Seesnake Startet 13.Juli.2008 Del på Facebook Startet 13.Juli.2008 Ene problemet etter det andre..... Har nå byttet impeller og medbringer og pakninger. Skulle da starte motoren.. gikk fint rundt på starteren men tenner ikke... Har målt ut at glødepluggene er i orden og at diselpumpen gir disel. Hvordan kommer strømmen frem til glødepluggene? Jeg mistenke først et relee. Men sitter det en sikring her et sted og hvor stor er denne sikringen?? Syntes dette er veldig rart når jeg bare har drevet med impellerpumpen. ps tar i mot alle forslag med takk Vet at det blei montert en baugpropell for 14 dagers tid siden..men virket etter dette. Ringnes1 Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 På toppen av motoren i forkant, der har du en grønn "blikkboks". På siden av boksen er det en liten knapp. Trykk på den og prøv igjen. Glødepluggene får strøm via metall skinna som du kan se ligge mellom pluggene. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 Forresten, den burde starte uten gløding med temperaturer som vi har nå. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 Det står en tegning over det elektriske i brukerhåndboka. Det er ikke noe sikring på pluggene. Sjekk spenningen på den skinna Slagskibet nevner, bør ikke være under 11V når du gløder. Siden alle pluggene sitter i parallell må man ta av skinnen for å sjekke at hver enkelt av dem er i orden. En annen mulighet er å måle hvor mye strøm som går med et tangamperemeter. Typisk verdi er rundt 15A pr plugg. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 14.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 takk skal dere ha. Har nå sjekket releet til glødepluggene(en til starter og en til glødekretsen) Det som er merkelig er at det IKKE klikker i glødereleet når jeg vrir om på nøkkelen... skal dette klikke?? mener bestemt det... Kan dette ryke?? ser ikke brent ut...Kan reset- sikringen(som er koblet sammen med glødereleet) føre til at releet ikke virker?? Hilsen Ringes1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.