se dette hos en forhandler og fikk vel også svar på det jeg lurte på om dette emne. Programmet gir en anbefaling av hvilket drev, utveksling og prop som passer båten når lengde og vekt på båt, motor type, turtall og hk er kjent. Min mekaniker regnet seg fram til hva som skulle på min båt (29 fot, 3500Kg, 270HK) ved hjelp a v det prgrammet. Stemte på en prikk. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Chris284 Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 hei sliter med få rett utveksling på mitt bravo 3,hvor fikk du dette programmet? Som nevnt var det hos en Mercruiser forhandler. Det er ikke tilgjengelig for andre med mindre du får en kopi. Var ikke noe avansert sak, men på et regneark. Var kun for Mercruiser drev. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Whistler Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Mercury prop selector. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.