Leffe Startet 20.Juli.2008 Del på Facebook Startet 20.Juli.2008 Har nettopp kjøpt oss ny båt, den har montert en dieselvarmer (Wallas 3000 DX). Problemet er at når jeg skrur på heat skjer det ingen ting, ingen lys , ikkeno . setter jeg den på VENT så kan jeg høre at viften starter, og den gule lampen på panelet lyser. Vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne å lete, er det noen som har erfaring og gode råd??? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Er båten helt ny, eller er det en brukt båt med brukt 3000DX? Hvis det er det siste, kan det være at pumpa ikke går (du hører ikke et tikk - tikk - tikk?). Det kan være at pumpa må renses, eller at en eller flere ledninger er løse. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Leffe Svart 20.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Det er en brukt båt, hører ingen tikking når jeg starter, antar at hovedstrømmen til varmeren er ok da viften går når jeg setter den på VENT. men det kan kansje være en ide å sjekke ledninger fra betjeningspanel?. Vet du hvordan jeg går frem for å rense pumpa?, antar denne sitter inne i selve varmeren. Sitér dette innlegget Link to post
Feber Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Jeg har en Wallas 1300, og fikk den ikke til å virke selv om vifte gikk, surrelyd. Når du skrur ppå varmeapparatet og det tikker, betyr det at punpa går. Det tikka ikke hos meg, og det viste seg at det var enkelt (selv om jeg brukte en måned for å finne det ut): Det er en termostat/sikring som slår ut når det blir for varmt. På min er det en liten automatsikring som er plassert rett under utgangen av varmlufta (på utsida av boksen). Veldig liten, automat - og bare å trykke på. Og vips så var det varme. Sitér dette innlegget Link to post
Feber Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Den tikka ikke sa du, så det først etterpå da jeg leste innlegget ditt en gang til. Jeg kan egentlig ingenting om Wallas, derfor har jeg måttet spørre mye. Dette er to av svarene: - Hvis pumpe ikke går, løft slangen som suger lampeolja over ovnen, ta en liten trakt og fest den i røret med tape, hell litt på og se om det suger. - Sjekk den slangen som kommer fra varmeapparatet, at den går rett ned i kanna. den må ikke ha en bøy på seg. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Det er en brukt båt, hører ingen tikking når jeg starter, antar at hovedstrømmen til varmeren er ok da viften går når jeg setter den på VENT. men det kan kansje være en ide å sjekke ledninger fra betjeningspanel?. Vet du hvordan jeg går frem for å rense pumpa?, antar denne sitter inne i selve varmeren. Sjekk betjeningspanelet først. Men hvis alle ledninger sitter der de skal sitte, så må du må ta ut varmeren, ta av kåpa, finne pumpa. Det bør være en beskrivelse med. Jeg har en beskrivelse (har en 3000D som ligger i den ennå ikke solgte skøyta) - om du ikke har sjøl, kan jeg forsøke å se om jeg kan skanne noe - en av dagene. Eller kanskje handboka finnes på web. Det kan være fastkoksete dieselrester som hemmer bevegelsen i stemplet. Et alternativ er jo å sende hele greia til Wallas-importøren, så overhaler de den for deg. Det gjorde jeg sist jeg hadde trøbbel. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Leffe Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Takk for alle bidrag! I dag har jeg sjekket ledninger fra kontrollpanel til selve uniten. alt OK der. jeg ringte Wallas Norge og fortalte symtomene, de mener at det er kretskortet som er gåent. Jeg håper de har rett, for nå har jeg bestillt nytt kretskort til 3500,- +mva!!! Jeg kommer tilbake med svaret når jeg får byttet kretskortet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.