Jump to content

Hjelp. Startproblemer V.P MD5B

mik

Recommended Posts

hei. jeg har en md5b som startet fungerte meget bra, stoppet motoren helt vanlig. seilte av gårde skulle statre motoren igjen så vil den ikke starte, den tenner, stopper igjen(akkurat som når du prøver å starte uten gass) fikk slep in i havna, luftet dieselen fikk skjekket dysa på verksted og fikk start på den igjen. så neste seiltur fikk jeg samme problem men luftet og luftet uten å få start på den igjen. når jeg luftet på høtrykkspumpen så kom det ikke luft, bare diesel, når jeg skrudde løs dieseltilførselen på dysa kom det luft innimellom. kan dennne høytrykkpumpa tilføre luft inn til dysa?

bør jeg rengjøre tanken og dieselsystemet. noen som har noen gode råd? det rare er at den nesten starter. :confused:

Hadde tilsvarende problem med min forrige motor (MD5A), og her var det dritt i overgangen kobberrør til gummislange fra tank til motor som tettet seg. Etter flere runder med rensing av tank ble det bra.

Det virket på denne måten at hvis motoren stoppet, og jeg ventet 1-2 minutter ville den starte igjen fordi da hadde det rent litt diesel ut i slangen, nok til at jeg fikk start for en kort stund

Redigert av fredivar (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...