Jump to content

Kvalitet, eller?

arjosk

Recommended Posts

Lurer en på hva spenningen (U) er, setter en pekefingeren over U'en i den første trekanten. Da står det under brøkstreken: R x I, altså U = R x I  Pekefingen over I'en, da får en strømmen I = U/I  (U delt på I).

Strøm har jeg greie på

Lars H

Dette var da uhyggelig nær det samme som jeg skrev i innlegget mitt rett over her.  :confused:

Strøm har ikke jeg særlig greie på, men ohms lov har vi da lært på folkeskolen. :wink:

:flag:

M/Y Ellen Marie

Ja, da er jeg også med. Kan jeg gjøre noen enkle håndgrep for å oppdatere min nettleser

Enkle og enkle. Det spørs hva du har nå av nettleser og operativsystem. Logging av besøk til min hjemmeside trudelutt.com viser for de besøkendes operativsystem:

Win95 0.9%

Win98 13.2%

Win2000 23.6%

WinME 2.6%

WinNT 4.3%

WinXP 36.8%

Så når det gjelder operativsystem er det så absolutt XP som er "In".

Og for nettleseren:

Internet Explorer 3.x 0.0 %

Internet Explorer 4.x 0.3 %

Internet Explorer 5.x 17.9 %

Internet Explorer 6.x 62.0 %

Netscape 3.x 1.9 %

Netscape 4.x 0.4 %

Netscape 6.x  0.0 %

Opera 4.x  0.0 %

Opera 5.x 0.0 %

Opera 6.x 0.2 %

Opera 7.x 1.3 %

Her er f.eks IE 4x og lavere nok i eldste laget, samme for NS3x Om Opera kommer dårlig ut, er likevel Opera 7x et godt valg.

Får forresten ny PC i hus over påske, den jeg har nå er 5 år og på 450Mhz, den nye blir lynrask på 3,4Ghz! Men den jeg har nå er oppgradert til WinXP Pro med IE 6.0 og takler det meste, men er treeeg.

Ps. Jeg er ingen dataguru.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har Win 98, og da jeg var inne på MS for å oppdatere slik Suzuki anbefalte, så viste det seg at maskinen min var oppdatert, bl.a. til IE 6.0.  Dette ble gjort av en datamann etter at PC'en krasja for en tid siden. Men jeg kunne altså ikke se disse .png bildene dine, selv med 6.0.

Hei.

Her er det blitt mange versjoner av Ohm's lov. Men det du sier om effekt Suzuki er rett, - men ikke formelen din, den skal være I = U/R

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå, men se på det første bildet under. Lurer en på hva spenningen (U) er, setter en pekefingeren over U'en i den første trekanten. Da står det under brøkstreken: R x I, altså U = R x I  Pekefingen over I'en, da får en strømmen I = U/I  (U delt på I). Tilsvarende for effekten i neste trekant.

Bilde   Bilde

Håper ingen ble fornærmet. Strøm har jeg greie på, men jeg er ingen jurist, baker frisør osv.

Lars H

Strøm er visst ikke så lett, ihvertfall ikke når man har det travelt. Siden innlegget ditt står der og lyser Lars H., bør det vel være korrekt :nono: Figurene dine er riktige, men du skriver at I = U/I. Holder du fingeren over I blir det jo I = U/R (som var utgangspunktet for innlegget ditt)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Takkar og bukkar for gode råd (samt mye annet...).

Jeg har nå tatt sjansen, og kjøpt inn bryterpanel fra Biltema!! Min kompetente, sterkstrøms-allvitende far har inspisert panelet, og kom med omtrent samme konklusjon som ekspertene her i forumet: tynne ledninger særlig på 10-ampers bryteren. Ellers noenlunde ok. Jeg skifter ut de som er for tynne, og kliner til!

Lider forøvrig av svært lang avstand til min kjære Skibsplast 600 - 550 km. Det klør i pussefingrene...

Arild  :rolleyes:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...