håpløs Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 (redigert) He he. Skal vel kansje ikke ødelegge tråden med div skrytevideo's, men kan ikke la være og poste denne. Men ha liten sans for aluminium da det har en tendens til å sprekke etterhvert... Har en sånn som er i begynnelsen av filmen R8 tror jeg den heter. bare jeg har 315 hk yanmar i den. og litt mere turrigget. Redigert 5.August.2008 av håpløs (see edit history) Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
VortexSurfer Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 He he. Skal vel kansje ikke ødelegge tråden med div skrytevideo's, men kan ikke la være og poste denne. Men ha liten sans for aluminium da det har en tendens til å sprekke etterhvert... Har en sånn som er i begynnelsen av filmen R8 tror jeg den heter. bare jeg har 315 hk yanmar i den. og litt mere turrigget. Hehe, kjenner til de båta der.... helt ok til sitt bruk de Men dette er ikke båtene du bruker i jobbsammenheng, mere til racing og fritidsbruk tenker jeg.... Har enda tilgode å høre om ETT!!!! Hurricane skrog som sprekker, ser da bort i fra de som eventuellt ødelegges ved påkjørsel/kollisjon. Men men, prisene er helt horrible da...... 1.7 mill for en 733 med 250hk påhenger , er vel en grunn til at de eneste her til lands som har råd til slikt er forsvaret. Igjen, RIB er rått både til det ene og det andre Sitér dette innlegget Link to post
norflyer Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Slik kan det gå gitt.. http://www.agderposten.no/article/20080721/LOKAL8/46222643 Men det er utrolig artig å kjøre disse doningene.. Fikk være med en som ligger i Smøgen i fjor.. (Mot en kraftig kompensasjon) Men det er jo begrenset morro.. Var støl i bein etter en 10 min tur i en slik båt... Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Ja huff...... dette er ganske vanlig når folk skal kjøre over evne Men som det skrives i artikkelen, så er nye regler for disse båtene under utarbeidelse får håpe vi får bukt med de verste "Cowboyene" da...... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Ja huff...... dette er ganske vanlig når folk skal kjøre over evne jepp, sikkert kraftig inspirert av å se på heftig offshorekjøring i flere dager. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bluefin Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Bare en observasjon: De verste tilfellene av idiotkjøring jeg så i indre Oslofjord i fjor sommer (har jobbet i utlandet i sommer, så jeg er ikke oppdatert) var med RIBer. Det er naturligvis ikke typens skyld i seg selv, men folk som "kjører bil på sjøen" kan gjøre mye skade med båter som akselerer og går så fort som en heftig motorisert RIB. Jeg er ganske sikker på at noen løker dro opp i minst 60 knots mellom Snarøysundet og Veritas midt på blanke søndagen med toppvær. "Nyrik" er en klisjé som rinner meg i hu, med fare for å vippe over i den andre formen for snobberi... Sitér dette innlegget Link to post
Bluefin Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 (redigert) (Dobbeltposting.) Redigert 7.August.2008 av Bluefin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.