Sveinung_ Startet 17.Juli.2008 Del på Facebook Startet 17.Juli.2008 Da har jeg endelig fått kjøpt meg båt. Det ble en Nordkapp 17(selvfølgelig) med hardtop og en evinrude 70hk fra 70-tallet. Motor er i god stand(ferskvannskjørt hele livet sitt) og både starter og går pent, båten er litt begrodd, men ellers i god stand. Kalesje har noen hull. Dørken er litt myk. Skal ikke hente den før til mandag og tvilen begynner å sige inn over meg. Gir jeg for mye for den? Hvor mye ville mener dere den er verdt? Kommer til å følge opp med flere bilder når jeg begynner på oppussinga. Sitér dette innlegget Link to post
JRhansen Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Gratulerer med ny båt..Nå er ikke jeg noen ekspert på priser men ett sted imellom 20 og 40 000 bør den vel ligge? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Sveinung_ Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 (redigert) Har foreløpig blitt enige om 28000. Men blir fort dyrt når jeg må bytte kalesje og trekke om benkene.' Kommer forresten til å fjerne hardtopen etter hvert. Forslag til løsninger hvor jeg kan gjøre hardtopen avtagbar? Lurer litt på å fjerne den helt og heller ha todelt kalesje. Redigert 17.Juli.2008 av _V_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 for noen år siden kjøpte jeg meg selv en nordkapp, 17,5 mener jeg var betegnelsen, båten hadde hatt drev og innenbords, så jeg bygget denne om for utenbords, fungerte fint. hardtoppen var av den typen med buet rundt kantene og plexivinduer satt inn i gummilist, dette var så dårligt at det ble kassert, vindskjermen som hadde stått oppå var også borte, jeg bygget ett overbygg av 6 mm kryssfiner, og 10 mm i taket mener jeg å huske, rammen ble bygget av ca 22x48 mm lekter, satt inn vanlig 4 mm glass i sider og front, og disse holdt faktisk de 2-3 årene jeg hadde båten :-) Båten er nokså solid bygget, ganske dyp v-bunn som gir den gode sjøegenskaper, men alikevel ikke så dyp at den blir for ustødig. hadde en da nokså ny evinrude 60 hk (95 modell), bygget på samme lest som din 70 hk... båten gjorde 31 knop under beste omstendigheter, hadde faria trykklogg, og denne toppet bestandig sin kapasitet på 30 knop, noe som var reelt sammenlignet med andre båter (var ikke så vanlig med gps den gangen). Bygget mitt var forøvrig lukket , med dør i akterveggen. alikavel en god meter fritt dekk akter, båten var lett kjørt å fin, og gikk som nevnt fint i sjøen, virket kompakt, og en satt bestandig tørt i cabinen (hadde en luke over førerposisjonen en kunne stå oppav og skjøre i. Båten ble omsider solgt uten motor for 10-12000, hadde da nymalt skrog og ny fenderlist, samt det hjemmelagde overbygget, har dessverre ikke bilder, tror jeg, hadde vært artig å sett den igjen, om den fortsatt er i livet, overbygg i kryssfiner som bare var oljet og malt trengte forøvrig litt malingpleie gjevnlig. Sitér dette innlegget Link to post
bleiking Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Nå hvordan går det med oppussinga da. Skal ut og kose meg med min nordkapp i morgen en gamel traver det og skal sette meg ned og tenke godt igjennom hva jeg skal gjøre med den nå er forsåvidt ganske lik din bare med innenbords motor tenekr den ikke er så ulik av årgang og vel vel lykke til må jeg vel si hold meg/oss oppdatert da på pussefronten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.