Rastløs Startet 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2008 Jeg var i Son forrige helg. Vi kom litt sent (rundt kl 23 på lørdag kveld) Da var det stappfullt både i den nye gjestehavna og lengre inn. På andre siden av havna ( vest siden) lå det imidlertid en del bøyer. Siden det var fullt over alt "tyvlånte" vi en av dem, og la oss på svai. Sankket med han som lå på bøya ved siden av, og han hadde fått beskjed at det var greit å legge seg på disse bøyene. Er dette private bøyer eller tilhører de "gjestehavn systemet ?" Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Godt spørsmål, har ligget der selv jeg også. har aldri sett faste båter som ligger der.. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Lars H. Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Gjestehavnen i Son har ingen bøyehavn. Tror det er Sonskilen Båthavn som har disse bøyene innenfor garntørket. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Jeg har selv båtplass i Son. Det er ofte fritidsbåter som bruker disse bøyene. Det er viktig at man bruker bøyene og ikke legger ut anker. Det er ankringsforbud i dette området fordi Sonskilen forretningsbygg har oppvarming basert på slanger som ligger på bunnen i dette området. Ankring kan føre til skade på disse slangeløkkene. Jeg har aldri hørt om noen som har fått "korreks" for å ligge ved bøyene. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Jeg var i Son Gjestehavn Fredag Kveld. Dagen før Rastløs. Slepte en båt til Drøbak Med motorhavari. Kjørte ned Fredag kveld og kom dit klokken 1 på natten. da var det ikke så bra plass. Men når jeg dro av gårde klokken 11 igjen var det nesten tomt. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
lippert Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Jeg var i Son forrige helg. Vi kom litt sent (rundt kl 23 på lørdag kveld) Da var det stappfullt både i den nye gjestehavna og lengre inn. Når de leier ut flere av gjesteplassen til Normar så blir det slik, dessverre. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Hulda Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Bøyene er en del av den kommunale havna. Det er mulig at Sonskilen Båthavn har et par av de nordøstligste bøyene. Selve kilen der bøyen ligger er så vidt vites landskapsvernområde. Vestby kommune ga vel seg selv dispensasjon for å anlegge bøyehavn. De fleste bøyene er nok leid ut. Men jeg vil tro at de ikke er lett å leie ut i og med at det er vanskelig med adkomst. Jolleplasser er ikke enkelt i det området der. Så, om man legger seg i en av bøyene bør man nok holde seg i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.