Guest Sparky Startet 3.April.2004 Del på Facebook Startet 3.April.2004 hei, Skal lage hull til Plastimo Contest 101 kompass. Det er rundt med 122mm diameterog rektangulært 20x45mm Hva kan brukes her hvis man ikke har stikksag? Eller er stikksag et must for å få godt resultat? (Regner med at jeg får fatt i 120mm hullsag til drillen? mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 En "ok" stikksag får du for en slikk og ingenting. Du kan jo også bore og file...... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Om stikksag (rotterumpe) er et must, vet jeg ikke. Men jobber blir enkel og resultatet fint. Det er jo en forholdsvis liten jobb, og det er vel en eller annen kjenning som kan låne deg en sag. Hullsag på drillen har jeg ikke brukt, men det funker sikkert det også. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Det var godt å se at substansen i spørsmålet var så fornuftig. Ved første blikk på tittelen trodde jeg det dreide seg om et utslag av store frustrasjoner over båtpussen... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 hahaha Det var godt å se at substansen i spørsmålet var så fornuftig. Ved første blikk på tittelen trodde jeg det dreide seg om et utslag av store frustrasjoner over båtpussen... Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Det beste resultatet får du med å bruke hullsag på drillen. Det krever dor en ganske kraftig drill for ikke å belaste drillen for hardt. Da vi trakk slanger til flere utløp for varmeren brukte vi hullsag og på det siste hullet da sto blårøyken av drillen. Det gode med det var atdet ble gitt tillatelse til innkjøp av ny og kraftigere drill. Godkjennelsen kom fra ØKH (som betyr ØverstKommanderende i Heimen). Sitér dette innlegget Link to post
Ingvar J., Redningsselskapet Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Hei! Det går fint hvis du merker hullet, bruker et f. eks 6 millimeter bor, lager en med ca fire millimeter mindre radius enn den det nøyaktige målet, og borer hull tett i tett rundt. Når du er rundt, kan du kjøre boret nesten inn til "rota" og bruke boret til å åpne "veggene" mellom hullene, eller du kan bruke et baugfilblad, eller noe.. Etterpå sliper du enten med en halvrundfil, eller pussepapir til du har et nøyaktig hull. Dette tar deg under en halvtime. Lykke til! Ingvar Sitér dette innlegget Ingvar Johnsen, Redningsselskapet. Link to post
Kare_L Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Jeg brukte en RotoZip til å bore hull for vannpåfyllingslokk. Den går rundt 29,000 rpm (tror jeg) og bruker en type bor som skjærer langs siden. Jeg brukte maskeringstape langs kuttflaten og den ble veldig fin og skarp. Eneste ulempen er at RotoZip stöver noe voldsomt. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 om du kjøper hullsag for drill så vil eg råde deg til å kjøpe noe skikkelig. Selv har eg kjøpt tre billige på Europris ol. og har øydelagt alle ganske fort. Så nå blir det en skikkelig! Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Hei, Som det ligger i ordet glassfiber, inneholder det glass og sliter veldig på skjærende redskap. Husk at det finnes egne blad for glassfiber til stikksag,- er å anbefale. Når det gjelder hullsag til drill, kan man godt kjøpe billigvarianten på europris om man ønsker å spare proffverktøyet. Men som det blir skrevet her 120 mm krever en skikkelig drill. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 Det er glass dere skjærer og når det kommer inn i el. maskinen dere bruker blir det noe elendighet. Ankeret og annen isolasjon går føyken. Hvis dere har tilgang på luftverktøy er det best å bruke dette. Dette gjelder både sager, drill og annet elektroverktøy hvis det blir støv fra glassfiber. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.