Kotnes Startet 9.Desember.2002 Del på Facebook Startet 9.Desember.2002 Har tenkt å flytte utslaget fra vasken til et annet sted på siden av båten. Noen som vet om det finnes et lokk eller noe annet å skru på der der den gamle gjennomføringen satt. Dette er over vannlinjen. Er åpen for alle forslag som kan brukes. Bør helst bli seende OK ut. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Lars H. Svart 9.Desember.2002 Del på Facebook Svart 9.Desember.2002 Hei. Tettet en gang et hull etter en antenne i skjermen på en bil. Et blankt fint deksel med stor mutter på innsiden. Om materialet det var laget av ville holde i maritimt miljø, aner jeg ikke. kanskje de har noe slikt i en bilrekvisitaforetning fremdeles? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Per Svart 9.Desember.2002 Del på Facebook Svart 9.Desember.2002 La gjennomføringen sitte. På innsiden blokker du hullet. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.Desember.2002 Del på Facebook Svart 10.Desember.2002 Kotnes: Har tenkt å flytte utslaget fra vasken til et annet sted på siden av båten. Noen som vet om det finnes et lokk eller noe annet å skru på der der den gamle gjennomføringen satt. Dette er over vannlinjen. Er åpen for alle forslag som kan brukes. Bør helst bli seende OK ut. Dette har jeg da gjort før med god resultat: 1) Boret opp hullet i skroget med hullsag slik at det har samme diameter som hullsag - logisk, men bare vent - samtidig for å fjerne all sikaflex etc 2) boret hull i 2 biter kryssfiner med samme hullsag. Laget noen plugger/hull slik at kryssfinerplaten ligger rett oppover hverander. 3) brukte denne jiggen til å lage en pakke med glassfiber-biter som passer eksakt inn i skrogshullet 4) tettet hullet i skroget fra utsiden med plast og tape så plan som mulig for å gjøre senere sparkling mest mulig unødvendig 5) brukte litt gelcoat (fra tuben) til å gni inn (gjennomvæte) et av glassfibervev-bitene. 6) dyttet denne biten først inn i hullet fra innsiden 7) gjorde det samme med alle andre bitene også, bare at jeg brukte epoxi istedenfor gelcoat. 8) når hullet var full laminerte jeg 2-3 større lag av glassfiber/epoxi over det hele. 9) senere ble det bare mindre sparkling på usiden. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 10.Desember.2002 Del på Facebook Svart 10.Desember.2002 La den gamle skroggjennomføringen stå, plugg den tett på innsiden. Dette er det desidert enkleste. Dette vil se ut som det gjør i dag. Ingen støping, sparkling, pussing og lakkering, enkelt. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Kotnes Svart 13.Desember.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2002 Jeg tar den enkle måten. Tusen takk for tips til dere alle. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Verrie Svart 3.August.2004 Del på Facebook Svart 3.August.2004 Ønsker å høre medlemmenes syn på hvor ofte dere bytter ut skroggjennomføringer på trebåter ?? Sitér dette innlegget Link to post
sas Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 Hvordan montere nye skroggjennomføringer for toalett? Må ha vann inn og septik ut. Dette skal monteres på en Bayliner 2355. Noen som har tips om hvor disse gjennomføringene bør plasseres? Har tenkt å plassere septiktanken under vanntanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.