Jump to content

Etterlyser Hollandsk stålbåt.

smuss

Recommended Posts

Jeg er overbevist om at det der er en Super van Craft; antakelig fra slutten av 60-tallet tidlig 70 tall. Hvis ikke er det en kopi! Den er antakelig ombygd noe. Motoriseringen synes noe uoriginal. Dette er rundspantede båter med marsjfart på 7-8knop, gjerne med to 120 hk DAF motorer. Jeg har sett custom båter laget av verftet med knekkspant og marsfart på 15 knop...

De representerer noe av det ypperste av Hollandske stålbåter og verftet finnes ennå. www.supervancraft.nl

Her er noen eksempler:

svc10.jpg

svc20.jpg

svc.jpg

hva er det du sier? 1000 hk og hundre liter i timen og marsjfart på 12 knop? :crazy: er det en null for mykje eller for lite her et sted skal tru..........

Tja det er vel en prestasjon å få denne båten i 12 knop uansett motorstørrelse :lol:

Båten har rundspantet displacement skrog (se bilde) med kanskje 9 knop fart. Den har skrog som ei skøyte. All motorkraft utover hva som behøves for å oppnå displacementhastigheta, normalt 2X DAF 575 - 120hk, brukes bare på å grave båten ned i sjøen og lage bølger... :lol:

Disse motorene kan umulig ha stått i båten fra verftet.

Jeg har kun sett en halvplanende, knekkspantet Super Van Craft men den klarte seg med 2X240hk med toppfart 15knop. Den var 16,5m lang....

superv.jpg

Redigert av Voff (see edit history)
Tør jeg spørre om hva han fikk for båten da han solgte den? Hvilken årsmodell er det?

Jeg har nemlig vurdert en slik selv (import) og lurer på hva markedsprisen på en slik kan være i Norge? Det er jo ikke akkurat noe man ser hver dag for salg!

er hjemme hos pappa nå. solgt for 1.2 mill i 95 eller 96. han sier at flybridge ikke er på båten lenger. så dersom noen ser en slik uten flybridge så kan det være den båten.

-smuss-

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...