Suzuki Startet 3.April.2004 Link til dette innlegget Startet 3.April.2004 var å traska en tur på Rådhusplassen / Aker brygge i dag. På tur tilbake til bilen fikk jeg se en båt med digre merker på. Skikklig "korvkiosk" som GungaDin ville kalt den. Ettersom båten var merket med "prototype" tok jeg kjapt frem kameraet og knipsa noen bilder. Følte meg som reine papparazzi-fotografen et øyeblikk. Kanskje noen av medlemmene er interessert i nyheter på denne fronten ? Merkenavnet var såvidt jeg kunne se "Silver Viking" Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 var å traska en tur på Rådhusplassen / Aker brygge i dag. På tur tilbake til bilen fikk jeg se en båt med digre merker på. Skikklig "korvkiosk" som GungaDin ville kalt den. Suzuki ------Ja, det var en skikkelig 'Pölsebod' !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Baltic Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Fin til sitt bruk Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Så vidt jeg kan bedømme må skrog og overbygg være tegnet av to forskjellige personer, som ikke visste om hverandre mens de holdt på - delene hører ihvertfall hjemme i hver sin tidsalder og stilretning. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
KOB Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Jeg så denne på messa. Min umiddelbare tanke var at de hadde en lang vei å gå, både når det gjelder design og kvalitet (jeg så båten innvendig....) Dessverre Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
SeaMaster175 Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Husker også at jeg så den på messa, og synes ikke akkurat at det var en lekker båt..... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 3.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Så vidt jeg kan bedømme må skrog og overbygg være tegnet av to forskjellige personer, som ikke visste om hverandre mens de holdt på - delene hører ihvertfall hjemme i hver sin tidsalder og stilretning. mvh Poseidon utviklet av amerikanske forsvaret. Alt basert på need-to-know basis ? Jobber med leveranser til offshore industrien. Her er det aller meste basert på moduler. Av og til er jeg borti tilfeller der ting blir endret i en modul, og det blir "glemt" å gi beskjed til de som jobber med de andre modulene. Blir litt rart da, men hydraulikkrør mitt i messa, eller en diger kran som plutselig ikke har noe fundament, eller en el-motor på 450KW som skal plasseres i et rom som "plutselig" har fått 2m2 mindre gulvplass ( dvs for lite ) Blir masse deilig arbeid av sånt.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Arnstein Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Typisk vestlandsbåt vil kanskje noen si. Husker for ca. 10-12 år siden, da skjærgårdsjeepene kom for fullt. Det var litt filosofering om hvor lenge denne båtrenden ville holde. Spådommen den gang var at utviklingen ville gå mot overbydge båter igjen ettehvert som brukerene ble leie av sjøsprøyt ved den minste krusning. Dette er kanskje et typisk eksempel på at spådommen holder på å gå i oppfyllelse for allvor, etter en tid med upraktiske kalesjer. Estetikken kan vel diskuteres, men som bruksbåt og helårs fridtidsbåt er den kanskje ikke så dum. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 :lol:Ikke verdens peneste kanskje, men jeg har da sett langt verre også. Skroget minner litt om KMV/with, gjør det ikke? M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Sebaldus Svart 4.April.2004 Link til dette innlegget Svart 4.April.2004 Likte den jeg! Kunne godt hatt meg en slik til fiskebruk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvar J., Redningsselskapet Svart 4.April.2004 Link til dette innlegget Svart 4.April.2004 Sotede vinduer og tykke vindussøyler er ikke bra for sikten akkurat. Nå er det antakelig brukt pleksi på prototypen, men likevel. Vi har allerede harr årets første dødsulykke med kollisjon mellom ditto båt og sjømerke. Sitér dette innlegget Ingvar Johnsen, Redningsselskapet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.