Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Gabi skrev for 2 timer siden:

Siden Volvo foreskriver Glyserol,  men legger det ikke med i pakka, er det trygt å bruke vannfast fett slik jeg har gjort og som det er foreslått?

Tja, hva er trygt i disse dager :wink:  

For å ta litt om alternativet.... dersom vannet ikke kommer med en gang begynner gummien i impelleren å svi.

Da blir den hard, sprekker lettere, og mister vingene, eller deler av disse lettere...

Dersom en tynn film av vannfast marinefett påført impeller og hus, på noen måte skulle skade impeller eller bronsehus eller rustfri aksel, så vil jeg bli veldig overrasket. Det er så mange som praktiserer dette at problemer burde vært plukket opp for lenge siden.

Har vel egentlig kun sett en som disputerer den løsningen, men han er stort sett uenig med meg i alt... selv når jeg siterer en manual....

Hvorfor har ikke Volvo Penta puttet Glyserol i impellerpakkene?

Tjaaa, hvorfor sluttet de med rustfrie slangeklemmer på D3 ?

Hvorfor sluttet de med oljesugerør på KAD43 og nyere?

Det er mange "hvorfor" i nyere tid, dessverre....

@Gabi  Impelleren har en bedre start med smøring enn uten smøring, punktum. :thumbsup:

dieselfan

dieselfan

Gabi skrev 57 minutter siden:

Siden Volvo foreskriver Glyserol,  men legger det ikke med i pakka, er det trygt å bruke vannfast fett slik jeg har gjort og som det er foreslått?

Tja, hva er trygt i disse dager :wink:  

For å ta litt om alternativet.... dersom vannet ikke kommer med en gang begynner gummien i impelleren å svi.

Da blir den hard, sprekker lettere, og mister vingene, eller deler av disse lettere...

Dersom en tynn film av vannfast marinefett påført impeller og hus, på noen måte skulle skade impeller eller bronsehus eller rustfri aksel, så vil jeg bli veldig overrasket. Det er så mange som praktiserer dette at problemer burde vært plukket opp for lenge siden.

Har vel egentlig kun sett en som disputerer den løsningen, men han er stort sett uenig med meg i alt... selv når jeg siterer en manual....

Hvorfor har ikke Volvo Penta puttet Glyserol i impellerpakkene?

Tjaaa, hvorfor sluttet de med rustfrie slangeklemmer på D3 ?

Hvorfor sluttet de med oljesugerør på KAD43 og nyere?

Det er mange "hvorfor" i nyere tid, dessverre....

Impelleren har en bedre start med smøring enn uten smøring, punktum.

• Create New...