kaptein kaos Startet 22.Juli.2008 Del på Facebook Startet 22.Juli.2008 Dette er hva kaptein kaos må regne å få slengt i inboxen etter å ha begynnt i charterbusinessen!! Makan til røverhistorie!!?? er dette sant? LES NØYE! PARANTES START(Subject: Vedr leie, oppgjør og leveranse / underlevaranse Hei ****** Til slutt ble ferien fin, men det var en svært dårlig start vi fikk og det var en del som ikke fungerte slik det skull. Dette har vi snakket om på "i havnen (e) og i telefon. I det vedlagte har vi oppsummert hva vi mener er en "fair" beskrivelse av situasjonen - mange vil nok strukket det lenger. Vi innbetaler pengene nå og ser oss med dette ferdig med oppgjøret. Vi takker da for leieforholdet. Når båten først fungerte hadde vi en fin ferie med noen tilpassninger og til et litt annet mål en planlagt. ********* PS: Et nyttig tips er at du ved fremtidig utleie er mer presis på hvilken situasjon "du har" slik at man konkret kan forholde seg til dette - særlig tenker jeg her på at du burde gitt oss klar melding dagen før slik at du hadde fått anledning til å sette båten skikkerlig i stand - vi snakket på telefon kvelden før - og vi kunne da ha tilpasset oss bedre om vi viste hva vi kunne forholde oss til. Det samme når vi satt og ventet i bilen på kaien i time etter time med små barn med stadig "litt senere" levering Avvik fra leieavtale / avtalt og annonsert "produkt tjenester" Kartpolotter virket ikke - vesentlig sikkerhetsdimensjon og viktig for trygghet - heldig at jeg kan lese kart og at været var klart PC virket ikke (ikke vesentlig) Ankervinsj virket ikke ( for barnefamilie som skal mye i land er dette viktig - i tillegg har jeg dårlig rygg) ***what tha' hell!! is that with my charter business to do?????***** Rullefokk var svært vanskelig å trakke inn - så mye at seiling ble vesentlig vanskligere og vi var nødt til å ta sikkerhetshensyn - da "reving" tok lang tid og ikke kunne gjennomføres slik det skal. Dette reduserte muligheten for seiling da det var en del vind. Avvik fra normalt overleveringskvalitet Båter var IKKE rengjort Båten var ikke utstyrt med gass i beholder Det vart ikke puter til benker ute (vi kjøpte dette selv) Båten var svært "grodd" - og burde ha være "på slipp" for spyling - det hang grønnt sjegg. Avvik i tidsoverlevering - levering. Det var avtalt at båten skulle være klar kl 1200, først kl 1910 kunne vi gå om bord. Med små barn i bilen var de stadig utsettelser vanskelig å forholde seg til. Madrassene var "søkk" våte, og den ene doen tett, mens den andre var så full i tanken at det rant over dag 2 (den var ikke tømt) Vi brukte neste 2 dager på å få ryddet båten og vasket - eksempelvis var de så skittent under bordet i "stuen" at det måtte mykes opp med rengjørigsmiddel.vi brukte nesten 2 dager på å få ryddet båten og vasket - eksempelvis var de så skittetent under bordet i "stuen" at det mått mykes opp med rengjørigsmiddel. Vi fant snusposer og røyk liggende i hyllene, og glass og asjetter var ikke rengjort godt - dette står vesentlig tilbake for hva man kan forvente Overleveringen til oss (når vi kunne seile ut ) ble mer enn 2 dager forsinket - og vi måtte tilbringe en natt hos venner (da madrassene var våte) og en natt i i "gjestehavn" på en bensinstasjon rett utenfor kloakkpumpe - med tilhørende bensin og eksoslukt. Sen avgang medførte at vi måtte endre reiserutren og vi fikk ikke tilfredstilt de små barnas ønske om en tur innom *****. Med tilmålt ferie er en slik start, avkorting og ulemper veldig trist og preget dessverre vår ferieuke nr 1. VESENTLIG. Til sist må jeg få si at det føltes litt merkelig å skulle være "ansvarlig" for å overlevere båten videre til neste leietager - særlig med så mange "spesielle løsninger" av teknisk art. Vedr drivstoff avtalte vi med ny leietager at han leverer båten oppylt slik vi fikk den - han fikk en del "rester av øl, min vann og grilkull som betaling for dette" (dette orienterte jeg deg på telefon i dag) Med referanse til alt over og samt samtaler om dette da vi endelig kom av gårde avkorter vi leien som følger. Avtalt leie dager kr 3* *** Avkorting faktisk forsinkelse 2,5 Praktiske ulemper og "ubehag" 0,5 Vasking 0,5 Manglende