smuss Startet 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2008 Her er noen bilder av båten som pappa hadde på 90 tallet. den ble solgt å dro sin vei fra trøndelag og sørover en plass. Noen som har sett noe til den? Når pappa hadde den hette den for Missima. Starcraft var vel merket, hollandsk stål. 51 eller 52 fot var den. Hadde vært knall om noen viste om den. -smuss- Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Dessverre vet ikke jeg noe om den, men det er uansett ei skikkelig skute Men den ser veldig baktung ut. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 2 stk mercedes v 6. 500 hk hver. marsjet på omkring 11 - 12 knots. forbruk da var 30 liter i timen. på maks gikk det 100 liter i timen;) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 huff da Skjønner at faren din bytta båt Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 kutet ut pga sykdom:( Sitér dette innlegget Link to post
mortenbohmer Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Hei Så faktisk denne i Sandefjord igår, lå ved ferje kaja der. Vanskelig å ikke legge merke til, med den noe spesielle formen, forestilte meg at det kunne være heis i den :D Morten Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Er dette en orginal båt fra verft eller er den bygget om. Det er vell ikke helt vanlig med fire dekk på en 52 foter. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Lurer på om ikke jeg også så denne på sørlandet, klarer bare ikke å bestemme i hvilken havn det må ha vert... Skal se om jeg finner bilder... Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Hei Så faktisk denne i Sandefjord igår, lå ved ferje kaja der. Dette er nok ikke den i Sandefjord. Den heter Seagull og har akkurat startet opp som charterbåt. (tår litt om det her: Sanderfjords blad. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
mortenbohmer Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Se det ja.... Får unnskylde meg med at det var tidlig på morgenen og jeg hadde kjørt fra Stavern kl 0600 :D Men en viss likhet var det jo...... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Var litt av en båt ja, må jo være at hav av plass. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 kan med sikkerhet si at båten ikke går som charter. pappa hadde planer om dette, men skroget var 1 millimeter for tynt til at den ble godkjet for det. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 når det gjelder navn.. så het den missima, men kan jo være omdøpt til f,eks seagull;) pappa følger spent med på denne tråden:) Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 flybridge er ettermontert i følge pappa. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Jeg mener bestemt at den var i Stavanger et par sesonger omkring år 2000. Da var navnet også Missima - selv om jeg ikke er 100% sikker på hver eneste bokstav.... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Voff Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Jeg er overbevist om at det der er en Super van Craft; antakelig fra slutten av 60-tallet tidlig 70 tall. Hvis ikke er det en kopi! Den er antakelig ombygd noe. Motoriseringen synes noe uoriginal. Dette er rundspantede båter med marsjfart på 7-8knop, gjerne med to 120 hk DAF motorer. Jeg har sett custom båter laget av verftet med knekkspant og marsfart på 15 knop... De representerer noe av det ypperste av Hollandske stålbåter og verftet finnes ennå. www.supervancraft.nl Her er noen eksempler: Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 ringte pappa å spurte og han bekreftet at merket er super van craft ja. ombygd med flybridge. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 2 stk mercedes v 6. 500 hk hver. marsjet på omkring 11 - 12 knots. forbruk da var 30 liter i timen. på maks gikk det 100 liter i timen;) hva er det du sier? 1000 hk og hundre liter i timen og marsjfart på 12 knop? er det en null for mykje eller for lite her et sted skal tru.......... Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 har du noen som helst begrep om hva en stålbåt på den størrelsen veier? og ja.. det stemmer selvsagt. har selv tilbrakt maaaaaaaaaaaaaaaaaaange timer i den båten så det vet jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 var ikkje farten i seg selv eg tenkte på. men har du noen som helst begrep om hvor mye 1000hk er? det drar sjølvsagt meir enn 100 liter i timen på max. meir som 250 liter i timen. en annen sak er at marsjfart er høyeste kontinuerlige fart. du tenker på cruise/øko-fart du no. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 ringte pappa for å sjekke om jeg husket rikgitg. det gjorde jeg ikke. det var 2*640 HK i den. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Poenget til Korsnes var nok at for å utvikle 100 HK i en time så går det selv for en relativt moderne motor med minst 20 liter på samme time. 2 x 650HK på fullt gir da ca 260 liter/time. Dette har ikke noe med båten å gjøre men hvor mye effekt du kan få ut av en liter diesel i en motor. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Voff Svart 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 (redigert) hva er det du sier? 1000 hk og hundre liter i timen og marsjfart på 12 knop? er det en null for mykje eller for lite her et sted skal tru.......... Tja det er vel en prestasjon å få denne båten i 12 knop uansett motorstørrelse Båten har rundspantet displacement skrog (se bilde) med kanskje 9 knop fart. Den har skrog som ei skøyte. All motorkraft utover hva som behøves for å oppnå displacementhastigheta, normalt 2X DAF 575 - 120hk, brukes bare på å grave båten ned i sjøen og lage bølger... Disse motorene kan umulig ha stått i båten fra verftet. Jeg har kun sett en halvplanende, knekkspantet Super Van Craft men den klarte seg med 2X240hk med toppfart 15knop. Den var 16,5m lang.... Redigert 26.Juli.2008 av Voff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Voff Svart 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 Tør jeg spørre om hva han fikk for båten da han solgte den? Hvilken årsmodell er det? Jeg har nemlig vurdert en slik selv (import) og lurer på hva markedsprisen på en slik kan være i Norge? Det er jo ikke akkurat noe man ser hver dag for salg! Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 26.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 Tør jeg spørre om hva han fikk for båten da han solgte den? Hvilken årsmodell er det?Jeg har nemlig vurdert en slik selv (import) og lurer på hva markedsprisen på en slik kan være i Norge? Det er jo ikke akkurat noe man ser hver dag for salg! er hjemme hos pappa nå. solgt for 1.2 mill i 95 eller 96. han sier at flybridge ikke er på båten lenger. så dersom noen ser en slik uten flybridge så kan det være den båten. -smuss- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.