Astor Startet 20.Juli.2008 Del på Facebook Startet 20.Juli.2008 Vi var på Lyckans slip i Fiskebekkil i fjor sommer sammen med et annet båtpar her på BP. Vi bestillte noe fiskemat og ble alle skuffet. Dette var triste saker. Miljø og stedet for øvrig var jo så forlokkende. Men maten ble en skikkelig nedtur. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
daghb Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Ligger på Magerøya i Hemne kommune (Sør-Trøndelag) i kveld. Dessverre var det slutt på bacalaoen da vi kom, men vi spiste "spikersuppe" - og det var vel bare spiker som manglet i den suppa. Fantastisk smak, godt brød ved siden av - en anelse saltstrø på, iskaldt vann og verdens hyggeligste vertskap gjorde kvelden perfekt. At de også hadde hjemmelaget sjokoladekake med is, krem og en anelse melis på sammen med god kaffe gjorde kvelden helt perfekt. I morgen blir det definitivt ikke frokost i båten. Magerøya er en perle i kommunalt eie, drevet på privat basis fra midten av juni til midten av august. Gjestebrygge med vann, strøm og nytt sanitæranlegg og et bittelite havbruksmuseum. Overnatting og servering fra 09 til 21.30. Vi er storfornøyde. Se mere om turen på bloggen i signaturen min. Solnedgangen i kveld gjorde avslutningen av dagen helt perfekt - og til og med gjeterhunden Nikita har havnet i hundeparadiset med sauelukt overalt. Hilser samtidig til BP-jonn og kona i Molde! Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
Sjøfareren Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Isbua på Hidra utenfor Flekkefjord er en trivelig plass med en fantastisk bra og gjennomført stil. Her kan man legge til med båten i egen gjestehavn like utenfor resturanten. Se her for mer info: www.isbua.no Det er en stund siden undertegnede sist var der, og det kan nevnes at vi i det tilfellet var vi noe uheldig ved at maten som ble servert oss ikke var skikkelig varm. Det ble vel og merke ordnet opp i umiddelbart da vi antydet dette, og vi fikk servert på nytt uten noen miner. Suveren service, forruten en litt utålmodig kokk den dagen kanskje?! Sitér dette innlegget Link to post
xpress666 Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Arendal har en bra fiskerestaurant. 1811 heter den. Har spist der mange ganger og er veldig fornøyd, ligger helt inne i havna, man kan spise både ute og inne. Sitér dette innlegget Kl D1 SjøkapteinNavigare necesse est, vivere non est necesseWindy 43 Typhoon 2x TAMD 73 EDC Link to post
Hansi Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 På Hafsund i Bamble er det et sted som heter Sjøterassen. Der kan en kjøre inn med Båt og en kan kjøre med bil hvis det er ønskelig. Meget god service, god og rimelig mat i forhold til Valle / Kragerø. Stedet har hyggelig betjening, stor uteterasse og kan anbefales. Kan virke noe grunt når en kjører inn med båt men det går veldig greit. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 På Vasser, Sandøsund (kalles også "Kruke" der Losbaten ligger), er det en restaurant innerst i havna som heter "Den Blå Brygge". Her har jeg spist noen ganger, fantastisk god mat, men stedet er såpass popurært at om man ikke har bestilt bord bør man ikke vente for langt på kveld før man innfinner seg. Etter 19.00 er det som regel reservert. Mest inneplasser, men også noen bord på veranda mot havna. Det finnes også en uteservering vis à vis på andre siden v havnen som kalles "Solsiden". Her er det enklere retter som Pizza og lignende, men stedet har nyydelig beliggenhet og sol til den forsvinner i horisonten. Stedet i seg selv er relativt maritimt siden 5-6 fiskebåter samt Losbåtten har Gjestebrygger finnes bak bølgedemper på utsiden av molo. Har man seilbåt så gå IKKE på utsiden av denne bølgedemperen for nært der den er festet i moloen, jeg har sett nok seilbåter som har hatt grunnkjenning der og det er ikke sand man treffer på ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
2nd Trikker'n Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Fiskerestauranten i Engelsviken. Har aldri skuffet meg, og husk - jeg er en sur gammel grinete gubbe. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Ok. Riktignok svenskekysten men Petersons Krog på Kjerringøen er veldig bra! VannTro Har man seilbåt så gå IKKE på utsiden av denne bølgedemperen for nært der den er festet i moloen, jeg har sett nok seilbåter som har hatt grunnkjenning der og det er ikke sand man treffer på ! Blå brygge synes vi er bra også, OG bølgedemperen er også forankret med kjetting. Så en stor seiler som skulle gå derfra i forfjor med kraftig vind på skrått inn bakfra. Han endte med kjettingen mellom ror og kjøl, og kjølen bankende på grunnen. Tror det gikk bra tilslutt. