Jump to content

Lære å seile i Oslo området...

Zikk Zakk

Recommended Posts

Jeg er en gutt på 24 som alltid har vært i båt. Jeg har egen båt og jobbet i marinen i 4 år.

Men nå har jeg lyst til å kjøpe meg seilebåt. Har ikke noen erfaring med seiling så jeg søker derfor etter noen som kan og er villig til å lære bort.

Hvis det er noen som har plass til en uerfaren men lærevillig gutt, på en regatta elller andre turer med seiliebåt så er jeg veldig intressert i det...

Med Vennlig Hilsen Zig Zag

• 2 uker senere...

Hva er LYSTALL.

Hva er forskjellen på en båt med lystall 1.05 og en som har 1.00

Det er et handikap som brukes om de fleste seilbåter i skandinavia. Båten med 1,05 skal seile 5% raskere enn den med 1,00. I mål ganges utseilt tid med lystallet.

Det er skrevet metervis om lystall, dette var et forsøk på en enkel forklaring. Du kan evt. søke i arkivet, vet det har vært grundig diskutert tidligere.

mvh

Barsk II :flag::sailing:

Hei!

JEg annbefaler deg å melde deg inn i en seilforening i nærheten, er mange som seiler ukentlig regattaer og det er sikkert mange som har det sånn som vi har det på sætre at det bare er å møte opp på kaia og bli med en eller annen.

Her kan du finne en oversikt over seilforeningene i Oslo og Akershus

http://www.seiling.no/oas/

Lykke til!

Seiling er vanvittig morro

• 2 år senere...

Jeg er en gutt på 30 som alltid har vært i båt, og liker meg på sjøen, jobber fast som oljearbeider i nordsøen.

Og nå har jeg lyst til å kjøpe meg seilebåt. Har ikke noen erfaring med seiling så jeg søker derfor etter noen som kan og er villig til å lære bort.

Eller kan annbefalle noen seilkurs/skoler i oslo omeråde ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...