Jump to content

Karnic på grunn, hva tåler den? Slipp i Indr. Oslofjord?

Residensen

Recommended Posts

Hei sjøulker!

Overnattet med Karnic`n natt til i går.(2050 Bluewater) Ble frisk vind gitt, og båten driftet 2m sidelengs under svai på natten.

Var ikke noe dramatisk, men ubehagelig skrapelyd mot noen steiner mer rur som lå rett under overflaten:(

Saken er at jeg er veldig usikker på hvor mye moderne skrog tåler før det bør lappes litt?

Har hatt plastsnekke i mange år. Da bekymret ikke slikt meg noe særlig da den tålte "alt".

Men med ny båt vet dere..

Skulle derfor gjerne hatt noen tips om en slipp/løft i Indre Oslofjord som kunne løfte meg litt ut av vannet for en snarsjekk.

Ellers var det artig å teste båten i litt røfft vær i går:)

Mvh. Erik

Du kan jo ta deg en liten dukkert og inspisere om vannet ikke er altfor kaldt. Dersom det ikke er sår helt inn på fiberen, er det ikke noe å bry seg om før enn du tar opp båten neste gang. Ser du glassfiber, vil jeg anbefale å ta den opp for reparasjon ellers trekker fiberen vann.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Som Arnstein sier, ta et lite dykk og sjekk. Har den bare skrapt litt er det ikkeno å bekymre seg for. Skroget på Karnic er nok like godt som på andre plastbåter men har du først fått skade helt inn til glassfiberen må det fixes uansett.

2050 er jo også en lett båt så det skal litt krefter til før det blir alvorlige skader.

Håper det går bra.

.

.

bmhe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...