Hansi Startet 20.Juli.2008 Del på Facebook Startet 20.Juli.2008 Båtfolk ( folk i båt ) svir av milliarder i norske havner. Les mere.... Sitér dette innlegget Link to post
Fluctus Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Jeg siterer fra linken: – Beregningene tar utgangspunkt i en undersøkelse som vi foretok i 1998, hvor forbruket den gang var i overkant av 6 milliarder kroner. Ettersom flere folk kjøper båter, og større båter, anslår jeg at forbruket i dag ligger på 10 til 12 milliarder, sier generalsekretær Jan H. Syvertsen i Kongelig Norsk Båtforbund til Aftenposten. Det er tydelig at det er agurktid ja. I Aftenposten hadde de spandert nesten en helside på Hr. Syvertsen sitt ANSLAG om at forbruket i gjestehavner er på 10-12mrd BASERT på en 10 (!) år gammel undersøkelse og det faktum at det er flere og større båter i dag Ikke det at jeg tviler på at tallene kan tenken å slumpe til å være riktige - men ærlig talt da! Dette var sjeldent dårlig grunnlag for en helside - selv i juli.... Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Nettopp derfor er det viktig å ikke ha som mål å tjene mest mulig i havneavgift for gjestehavna, men best mulig gjestehavn til selvkost for kommunen. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Nettopp derfor er det viktig å ikke ha som mål å tjene mest mulig i havneavgift for gjestehavna, men best mulig gjestehavn til selvkost for kommunen. ... det gjelder jo dersom det er kommunen som driver gjestehavna. Men private, da? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lotus Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Private skal selvfølgelig finne et best mulig skjæringspunkt mellom høyest mulig pris og flest mulige kunder. Som privat leker man ikke butikk og har helt andre prioriteringer enn næringslivet generelt. Heldigvis for oss er det flest kommunale gjestehavner, hvorav noen helt gratis å bruke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.