Jump to content

Tett septik - er dette en lur løsning?

jsw

Recommended Posts

Fikk tett septik her om dagen - min Jabsko-pumpe ville ikke tømme ut mer - det bygget seg opp et kraftig undertrykk. Hadde vel fått ut det meste, og så var turen kanskje kommet til en skorpe eller noe slikt på toppen?? Som i melkeringer?? :-)

Søkte litt rundt på nettet - satt igjen med trykkluft / spyling eller staking som svar.

MEN - fikk så den "glupe" ideen å helle varmt vann i toilettet - 2 fulle bøtter fra springen -det vannet holder vel rundt 80 grader! Lot det stå i 5 minutter - og pumpet all dritten ut!!

Dagen (minst) var reddet :lol:

Er dette noe andre har prøvd? Og holder antagelsen om dette med "skorpe"??

Hilsen Johan i skjærgården

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Hvordan er det å evt helle på Plumbo sammen med en del vann etter at tanken er tømt og pumpe igjennom slik at Plumbooppløsningen ligger i systemet? Som preventivt virkemiddel / rengjøring? Den tar vel ikke på slanger og pakninger vil jeg tro.

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...