fritidsbåtkjører`n Startet 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2008 hei! har liten erfaring med båt men stor interesse! lurer på om buster xl 94mod er brettet, sveiset eller poppet? og evt erfaringer med dene type båt! vil ha alu båt pga lite vedlikehold! det står en johnson 90hk på den, en 97mod! eventuelle problemer med den? på forhånd takk:-) har lest litt å kikket på dette forumet å ser det er mye interesant å flinke båt folk:-) kjæmpe forum! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Mener XL'en er sveiset. Ser ut som en bra båt, går sikkert bra m/ 90hk. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Solgte i fjor en båt som hade en 115hk Johnson Ocen Runner 1997-model som vel er stort sett samme motoren som 90hk'ern. Hadde denne motoren i 8 år og helt uten noen form for problemer. Bruker en del bensin i forhold til dagens tilsvarende fire-taktere, vil tippe ca 1 liter per n/mil i forhold til en moderne fire-takter som bruker ca 0,6 liter per n/mil. Dette er mine erfaringstall basis fornuftig marsjfart (ca 4/4500 rpm), godt mulig andre har andre tall, men forholdet mellom motorene er i allefall indikative! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bindaling Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Jeg vil tippe at denne er sveiset i og med at 2000 modellen skulle være sveiset. Denne type Buster XL var produsert fra 1992 - 2003. Modelloversikt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Jeg har aldri hørt noe annet enn at alle Bustere er sveiset sjøvannsbestanding aluminium. Så sant den er skadefri tror jeg det er et sikkert kjøp. Bustere regnes for robuste båter og bruken er nok deretter også. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Mener at de eldre Busterne, Buster R og RS osv var naglet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
fritidsbåtkjører`n Svart 13.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 ok! litt usikker på om den er sveiset eller poppet no men.. hehe tar en enkel oppsummering av det dere har skrevet, så er d jo en bra båt da! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.