utstyr (avvik fra annonse) 1 Total avkorting 4,5 kr ** *** Ny total leiepris kr ** *** Innbetalt kr ** *** Rest innbetalt til samme konto som depositum kr ***** I dette syntes vi vi har gitt en "fair" bebandling av situasjonen - noe som også tilskrives at siste delen av ferien fungerte bra. Ubehag tilknyttet at vi ikke kom dit vi ønsket og hadde lovet barna er ikke "belastet", likeså har vi ikke belastet at vi fikk en kortere ferie. For ordens skyld oplyser vi at båten ble overlevert ren og pen til ny leietager i hht avtalt tid kl 1200 i dag. *********) PARANTES SLUTT! ....OK GREIA VAR AT DEN VASSBLEIKE LANDKRABBA AV EN KONTOROTTE HADDE REKKI Å BRUKT FERIEN I DEN VEL SÅ DYRT LEIDE SEILBÅTEN SIN, PÅ Å SNEKRE SAMMEN ET REGNEARK??!!!?? Hei Jeg fikk din telefonbeskjed og forsøkte å ringe deg. Jeg sitter litt opptatt utover nå. Det kan vel være greit om vi kommuniserer pr mail om dette. Jeg mener VIRKELIG at vi har gitt deg en VELDIG "fair deal" på dette. Opplegget og gjennomføringen av dette var langt fra godt nok og ferien fikk en VELDIG dårlig start - det tror jeg du erkjenner om du tenker gjennom situasjonen - Dessverre et stykke unna å være serøs utleievirksomhet som du presiserte i din telefonbeskjed - beklager å måtte si det! Jeg har ikke noe i mot telefon så ring gjerne i morgen om du vil det. Jeg er på jobb fra 0800. Vi har innbetalt og har lagt dette bak oss. ******* Mulig du mener det om meg...mulig jeg er noe stykke unna seriøs. Men når det kommer til leietakere som ikke betaler for seg. Da er jeg seriøs. Ringer deg når jeg er i ***** jeg;) PS. husk at du betaler penger til meg uten oppføring i merverdiavgift registeret! Tenkte det Kanskje var greit å informere. referer til: http://www.skatteetaten.no/Templates/Binde...;epslanguage=NO http://www.lovdata.no/all/nl-19690619-066.html Mvh ********* Utrag fra skatteloven om chartervirksomhet: Konklusjon: Etter en samlet vurdering, er Skattedirektoratet kommet til at skattyters utleie av båten ikke kan anses som næringsvirksomhet etter merverdiavgiftsloven og skatteloven. Det betyr vel at det og involvere kreditore, for å inkreve penger kan bli vanskelig ************** visa ender ikke her: God morgen. Jeg sjekket i går kveld opp et tilsvarende forhold, hvor en venn av meg leide tilsvarende båt fra en utleier, de ble av uheldige omstendigheter avskåret fra 2 første grunnet en do som " sprakk" (de lå også på ****) - dette fikk de kompensert 4 dager ekstra leie. ( I vårt forhold hadde du videreleid til annen så det var ikke mulig) Mitt utgangspukt er ikke at jeg ikke vil gjøre opp for meg ****** - det gjør jeg ALLTID! Her er det du som ikke hadde ditt i orden - og vi har oppsummert dette til deg, og trukket i fra. Faktisk ble vi over 2 dager forsinket - det er uomtvistlig . Så dersom vi her har en uenighet er det spørsmål om hvor mye ubehaget og en ikke rengjort båt skal koste i form av avkorting ut over 2, 5 dager. Det kunne være ok å høre hvordan du resonerer på dette, og hva du mener er en rimelig avkorting utover selve forsinkelsen. PS. Rett skal være rett - jeg fikk ved en feiltagelse med meg et kort" blåspettet tau - ca 4 meter" - som jeg brukte til å trekke jolla - Vil du jeg skal sende det, eller skal jeg overføre f. eks kr. ***,- til din konto? ********** og kaptein kaos svarer så formulert som mulig: Ok, jeg skjønner hva du mener. Det blir litt tight skjema mellom leietakerne desverre. Det er fellesferie og mange vil ha en bit av kaka. Utleie av båt er enkelt og greit veldig populært i disse ukene...etter uke 33 er det ingen som skal leie båt plutselig, men sånn er det nå her i norge. De fleste leietakere jeg har kontakt med, er veldig tilstrekkelige til å gå med på litt utenom det vanlige. Jeg referer til det utfyllende regnearket du sendte meg: "Avvik i tidsoverlevering - levering. Det var avtalt at båten skulle være klar kl 1200, først kl 1910 kunne vi gå om bord. Med små barn i bilen var de stadig utsettelser vanskelig å forholde seg til. Madrassene var "søkk" våte, og den ene doen tett, mens den andre var så full i tanken at det rant over dag 2 (den var ikke tømt) Vi brukte neste 2 dager på å få ryddet båten og vasket - eksempelvis