SRA Startet 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2008 I Haugesund har de noen flotte strømskap, men påklistret en lapp som sier at kun strøm kan kobles til/fra mellom hvisse klokkeslett, kobler man fra/til selv, så kan man bøtelegges med kroner 1000,- Skapene er låste så muligens man må ringe for å få tillgang - ser at det er nesten ingen som har koblet seg på. Er det slik at men må ringe så kommer en og låser opp? og så må man ringe når man vil dra slik at det kan komme en å låse ut kontakten din? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 Jeg syns også denne løsningen med at en ikke kan ordne seg selv er ganske så håpløs. Sikkert for å ha kontrollen, men det blir for vanskelig i praksis... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
SRA Svart 16.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 er ikke så rart at det ikke er andre plasser som har denne praksisen Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Var da merkelig system, ikke hørt om noe lignende andre plasser. Sitér dette innlegget Link to post
submiss Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Er det slik at men må ringe så kommer en og låser opp? og så må man ringe når man vil dra slik at det kan komme en å låse ut kontakten din? Jepp, da vi var der i juni, så ringte vi det oppgitte nummer da vi ankom, og en mann kom ned og låste opp til oss. Da vi skulle dra videre, tenkte vi å ordne det uten hjelp. Det var en liten åpning i undersiden av skapdøren på denne boksen (der som ledningene kommer ut) og jeg klarte å få hånden inn og løsne selve stikkontakten slik at jeg fikk den ut Men koblingen vår mellom boksen og ledningen var litt for stor til å gå gjennom hullet, og dermed måtte jeg ringe nummeret og få vakthavende til å låse opp Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
pantzatt Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Bekrefter <t det er slik i Haugesund. Man må ringe så kommer det en å låser opp, og påser at kablene er iorden. Når man skal dra ringer man igjen så fremt man ikke har gjort en avtale. Regningen betales når man drar. Utkallingen er gratis mellom 0700 og 1800. utenom dette tidspunktet koster utkallingen 1000,- i tillegg til de 75,- for strømmen. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Igjen, kan ikke dy meg for å si at dette må da være et utrolig tungvint system. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 For ikke å snakke om stressende. Fredag kveld, skal til byen. Så vet man at det alltid kan skje ting slik at det går noe lenger tid enn forventet. Må rekke smedasundet før kl 18, ellers blir det j..... dyrt. Et par sånne, så kan man kjøpe aggregat istedet Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Igjen, kan ikke dy meg for å si at dette må da være et utrolig tungvint system. og dyrt og heldigvis så er det få som ser ut til å bruke det, dette da det sikkert koster mer enn 75 kroner for å sende en mann bort. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Men ifølge "power-man" så skal kommunen snart overta ansvaret for gjestebryggen. Så får vi se om de finner en bedre praksis enn havnevesenet. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Så får vi se om de finner en bedre praksis enn havnevesenet. Det ville egentlig forundre meg veldig om så skulle skje. Jeg er ihvertfall glad som er selvforsynt med strøm . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
pantzatt Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Ja som nevnt, skal man betale 1075,- hver gang man legger til på kveldstid, kan det være like greit å investere i aggregat. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 18.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2008 Med all mulig erbødighet for at andre kan ha hatt andre opplevelser; sist jeg var i Haugesund dukket havenevesenet opp like etter at jeg hadde lagt til, hjalp meg med strøm og forklarte systemet. Rådet var at jeg skulle si fra innen rimelig tid om jeg hadde tenkt å legge ut utenfor areidstid. For min del er det ikke noe problem om jeg må koble fra strømmen noen timer før jeg går. Mye bedre enn Bergen der det i grove trekk ikke er mulig å få strøm med mindre man ligger innenfor høystonesonen på zacchen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Hansi Svart 18.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2008 Ja som nevnt, skal man betale 1075,- hver gang man legger til på kveldstid, kan det være like greit å investere i aggregat. Et godt alternativ er å kjøre utenom Haugesund. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Eller å ha såpass batterikapasitet at man ikke MÅ kople seg til landstrøm i det øyeblikk man legger til.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tallisman Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 I Tilegg er Haugesund den dyreste gjestehavnen i hele rogaland Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 er den dyr? fant ikke noe skilt om betaling - kun det merkverdige strømskiltet. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Avbiter har jeg i båten, et par ekstra støpsler til å sette på landstrømkabelen kan også medbringes. Jeg hadde heller klippet kabelen og send 75 kroner til havneoppsynet i etterkant. Maken til pris de skulle ha da, faktisk billigere å bare legge igjen kabelen på land og kjøpe en ny... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Eller å ha såpass batterikapasitet at man ikke MÅ kople seg til landstrøm i det øyeblikk man legger til.... Selvfølgelig er det kanskje det beste. Men faktisk hender det av og til at en har behov for litt 220 V om ikke til lading så til andre behov. Det er ikke alle som har båten stappet full av konvertere / invertere / duppeditter for ditt og datt. Da kan det være greit og få koblet seg til 220 V for å få gjort det en skal. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Eller å ha såpass batterikapasitet at man ikke MÅ kople seg til landstrøm i det øyeblikk man legger til... Greit med varmt vann - og da må jeg innrømme at batterikapasiteten min ikke strekker til Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Joda, ingen tvil om det! Selv har jeg ikke varmt vann ombord, så jeg er egentlig ikke så opptatt av landstrøm. Greit å få toppet batteriene, samt å få satt på en vifteovn om det er kjølig. Men det er skjelden det virkelig er nødvendig hos meg. Jeg har heller aldri ligget i gjestehavnen i Haugesund, da jeg har fast båtplass rett over sundet. Men jeg syntes ikke det hørtes så ille ut at havnebetjenten var tilgjengelig 07:00 til 18:00 da, selv om en ordning for tilkopling på kveldstid helt klart hadde vært en fordel. Ellers så ser det ut til at mange tross alt liker seg i gjestehavna, de siste par ukene har båtene stort sett ligget to og tre i bredden langs hele den tilgjengelige kaistrekningen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
pantzatt Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Misfornøyde båtturister i Haugesund.... http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=50687 Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Da jeg la til i Haugesund ifjor var havnevakten der innen 5 minutter og tok avgift samt penger for strøm, og koblet meg til strøm, da vi dagen etterpå skulle gå (etter kl. 18:00) ropte jeg opp haugesund havnevakt på VHF, tillkjennegav meg og bad om at de måtte sende folk til å koble meg av strømmen. Jeg betalte ikke 1000,- fikk passere start uten å ende opp i fengsel Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
index Svart 28.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2008 Jeg tok en kikk på strømskapene da jeg tok en rusletur på kaien i går kveld. På hverdager er tiden mellom 07:00 og 21:30, i helgene mellom 10:00 og 17:00. Skjønner godt at dette kan være upopulært, særlig i helgene! Servicebygget har Hotel Maritim hatt ansvaret for i mange år nå, og dette begynner sikkert å bli noe utdatert. Så vi får håpe at nytt servicebygg er på plass snart. Med de mengder av båtturister som kommer til byen nå så må fasilitetene være i orden! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.