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 I Langesund har vi Barracuda ved siden av losstasjonen. Bra mat og deilig uteterasse. Men gjestehavna er tragisk... bare tragisk. Noen plasser er det dog, men ofte fullt, da snakker vi om juli måned og helgene på sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 (redigert) I Bergensområdet kan Cornelius Restaurant anbefales på det varmeste. Stedet ligger på Holmen ved Bjorøy, like sør for Bergen i Vatlestraumen. Både maten og vertskapet er en stor opplevelse ;-) Cornelius Redigert 22.Juli.2008 av Ruby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Vi har enda ikke vært innom Villa Malla på Filtvet. Vi observerte at de har fått ut flytebrygger og bøyer til fortøyning av den lange sorte typen. Fire-fem bøyer er også lagt ut for å kunne ligge på svai og ta jolla inn til brygga. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Laholm Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Finnøya (Romsdalen, IKKE Ryfylke!). Havstuen, like innenfor moloen. Må nok gå inn i gjestehavnen for å fortøye (men den er i seg selv en positiv opplevelse). Stedets ovnsbakte kveite anbefales varmt, også av meg som normalt definerer fisk som noe som skal spises i båten på vei mot land. Nydelig mat, hyggelig betjening, gode lokaler. Når det toppes av svært rimelig pris, så er det i grunnen liten unnskyldning for joikakakene i båten. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Happy Skvett Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 På øya sør-Hidle i Ryfylke ligger Flor og Fjære . Har ikke vært der selv, men både maten og hagen får mye ros. Sitér dette innlegget mvh john øivind Link to post
Dreamer Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Ligg langt unna Big Horn i Haugesund! Elendig mat, som i tillegg er skjult under store mengder boksmat (mais). Det hele serveres av tyggegummispisende og uinteresserte kelnere. Det er mange restauranter i Haugesund, og de fleste holder normal brukbar standard. Men Big Horn var det dårligste tilbudet jeg har sett på lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Støtter Rubi i at Cornelis er vel verdt et besøk, nydelig sjø,mat i alle fasonger. Skal du lenger nord for Bergen er Lindås Brygge absolutt et besøk verdt. Her er det flotte lokaliteter for båtfolket, og en god meny. Kan ellers legge til at Fabrikkloftet i Brandasund har nye eiere i år, har ikke prøvd maten selv men har hørt en del godord om fiskesuppen der ute. I tillegg har de jo veeldig gode skillingsboller på Landhandelen der da...dem har jeg prøvd, opp til flere ganger Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Poseidon Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 .... Ligg langt unna Big Horn i Haugesund! .... Det er fullt mulig at du har vært uheldig. Jeg var selv med 8 gjester på Big Horn i Haugesund for et par uker siden i anledning min mors fødselsdag. Alle var vel fornøyde med maten og servicen var førsteklasses. Nå var dette riktignok midt på dagen, med forholdsvis lite "trøkk". Men jeg har også vært innom ganske mange ganger med grupper på praksisturer og vi har egentlig vært fornøyde hver gang. Nå er jeg heller ingen tilhenger av å spise hønemat (les: mais), men da unngår jeg å bestille retter som heter noe med "Mexican" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Capitaine Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Jeg har også vært innom Big Horn i Haugesund og vært meget tilfreds med maten. Men man kan nok være uheldig der som andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Kongekrabbe og kald Chablis + multedessert på Havhesten som ligger på Ekkerøy, det er snadder det. Sitér dette innlegget Link to post
pappegoye Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Støtter VannTro i at "Den Blå Brygge" på Vasser er et bra sted, var innom der 25. April, på vei hjem fra Halden med skøyta. Vi ankom da to slitene "slubberter" ,etter 10 timer eller noe sånt i grov sjø, i arbeidsklær impregnert i olje, diesel, og annet båtrelatert fludium, men ble allikavell tatt godt imot. Stedet var egentlig fullbooket for kvelden, men vi fikk et bord om vi lovet å spise ferdig innen en time, for da var bordet opptatt. Hadde da levd i 1.5 døgn på halvtørr kneip og svett gulost, men vil forsatt påstå at den maten holdt veldig høy standard. Servicen var langt bedre en både forventet og ønsket, da vi spurte kelneren\innehaveren om det var noe sted å sove i nærheten, fikk vi greie på at det var både et hotell og et hytteutleie på stedet, samt veibeskrivelse til disse, men den uventede manøveren var at kelneren\innehaveren i tillegg tokk seg bryet med å ringe rundt og høre på ledig kapasitet og pris, samt bestilte til oss siden det kun var en eneste ledige hytte igjen i området. Så vil si topp mat, og veldig topp service, kommer garantert til å spise der igjen når jeg er forbi!! Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.