var de så skittent under bordet i "stuen" at det måtte mykes opp med rengjørigsmiddel.vi brukte nesten 2 dager på å få ryddet båten og vasket - eksempelvis var de så skittetent under bordet i "stuen" at det mått mykes opp med rengjørigsmiddel. Vi fant snusposer og røyk liggende i hyllene, og glass og asjetter var ikke rengjort godt - dette står vesentlig tilbake for hva man kan forvente Overleveringen til oss (når vi kunne seile ut ) ble mer enn 2 dager forsinket - og vi måtte tilbringe en natt hos venner (da madrassene var våte) og en natt i i "gjestehavn" på en bensinstasjon rett utenfor kloakkpumpe - med tilhørende bensin og eksoslukt. Sen avgang medførte at vi måtte endre reiserutren og vi fikk ikke tilfredstilt de små barnas ønske om en tur innom *****. Med tilmålt ferie er en slik start, avkorting og ulemper veldig trist og preget dessverre vår ferieuke nr 1. VESENTLIG. Til sist må jeg få si at det føltes litt merkelig å skulle være "ansvarlig" for å overlevere båten videre til neste leietager - særlig med så mange "spesielle løsninger" av teknisk art. Vedr drivstoff avtalte vi med ny leietager at han leverer båten oppylt slik vi fikk den - han fikk en del "rester av øl, min vann og grilkull som betaling for dette" (dette orienterte jeg deg på telefon i dag)" Jeg pressiserer at dette er en seilbåt og ikke noen som helst ferieleilighet i Syden!....Genoa tungt å dra inn, tenk på at du har 50m2 med seil! Kan være tungt selv i 2 kn vind. Neste gang du rever må du sørge for ha båten mot vinden, slik at seilet blafrer. Jeg har hatt **** *** til å se på Furulex snella. Ingen feil der. At dere ble 2 dager forsinket har jeg gått med på og vil gi dere en avkortning på dette. Når det kommer til det madrassene, så mener jeg at jeg ga dere den beste service ang. nye tørre madrasser samme kveld! At dere ikke sov i båten som vi ble enige om er ikke mitt problem. Ser du skriver noe om ankervinsj. De fleste klarer seg med et anker, dvs. longside er den beste løsninga med tanke på ombordstigning. Husk at dette er ekstrautstyr. Kan nevne at båten dere har leid har en samlet verdi på 1 *** ***. Og tilhørende forsikring for leie koster ** **** i året. For og ikke glemme ekstra slitasje på båten. Reparasjoner osv. ** *** eller ** *** pr. uke, som dere skulle betale ikke på noen måte er overpriset. Referer til at **** **** tar ** *** for samme båt! Det med regngøringa av båten beklager jeg på det sterkeste. Jeg måtte gjøre dette selv, da mine vaskehjelper ikke dukket opp. Og jeg er som du sikkert skjønner ingen husmor. Pleier å betale ***kr for vask til de. Videre i skriveriene dine kommer det også fram noe med groing og manglende puter?! Hva?! er dette mulig, tenker jeg. Regna med dette var en spøk fra din side;) Du nevner også "gjestehavn på en bensinstasjon rett utenfor kloakkpumpe - med tilhørende bensin og eksoslukt" Til dette har referer jeg til starten på denne teksten. Dette er ingen ferieleilighet! Også når du nevner den omveien deres, har jeg bare en ting å si. Husk at du leide en SEILBÅT. De 36 nm dere måtte seile ekstra i feil retning har da vel ingen stor betydning. Leier dere ikke seilbåt for å seile da? Skjønner du har brukt mye tid i det middels bra været i ferien din på irritere deg over leieforholdet, slik du beskriver i de lange skrivene til meg. Jeg har bare en ting å si. Jeg er desverre ikke ansvarlig på noen måte for hva været i leietakerenes opphold i min båt blir. De fleste jeg har kontakt med er godt vante sjøfolk og smiler stort sett om vær eller andre ting ikke er helt på sin plass. På grunnlag av dette og all tid jeg må bruke på og få deg til å betale leien har jeg kommet til følgene. Avkortning på leie 2 dager a ****,- - * ****,- Rengjøring av båt - ***,- 6m tau Aqualine 12mm - -***,- Sum - * ***,- Total sum for leie - ** ***,- Innbetalt - ** ***,- Restbeløp - * ***,- Du kan selv velge betalingsmåte. Overførsel til konto ********* eller så skal jeg innom **** på mandag, så jeg kan godt komme innom deg å hente de. ps. glemte å nevne at autopiloten konka etter dere leide båten! er det snakk om sabotasje mot kaptein kaos?...... hmmm......hva gjør man med slike leietakere 1. kjølhaling 2. henge de nakene opp i masta i båten på aker brygge lørdag kl 22.00 3. åpen for forslag;) Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Uff da! Jeg leier også ut seilbåt nå i sommersesongen men har heldigvis aldri dukket borti dette. Noe å tenke på. Sitér dette innlegget Link to post
