Jump to content

Mulig å bygge om et Simrad RFC35 kompass til rate?

foshak

Recommended Posts

Har problemer med kompasset til min Simrad (Robertson) AP22 autopilot i dag. Har i tillegg store problemer med nordlig kurs på autopiloten. Vurderer derfor å bytte til et "rate" kompass fra Simrad. Ser at Simrad har to typer kompass til AP22 nemlig RFC35 eller RFC35R. Såvidt jeg har skjønt er RFC35R det samme kompasset, men med rate mulighet også for bedre stabilitet på navigeringen.

Er det noen som vet om det holder å bytte ut kretskortet i kompasset fra RFC35 til RFC35R eller må jeg kjøpe hele kompasset? Mener å ha hørt om andre som har byttet bare innmaten med godt hell. Noen som vet prisen på disse delene også?

Er det eventuelt noen som vet om et annet godt rate kompass som er kompatibelt med Simrad AP22?

På forhånd takk!

[...] denne kun er kompatibel med AP25 systemer. Har du prøvd den sammen med andre autopiloter?

Du sier noe der. Jeg har ikke databladet for AP22 der. Med hensyn til RC36 bør det være mulig å koble det til et kompassinstrument (IS12 eller IS20) og la autopiloten snakke med dette.

Uansett, om AP22 snakker med RFC35R så ville jeg kjøpt dette (nytt eller sett etter brukt på nettet) og solgt dit gamle som brukt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...