Jump to content

"Solskinn-historie" fra småbåtregisteret

Flybridge

Recommended Posts

Det har vært skrevet mye her på forumet om båtfolk som treffer på "firkantede" sakbehandlere og regelverk når båten skal reg/om-registreres. Derfor har jeg lyst til å fortelle om min lille solskinnshistorie fra småbåtregisteret til NSSR.

Kjøpte båt for ca 3 år siden og hadde da avtale med selger om at han skulle sende inn papirer for omregistrering av båten i mitt navn. I alle disse årene har jeg ikke hørt et ord fra NSSR, og fikk mistanke om at selger kanskje ikke hadde gjort som avtalt når det gjelder omregistering. Og undersøke dette har ikke vært førsteprioritet fra min side, inntil jeg leste mer og mer ute på "nettet" hvor viktig dette kanskje kunne være.

Så tar jeg kontakt med NSSR pr. epost om "ståa" på registrering av båten min. Dagen etter kommer svar om at båten ennå står registert i selgers navn. Samtidig fikk jeg veiledning om hva jeg burde gjøre og en setning fra saksbehandler på slutten:

". . . du kan godt sende meg en mail når du har sendt inn skjema, så skal jeg ta det med en gang siden du har ventet i så lang tid uten at noe har skjedd".

Dagen etter har jeg scanned inn kjøpekontrakt og fyllt ut skjema for omregistering. Trykker på "Send"-knappen, samtidig som jeg sender en epost til saksbehandler om at nå er omregisteringen sendt.

15 minutter - femten minutter - etter kommer epost tilbake:

Da har jeg sett på saken og godkjent den, så den blir lagt til registrering.

Topperz service og hurra for Morten Dalsvåg i Småbåtregisteret

Hilsen en lykkelig eier av registrert båt

Hilsen: Capitan of Canopus

Way! Det er alltid like hyggelig når en møter en av de mange personene som gjør livet litt lysere med sitt bidrag!

Jeg hadde litt samme følelsen da NAV prøvde å overbevise meg om at det bare trengte å stå 18% på skattekortet mitt. Det viste seg desverre til slutt at på 3. forsøk ble det tabell-trekk igjen :eek::crazy::lol::nonod:

Flott Flybridge. Jeg er av den formening at oppmerksomhet på gode hendelser bidrar til å skape forståelse om hvordan blant annet god adferd kan utøves. Dette kan kanskje inspirere andre og danne eksempler på hvordan ting kan gjøres. Det er relativt godt dokumentert at det man har oppmerksomheten rettet mot også bidrar til den form for atferd.

Heisann,

Flott med en positiv tilbakemelding fra småbåtregisteret. De trenger nok all den positive omtale de kan få!

Det er ofte at dårlige erfaringer blir fortalt, mens positive er gledelig for den det gjelder, og raskt glemt.

Jeg finner meg selv overrasket(!), dessverre, når jeg iblant treffer kompetente personer, som i tillegg er interessert i å hjelpe.

Ringte La-Sa Maskin (Slependen) her om dagen ifb. en sjøvannspumpe som trengte litt service. Det viste seg at de forhandlet konkurrentens type, men han kjente til pumpen jeg hadde problemer med. 15 minutter på telefonen og da hadde vi gått gjennom reparasjonen av min pumpe, med noen triks som jeg ikke hadde tenkt på.

Pumpen var som ny etter innmontering ! Takk til La-Sa Maskin ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...