Jump to content

Kjørt i senk av cabincruiser


Daffy

Recommended Posts

Sitter og leser denne artikkelen.

 

Kjørt i senk av cabincruiser

 

Han hadde da kjempeflaks som fikk kontakt med føreren :eek:

 

Båten hans er nå ødelagt så han venter på svar fra forsikringen.

Jeg synes det minste føreren av cabincruiseren burde gjøre var å skaffe ham en ny båt med en gang.

 

Hva synes dere?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Jeg synes det minste føreren av cabincruiseren burde gjøre var å skaffe ham en ny båt med en gang.

 

Hva synes dere?

 

jøss det er vel sånn det funker om man kolliderer med bil og hva? at den med skyld løper til en forhandler og kjøper den uforskyldte en ny :rolleyes:

er vel derfor man har forsikring for å slippe å havne i økonomisk uføre.

hadde han ikkje hatt forsikring derimot så stiller saken seg annerledes.

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post

Vi vet av artikkelen at gamlefar hadde forsikring, men ikke hvilken type, og om føreren av cabincruiseren vet vi vel heller lite. Ansvarsforsikring er jo heller ikke påbudt så vidt jeg vet? Kan jo da tenkes at det blir føreren av cabincruiseren som må betale 25 øre?

 

Jeg vet ikke, men det viktigste i denne saken er jo at det gikk bra, gudskjelov (med unntak av den 36 år gamle båten da).

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post

Atter en meget trist historie som etter mitt syn viser at det finnes en god del uten særlig kompetanse på sjøen..... Dette blir vel neppe den siste episoden denne sommeren heller vil jeg tro... men bra det ikke gikk med liv denne gangen.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

En kan jo tenke seg utfallet dersom det hadde vært barn som var alene i båten. Synes det er greit med disse duppedittene vi putter i båten for å gjøre livet enklere for oss selv, men vi må passe oss for å bli så sløv at vi ikke enser omgivelsene.

 

Kunne nesten få lyst til å opprette den gamle gapestokken for å bruke den i slike tilfeller som dette.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post

Makan til tulling.. hadde han gjort slikt med bil hadde han mistet lappen tvert og sikkert annmeldt og det hele..

Siden han ikke har noen båtlapp å ta fra, ta hele cabincruiseren for resten av året..

I mellomtiden kan han ta båtførerprøven og tenke seg grundig om hvor nært han var å ta livet av en stakars uskyldig fyr.

 

Det er bare rett og rimelig at han i cabincruiseren kjøper han en ny båt og motor, så kan han heller få det som forsikringen gir tilbake til fiskeren. Det skal svi litt for nesten å ta livet av noen.. syns nå jeg da..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post

Ulven er inne på det. Ta fra toskehaudet båten og la han betale en ny til den uskyldige som lett kunne bli drept. Slikt uvesen må bort.

 

Uansvarlighet kan vi ikke tolerere, enten det er til lands eller vanns. Kan ikke se så mange formildende omstendigheter utfra beskrivelsen av situasjonen.

Redigert av Arnstein (see edit history)

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post

Kunne vel nesten blitt tiltalt for drapsforsøk. Hadde en lignende opplevelse med 17 fots jolle utenfor Krukehavn på hvasser i ungdommen. Var tom for bensin og sto og fyllte fra kanne da en diger "Kruseknallkul" kom på autopilot(sansyneligvis). Kastet kanna og rodde for livet, bommet med en 1/2 meter og bare kjørte videre. Ingen trivelig opplevelse. :crazy::eek:

Link to post
Jeg synes personlig at mange av dere dømmer litt for hardt nå. Uansett hvor mye eller lite erfaring og kunnskap man har, kan man gjøre feil, eller være uoppmerksom. Det er dessverre menneskelig. Men for all del, dette kunne gått riktig ille.

 

dømmer...er man så lite oppmerksom at man klarer å renne i senk en båt som ligger og fisker..så har man ikke noe på sjøen å gjøre..syns ikke dette er for hard dømming!!

]

Link to post
Om det var hendelig uhell må båten som ble påkjørt betale reparasjonen selv :nonod: Merkelige regler på sjøen :-(
Ja men slik er det for alle ihvertfall :rolleyes:

 

Men det var jo ikke hendelig uhell når han nesten greide å svinge unna da jollen ble oppdaget.

 

Så lenge det er så til de grader førers feil og han var så nær ved å drepe det andre mennesket grunnet sløvhet synes jeg det er på plass å så fort som mulig erstatte det materiellet han ødela.

 

Ikke si "ja ja vi får se hva forsikringen sier" som tydeligvis enkelte andre her ville gjort?

 

Så får han jo heller be forsikringen sin om å få igjen de pengene senere...

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Enig med westcruiser her, man har ingenting på sjøen å gjøre om man ikke kan følge med, det er liv det står om, og her hadde han r***a full av gullhår at det gikk så bra som det gjorde. Det var ikke hans skyld at dette gikk bra.

Så inntil man har lært seg at man skal følge med når man er på sjøen, så får han holde seg på land.

 

Føreren kan ikke ha sett fremover på lang tid. ikke bra i det hele tatt..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...