Lingefan Startet 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2008 Går med "hemmelige" planer om å gå til anskaffelse av en hvit Wesling med vindskjerm og hardtop. Men hva slags motor er ideell til disse båtene? Jeg tenkte å sette på en 90hk Yamaha 3 syl. Vet at båtene har noe drøy planingsterskel og en lett 90hk ville nok være å foretrekke. Hvor fort går en Wesling med denne motoren? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Chrian Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Har eid en Wesling med en trimmet 70hk Johnson som ga ca 90hk, med denne motoren begynte båten å bli litt ustabil når jeg kjørte den på full fart med kun en i ombord så noe større motor tror jeg ikke du skal satse på. Tror båten nærmet seg 40knop med en racing stålpropell. Var veldig fornøyd med denne båten, løsningen med vann i kjølen når båten ligger stille gjorde den ganske stabil selv om det er en liten båt. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Lingefan Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Takk for svar. Her er et eksempel på Wesling med Yamaha 90hk: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Lingefan Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Denne her er jo nydelig da. Men jeg er uttrygg på motoren, som er en Tohatsu 90hk. Hva tror dere? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
chagall Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 (redigert) Denne her er jo nydelig da. Men jeg er uttrygg på motoren, som er en Tohatsu 90hk. Hva tror dere? Hei, hadde samme motor (1998 mod.) for noen år siden. Jeg var meget godt fornøyd med denne. Aldri et feilslag, men en bakdel hadde den. Utrolig bensintørst.!!! Ved høyere turtall. Redigert 22.Juli.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.