Jump to content

Nor Star 290, erfaringer?

nor star 290

Recommended Posts

Hei og velkommen til forumet

Har selv hatt 2 Nor Star 290 `er. Du kan se i erfaringsbasen så ser du erfaringer + et søk så finner du mange brukererfaringer her.

Kort fortalt var jeg godt fornøyd med den første jeg hadde (2000 mod). Dette var en Express-variant med fast køye i salongen. Den andre (04 mod) var det en større og mindre ting med, som var bakgrunn for heving av kjøpet etter kort tid.

Generelt er Nor Star 290 fine båter med smart og god plassutnyttelse. Uteplassen er suveren til å være en 27-28 foter. Likedan likte vi godt både stikk-lugar og pantryløsningene. Båten er også ok i sjøen selv om den slå litt lett og rir bølgene i noe sjø. Kvaliteten tror jeg er variabel. Vet om folk som har kjøpt helt nye 290`er med banale feil - og lista ble lang etterhvert, men vet også om folk som aldri har hatt noe. Oppfølgingen fra Nor Star har jeg opplevd som god, mens andre har motsatt erfaring.

Vær klar over at dette er en liten 29 foter. Skroglengden er ikke mer en 27-28 fot. Gikk selv over til Bavaria 29 sport som er en ganske mye større båt i samme prisleie. Skorget begynner også å bli gammelt og noen vil si det er noe umoderne. Her er det øynene som ser.

Hvileken modell er du ser på til hvilken pris?

Lykke til med valget!

Har nettopp solgt min N S 290 etter to fine sesonger.

Synes vel Swande oppsummerer båtens egenskaper på en bra måte.

Valget mellom denne og andre kommer vel litt anpå prioriteringer.

Vi kjøpte vår ny i 2006 og valgte denne fremfor nettopp Bavaria, Marex samt et par mer perifere alternativer (Nordic ocean Craft etc)

Vi er stort sett kun to pers. i båten og tilla derfor ikke den absolutte størrelsen så stor vekt.

Derimot ville vi ha et pantry med god plass, helst "ute" og stikkøye med inngang fra to sider.

Samt gode dollbord. Det fikk vi bare i Nor Staren.

Vi hadde få feil med båten og Alf & Co hos NordStar var raskt på pletten for å gjøre de nødvendige utbedringer.

Skroget er nok ikke av det mest moderne, og kan slå litt i sidesjø-forfra. På den annen side er forskipet utformet slik at båten blir veldig tørr. Det skal mye sjø til, før noe finner veien over dekk.

Synes båten var fin i medsjø. Og D-4 motoren til VP bringer båten raskt i plan uten særlig terksel.

Lykke til.

Morty

Mvh Morty

sitter nå i lillesand, på tur i vår første sesong med NS290 som vi fikk levert ny nå til pinse, vårt intrykk sålangt er utelukkende positivt, båten har smarte løsninger, etter vår mening et fint design og gjennomført god kvalitet. båten er som tidligere nevnt tørr og fin, det skal mye til før du får en dusj i den.

Båten oppleves som gjennoført godt bygd av folk som har vært på sjøen før, førermiljø i særklasse og med D4 motoren så er det krefter i overflod.

har nå snart 3 uker ombord med fam på 4 og vi storkoser oss, så for oss er det en god følelse å føle at valget man har tatt svarer til forventningene.

Ellers kan jeg ikke få fullrost folka hos Nor-star nok, vannvittig serviceinstilte mennesker, som vet at det er etter kontrakten er underskrevet at de viser hva de står for.

Redigert av tom-ba (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...