Zikk Zakk Startet 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2006 Jeg er en gutt på 24 som alltid har vært i båt. Jeg har egen båt og jobbet i marinen i 4 år. Men nå har jeg lyst til å kjøpe meg seilebåt. Har ikke noen erfaring med seiling så jeg søker derfor etter noen som kan og er villig til å lære bort. Hvis det er noen som har plass til en uerfaren men lærevillig gutt, på en regatta elller andre turer med seiliebåt så er jeg veldig intressert i det... Med Vennlig Hilsen Zig Zag Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 Flyttet fra Mannskapsbørsen pga klager, håper Zikk Zakk kan få hjelp her i ÅF. Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 24.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 Jeg bor i bærum så det er fint hvis det er noen som har en seilebåt i oslo/bærum og omegn som har lyst til å lære bort litt. Er med på det meste av turer. Jeg skal om noen år ut på en lengere seiltur så det hadde vært fint med litt erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 25.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2006 Hei Du er hjertelig velkommen ombord - bare å ta kontakt når våren nærmer seg! Jeg har båten i Oslo, og bruker den fra april til desember!! Er ute mange dager i uken om tiden tillater det!! SE Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 4.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2006 Hva er LYSTALL. Hva er forskjellen på en båt med lystall 1.05 og en som har 1.00 Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 4.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2006 Hva er LYSTALL. Hva er forskjellen på en båt med lystall 1.05 og en som har 1.00 Det er et handikap som brukes om de fleste seilbåter i skandinavia. Båten med 1,05 skal seile 5% raskere enn den med 1,00. I mål ganges utseilt tid med lystallet. Det er skrevet metervis om lystall, dette var et forsøk på en enkel forklaring. Du kan evt. søke i arkivet, vet det har vært grundig diskutert tidligere. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 4.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2006 Hei! JEg annbefaler deg å melde deg inn i en seilforening i nærheten, er mange som seiler ukentlig regattaer og det er sikkert mange som har det sånn som vi har det på sætre at det bare er å møte opp på kaia og bli med en eller annen. Her kan du finne en oversikt over seilforeningene i Oslo og Akershus http://www.seiling.no/oas/ Lykke til! Seiling er vanvittig morro Sitér dette innlegget Link to post
Flaskepost Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Jeg er en gutt på 30 som alltid har vært i båt, og liker meg på sjøen, jobber fast som oljearbeider i nordsøen. Og nå har jeg lyst til å kjøpe meg seilebåt. Har ikke noen erfaring med seiling så jeg søker derfor etter noen som kan og er villig til å lære bort. Eller kan annbefalle noen seilkurs/skoler i oslo omeråde ?? Sitér dette innlegget Link to post
Avinus Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Kan anbefale www.osloseilskole.no. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 KNS tilbyr en rekke ulike begynnerkurs for voksne. Hvis du har tiden til det vil jeg anbefale å ta et av kursene som går over 7 kvelder og bruker jolle eller lett kjølbåt. Da får du oppleve ulike forhold i båter som reagerer lett på gal/riktig trim av seil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.