Framtia Startet 22.Juli.2008 Del på Facebook Startet 22.Juli.2008 Venter på en pakke med godsaker fra USA som i følge pakkesporingen ankom til fortolling for 14 dager siden. Går derfor utålmodig og venter på hentelapp da dette er greier jeg trenger til ferien som starter om tre dager. Er det andre som opplever treg saksbehandling nå på sommeren?. Normalt tar jo dette bare noen dager opp til kanskje en uke. Jeg vurderer å ta kontakt med tollvesenet også, men det er sikkert ikke så lett å få noe fortgang på den måten. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Thorlyn Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Hvis det er posten som fortoller så ville jeg ringt pronto.. De har en tendens til og surre.. Sist jeg ventet pakke så ringte jeg etter en drøy uke. Da skulle de til og sende den i retur siden de ikke fant adressen min tross for at nettopp adressen sto på pakken dog uten fornavn/etternavn. Kunne ikke finne noen motaker på denne adresse skylte de på.. Hmmm det var rart sa jeg, siden et kjapt søk på adresse hvor som helst ville få opp nettopp meg da kom pakken etter en dag gitt Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
SeaRaymond Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Da kontakt med posten umiddelbart, var utfor det samme selv, pakken hadde ufulstendig merking! I tillegg skulle de ha personnummeret....hadde jeg ikke ringt hadde de nok returnert pakken Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 (redigert) Har akkurat samme erfaring med Posten. Iht. sporingen brukte vel tollen 3 dager, men pakken ble borte en stund på postkontoret. At de ikke skjønte at ae blir til en æ er kanskje for mye forlangt. Redigert 22.Juli.2008 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Framtia Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 ringte posten, og de kunne fortelle at grunnet en "data teknisk feil" hadde pakken ikke kommet inn på listen over varer som skulle fortolles, så den lå fortsatt lykkelig på fortollingslageret på Gardermoen. De tok umiddelbar affære slik at fortolling nå vil skje umiddelbart og at jeg trolig vil ha pakken i morgen eller på torsdag. Takk for gode tips. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lotus Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 (redigert) Svært ofte lønner det seg å bruke jetcarrier.com til å frakte varer fra USA til Norge. I fraktprisen er også fortolling inkludert og fortollingen tar gjerne bare en dag. Det som tar lengst tid er faktisk servicepakken til Posten Norge. Skal ta 2 dager i Sør-Norge, men tar gjerne opp mot en uke. Og Posten Norge skal i tillegg ha nesten 200 spenn i tollbehandlingsgebyr. Redigert 22.Juli.2008 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Har nettop fått en pakke gjennom tollen, gikk greit som bare det! Til historien hører også at siden jeg er på ferie så har jeg fått posten videresendt og da jeg mottok hentelappen på ferieaddressen så ringte jeg posten for å forvisse meg om hvor pakken kunne hentes ut. Kom frem på under minuttet, snakket med en dame som umiddelbart skjønte greia og avtalte med henne hva jeg ønsket. Under fem minutter etterpå fikk jeg som avtalt en sms med beskjed om at det avtalte var ordnet, og det var det! Veldig bra og rask service fra Posten! Men som deter heter; hvis man ikke tar sorgene, og irritasjonene, på forhånd så kan man jo gå glipp av en "god" ergrelse eller sorg og det ville jo vært synd! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.