espenal Startet 21.Juli.2008 Del på Facebook Startet 21.Juli.2008 Hei alle sammen, tenkte jeg skulle dele historien med dere andre som kanskje også sliter med å registrer båt / motor i småbåtregisteret. Jeg kjøpt sommeren 06 en motor av en som drev med å reparere utenbordsmotorer på hobbybasis. Han hadde satt sammen den jeg kjøpt av div gamle deler fra div motorer. Og slet dermed med å dokumentere den tilbake til en registrert båt / til den var ny og dermed fikk jeg ikke regget den. Men nå etter 2 år og med argumentasjonen nevnt over og at motoren enda ikke var meldt stjålet fikk jeg registrert den! :) Så til dere som sliter det finnes håp enda. Ha en riktig god båtsommer! :) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Man kan vel registrere båten uten motor. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
SeaRaymond Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 en robåt med kun årer kan nok registres uten motor Men en båt med motor skal vel registreres slik den fremtrer, altså med alle data som lengde, farge, motortype, effekt, fart osv. Skal ikke hevde dette er en påstand, men skal registreringen være fullstendig, og riktig for ett objekt, tipper jeg lovverket "krever" dette. Husker fra de gamle "brune" båtkortene, der stod det noe om at forandringer skulle oppgraderes/registreres senest 14 dager etter forandringen, mulig dtte kun omhandlet ved skifte av eierskap, men er alikevel nokså sikker at det er lignendes regler for forandringer ved objektet, f.eks skifte av motor etc.... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Har reg. 3 stk. båter siste 5-6 år. Ingen av dem var reg. med motor. På ett av båtkortene som jeg fant igjen nå står det bla. : Båtfabrikat: Skibsplast. lengde: 14 fot. Båttype: Motorbåt. Motornummer: (blank). Den blir vanskelig å ro med, det samme gjelder en 15 fots zodiac og en 17 fots DD (Boston Whaler). Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
espenal Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Regner med man kan regge uten motor, men tipper forsikringsselskapet kan bli litt vanskelige å ha med å gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Sliter med det samme nå om dagen, men så lenge forsikringsselskapet godtar motorbyttet, er det vel det samme om båten står i småbåtregisteret med den gamle motoren? De har jo ikke noe info på motoren annet enn produsent og antall hk (selv om det er en vesentlig større motor jeg har satt i nå). Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 De har jo ikke noe info på motoren annet enn produsent og antall hk (selv om det er en vesentlig større motor jeg har satt i nå). Har de ikke serienummeret på motoren også? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
emilljone Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Ikke som jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.