kaptein kaos Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 (redigert) har et eneste råd: hold deg unna leietakere som bor vest for det kgl. norske slott innenfor oslo og akershus, så slipper du slike veike og ikke minst sytete landkrabber:) Redigert 22.Juli.2008 av kaptein kaos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Høres ut som leietakeren har hatt sine problemer, men det blir ganske drøyt å justere leieprisen etter hvor mye man har lyst til å betale. Det må jo være utrolig fint og bare justere fakturaer man får hvis man synes de er for store. Saken skulle vel vært diskutert dere imellom for deretter å komme frem til en løsning som begge kunne vært fornøyd med (eller halvfornøyd) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Vel, litt av en historie må en si. Glad det ikke er meg. Blir fort mer ergrelser enn glede med slike episoder. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 viss det virkelig er tilfellet at det var så mange feil og mangler som leietaker her beskriver så skjønner jeg godt at han blir forbannet!han har tross alt fått ødelagt ferien sin Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Kosmix Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Jeg synes du kom med et bra svar på slutten. Med tanke på at plottern tok kvelden, så er det vel nærmere et krav enn flaks at skippern kan lese papirkart. -Og hvis papirkartene fantes ombord da leieforholdet startet, mener jeg at du har gjort ditt for sikkerheten. Likevel er vel plottern et relativt viktig komfortelement... Håper det ordner seg, og at dere finner en løsning som begge er fornøyd med! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Lotus Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Ser ut for meg som om Kaptein Kaos snarest bør slutte med sin useriøse utleievirksomhet og slutte med å spolere ferien til familier som tror de ska få levert båt klargjort, rengjort og med alt avtalt utstyr fungerende. Og til riktig tid. Ødelegger noen slike duster noen av mine surt opparbeidede feriedager, kjølhaler jeg dem. En grei løsning som veier litt opp for ødelagte feriedager. Sitér dette innlegget Link to post
kaptein kaos Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 (redigert) til beuty of aqua og lotus...trokke dere skjønnte helt poenget mitt, eller dere er vel en av de sytete lankrabbene som burde heller leid seg en syden leilighet! Båten var LANGT, LANGT! fra så ille som leietaker skulle ha det til. Ingen tidligere har klaget å sytet så mye som denne. Faktisk så har ingen sagt noe annet en positivt om leieforholdet de har hatt. Grunnen til at det ble litt startvansker i ferien hans var fordi forrige leietaker hadde dratt festen litt vel langt den lørdagen, før landkrabba som skulle leie den kom. Men det var jeg enig med og kompensere for helt fra dag 1. I form av avkortning av leiesum. Og ja sefølgelig var det papirkart ombord. Jeg burde vel heller kalle meg heldig som fikk båten hel tilbake. Neste gang kommer jeg til å be leietaker ta en slags eksamen før de i hele tatt får sette føttene sine ombord i min båt! Går for kjølhaling av dere alle 3, inkluder deg og ja!!!LOTUS??!!!...du bruker vel også den surt opparbeidede ferien din til å irritere deg over sånne som meg....hahaha... hilsen blid og fornøyd norsjøarbeider Redigert 22.Juli.2008 av kaptein kaos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 landkrabbe er jeg på ingen måte. lever og ånder for båt,og har garantert flere timer til sjøs i året enn deg,tro meg! leier selv ut min båt(se annonse på finn vis du ikke tror meg av bellaen i nordåsvannet) båten er alltid strøken når den blir levert ut og alt er i tipp topp stand ,noe jeg syns bare skulle mangle når leietakere betaler såpass mye for å komme seg på sjøen. man betaler ikke for å leie en balje med drit! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
