Jump to content

Magellan FX324 map colour kutter ut når den blir varm

Reinell

Recommended Posts

Heisann.

Har kjøpt meg en brukt kartplotter.

Den kutter ut etter at den har stått på en halvtimes tid.

Skrur seg på igjen selv med engang og fungerer da i 5 minutter, før den skrur seg av igjen. ¨

Intervallene blir kortere og kortere og tilsutt skrur den seg ikke skikkelig på engang før den kutter ut.

Virker som om den blir lei jo varmere den blir, altså jo lenger den har stått på.

Tar jeg ut strømmen, lar den være av en halvtime kan den fungere et kvarters tid før det er samma historia igjen.

Virker som den holder noe lenger når vinduet med lengde/ breddegrader vises, enn når selve kartbilde vises.

Vært noe borti dette problemet?

Ikke noe problem for meg å levere den tilbake da kjenner selger, men trenger en fra søndag av når jeg skal på tur, så hadde vært greit å fått denne til å fungere!

Selv så tenker jeg sånn pc varmeledende guffe på et eller annet inni der, men jeg veit jo ikke hvilken komponent som gjør at den kutter ut...

Haster litt, så er det noen som har noen tips?

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Nja, bør nok vurdere å returnere den ja. Skal prøve å resette den til fabrikk innstillinger samt slette alt av way points, bare for å sjekke at den ikke bruker for mye kapasitet til å holde styr på det. Har ikke no trua på det, men skal prøve ihvertfall.

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Om du ikke har de kartene du trenger, så returner den med en gang er mitt råd.

Har selv en FX 324, og det tok meg 4 mnd med mailer telefoner og venting til omtrent overalt i hele norge, for å få meg et kart over oslofjorden. Magellan kan IKKE hjelpe. De sier at kart til denne ikke produseres lenger. Semitronic var den som hjalp meg med et kart som lå på kistebunn fra "gammelt av". Denne ble jo lansert i 2004, så det er urimelig at kart ikke finnes nå i 2008. Dette var litt off topic, men om du kan returnere den så bli kvitt den så fort som mulig er mitt råd.

En kartbrikke til min plotter oppførte seg slik som du beskriver. Det gikk fint å starte opp, men ved f eks. zooming falt den pluttselig ut og startet på nytt igjen. Dette hadde ikke noe med temp å gjøre. Det var SD brikken til kartet som var feilen i mitt tilfelle.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...