Jump to content

Spennende nyheter ?

Suzuki

Recommended Posts

var å traska en tur på Rådhusplassen / Aker brygge i dag. På tur tilbake til bilen fikk jeg se en båt med digre merker på. Skikklig "korvkiosk" som GungaDin ville kalt den.

Ettersom båten var merket med "prototype" tok jeg kjapt frem kameraet og knipsa noen bilder. Følte meg som reine papparazzi-fotografen et øyeblikk.

Kanskje noen av medlemmene er interessert i nyheter på denne fronten ?

Merkenavnet var såvidt jeg kunne se "Silver Viking"

Bilde

Bilde

Bilde

Suzuki

No boat needed..

Så vidt jeg kan bedømme må skrog og overbygg være tegnet av to forskjellige personer, som ikke visste om hverandre mens de holdt på   -   delene hører ihvertfall hjemme i hver sin tidsalder og stilretning.

mvh

Poseidon

utviklet av amerikanske forsvaret. Alt basert på need-to-know basis ?

Jobber med leveranser til offshore industrien. Her er det aller meste basert på moduler. Av og til er jeg borti tilfeller der ting blir endret i en modul, og det blir "glemt" å gi beskjed til de som jobber med de andre modulene. Blir litt rart da, men hydraulikkrør mitt i messa, eller en diger kran som plutselig ikke har noe fundament, eller en el-motor på 450KW som skal plasseres i et rom som "plutselig" har fått 2m2 mindre gulvplass ( dvs for lite )

Blir masse deilig arbeid av sånt..

Suzuki

No boat needed..

Typisk vestlandsbåt vil kanskje noen si.  Husker for ca. 10-12 år siden, da skjærgårdsjeepene kom for fullt.  Det var litt filosofering om hvor lenge denne båtrenden ville holde.  Spådommen den gang var at utviklingen ville gå mot overbydge båter igjen ettehvert som brukerene ble leie av sjøsprøyt ved den minste krusning.  Dette er kanskje et typisk eksempel på at spådommen holder på å gå i oppfyllelse for allvor, etter en tid med upraktiske kalesjer.

Estetikken kan vel diskuteres, men som bruksbåt og helårs fridtidsbåt er den kanskje ikke så dum.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...