kaptein kaos Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 (redigert) jeg bor i båten min til vanlig hele året, så jeg ånder faktisk for og i båten min HELE tida jeg. Bortsett fra nå om sommeren, som jeg leier den ut til en og annen sytepave akkurat som deg. Og du må gjerne kalle en 2007 modell Bavaria 42 Cruiser til en samlet nypris på 1 740 000,- en balje med dritt. Skal like og se åssen båt du har!!! Redigert 22.Juli.2008 av kaptein kaos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Hei beauty of aqua, du har en utrolig evne ti å strø om deg med uttrykk som "drit" "balje" og en haug med andre ting du egentlig ikke har peiling på, men jeg skjønner sammenhengen når jeg ser du har byttet nick Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 synd du ikke kan behandle båten din bedre enn du gjør Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
kaptein kaos Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 båter er bruksgjenstander, de skal brukes og ikke gnikkes på hele året. ser fram til å bruke min båt hele veien til karibien de 2 neste årene....snakkes! Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Jeg er ingen landkrabbe. Men jeg hadde blitt forbanna om jeg ikke hadde fått båten før kl 19:10 når jeg skulle hatt den kl 12:00. Og spør du meg så er våte madrasser, full septik, tomme gassflasker og ikke minst... møkkete innvendig, veldig useriøst når man skal leie ut. Men nå har jo folk forskjellig oppfatning av hva som er skittent. Noen kan jo leve med møkk og skitt til knærne hjemme, mens andre det plettfritt. Jeg hadde heller aldri gått med på at jeg skulle overlevert båten til neste leietaker. Da kan det fort bli tull om det er noe som er galt, som denne autopiloten du sier konka. Hvis du ikke gikk over alt teknisk før neste mann skulle ha båten så vet du vel ikke hvem som har ødelagt den. Og det er også drøyt å påstå han ødela den om du ikke har bevis for det. Som regel så kutter elektronikk bare ut. Videre syns jeg han forholder seg saklig og seriøs i sin formulering mens du virker litt .. ja useriøs. Du argumentere også med at det ikke er noen sydenleilighet han er leid, men samtidig sier du det er en båt til over 1 million. Så da tolker jeg det hvertfall dithen at ting bør være i ship'shape. Og spesielt siden det er snakk om utleie. Det fortsetter med ankervinsjen. Har du skrevet det er ankervinsj på båten SKAL den fungere. Også når du nevner den omveien deres, har jeg bare en ting å si. Husk at du leide en SEILBÅT. De 36 nm dere måtte seile ekstra i feil retning har da vel ingen stor betydning. Leier dere ikke seilbåt for å seile da? Denne kommentaren din tar kaka syns jeg. Sykt dårlig service av deg å komme med noe sånt. Hvis du ikke skjønner det så kanskje du bare bør ha båten for deg selv. For utleie er ikke noe som passer deg, du er altfor lite ydmyk. De har ikke fått det de har betalt for. Ferdig med det. Svelg tapet og prøv å yte service neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
Nuvel Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Jeg skal hverken leie eller kjøpe en Bavaria 42 Cruiser i den nærmeste fremtid med fare for å komme bort i dette kaoset. Synes det er naturlig å forvente en ship shape båt når man leier en et års gammel båt til over 1.7 mill. og til 5 sifret beløp pr. uke ( i.h.t. antall stjerner brukt i innledende post). Kunne godt vært min drømmeferie som gikk i vasken. Skjønner heller ikke hvorfor du legger inn dette her uten å være forberedt på noe kritikk og akseptere det. Du steiler jo som en liten unge. Reis over dammen, du. Sikkert færre "landkrabber" der Sitér dette innlegget Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen. Homer Simpson Link to post
Sjøtummel Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 (redigert) Og du må gjerne kalle en 2007 modell Bavaria 42 Cruiser til en samlet nypris på 1 740 000,- en balje med dritt. Se det forklarer saken. Her annonserer du utleie av seilbåt bare for å avspise kundene med en Bavaria? (Ok, spøk til side...) Jeg er redd for at min mening er at de sure leietagerne har et par store poenger. Har jeg avtalt overtagelse av en klargjort båt kl 1200 er jeg ikke fornølyd med at beklagelser og unnskyldninger starter kl 1200. Jeg venter også at utleier har et forhold til begrepet "ship shape" - og det er drivstofftanken som skal være full, ikke septiktanken. Her høres det ut som leietager har hatt rimlig grunn på å klage på ett og annet. Er du servicebransjen får du tåle at en misfornøyd kunde tar med ett og annet som bare er rene mishagsytringer. Når dét er sagt så kan leietagere være riktig vanskelige, men som utleier hade det kanskje vært større grunn til å klage på leietagerne som leverte tilbake båten sent og uryddig og dermed skapte en del uleilighet for nestemann. Redigert 22.Juli.2008 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 jeg bor i båten min til vanlig hele året, så jeg ånder faktisk for og i båten min HELE tida jeg. Bortsett fra nå om sommeren, som jeg leier den ut til en og annen sytepave akkurat som deg. Og du må gjerne kalle en 2007 modell Bavaria 42 Cruiser til en samlet nypris på 1 740 000,- en balje med dritt. Skal like og se åssen båt du har!!! Når du bor i båten er vel ikke 1,7 millioner så mye å skryte av når du først tar det ned på det nivået. Kanskje Beauty of Aqua har et hus til 3 millioner han bor i, i tillegg til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Kan vel diskuteres hvem som legger lista på nivået i denne tråden vel? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 22.Juli.2008 Del på Facebook Svart 22.Juli.2008 Enlight me. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Merkelig tråd og mange rare formuleringer. Sitér dette innlegget Link to post
kaptein kaos Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Til dere alle. Jeg la ut denne tråden først og fremst for å få diverse synsvinkler på denne saken. Kan godt hende noen av dere betrakter meg som useriøs, faktisk så er det et par ting som jeg legger meg flat på. Leietaker har sefølgelig aller største krav på å få båten levert etter det anonsen tillsier. Det er alltid rom for forbedring fra min side. Jeg har jobbet i service yrke i 12 år, og mener selv at jeg er god til å behandle kunder. Jeg stilte opp de 2 dagene de ble holdt igjen i sin ferie. Ordna alt som var galt med båten, lånte bort bilen min, så de fikk handle det de skulle av varer for ferien. Møtte de med den største service instilling jeg kunne by på, med et godt humør. På meg virket de fornøyde når alt var på plass tilslutt. Men de klarte fortsatt å pirke på meg og båten min i de minste detaljer de kunne. Sitér dette innlegget Link to post
Eone Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Utrolig morsom historie men hva skulle han som leide båten din med det tauet?!? Sitér dette innlegget Link to post
Shetlender Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Ingenting er så irriterende når ikke noen holder avtaler, og når båten ikke er utstyrt slik den annonsert. Da blir jo det bare dårlig stemning. En båtferie skal jo i utgangspunktet være noe koselig, og slike hendelser som dette er jo ikke akkurat en bra start på ferien. Du gjorde sikkert så godt du kunne der og da, men det kan jo være at litt bedre planlegging må til neste gang du leier ut ? Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
VannTro Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 (redigert) Jeg tror du bare må innse EN ting Hr. Kaos, når en leietager mister 2 dager av sin ferie grunnet feil fra din side, ja da spiller det liten rolle hva du stiller opp med. Godt humør og utlån av bil veier liksom ike helt opp for dyrt oppsparte feriedager. Når det er på denne måten leieforholdet starter, må du forvente at leietaker fortsetter sitt leieforhold med stor skepsis. Det skal med andre ord ikke veldig mye mer til, begeret er nemmelig alt overfylt. Jeg tror du skal trekke følgende lærdom av denne episoden. Ha båten klar til avtalt tid, ferdig vasket og med tom septik og fulle tanker. Hvis starten på leieforholdet er slik, vil leietaker mye enklere kunne akseptere eventuelle problemer som skulle oppstå under leieforholdet. Du vil da også slippe pirking på småting som forsurer forholdet ytteligere.... Alt det handler om er en god start Redigert 23.Juli.2008 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.