Jump to content

vrien leietaker

kaptein kaos

Recommended Posts

Nå må ikke dere være "stygge" her og nesten insinuere noe..... Det er nok bare en tilfeldighet selv om det er svært så beilelig.... og ikke minst er det nok helt tilfeldig at leietakeren kjente nikket her på baatplassen til utleieren han leide båt av i fjor sommer (som forøvrig registrerete seg i går kveld).

Eller det refreanselisten som skal mobiliseres på banen her..... :lol:

Etter mitt syn så blir det mye kaos her og lite kaptein... kapteinenen ror og ror men årene rekker ikke i sjøen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

du bruker vel også den surt opparbeidede ferien din til å irritere deg over sånne som meg....hahaha... hilsen blid og fornøyd norsjøarbeider :lol:
jeg bor i båten min til vanlig hele året, så jeg ånder faktisk for og i båten min HELE tida jeg.

Dette må være en "practical joke" for å skape en kaotisk tråd. Fortøyer han båten til platformbeina mens han bor i den?

Kaoskaptein.. hva med å legge ut en link til det useriøse utleieforetaget ditt, slik at andre kan unngå å havne i den samme bakevja som den skikkelige karen fra Oslo vest har opplevd?!? Klimaks ligger jo i når du begynner å legge ut om Karibien og Nordsjøen og alt det der :lol: Vi som ikke er enige i din tvilsomme "service" kan bare ha det så godt, for du har masse fri og skal til Karibien og jobbe i Nordsjøen og det :puke:

Fatter ikke at du gidder å legge så mye arbeid ned i en dårlig spøk som dette :crazy:

GOD TUR :sailing:

Jeg synes ikke det er helt "fair" å kommentere Kaptein Kaos som person eller personlighet, er det vel?

Hvem han er og hvordan han er har vi ikke noe med å kommentere, men hvordan han løste charter-virksomheten og reklamasjonen er noe annet.

Jeg er enig i Amalie36 sin kritikk og tar dette til etterretning. Velger likevel å la innlegget stå uredigert. Skal prøve å skjerpe meg men det er jo av og til vanskelig å holde igjen må jeg vel innrømme....Men som sagt skjerpings er notert og forhåpentligvis gjentar det seg ikke :smash:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Hvordan kan det gjøres for å få en fornøyd leietaker?

Egen opplevelse (ikke i Norge): Møter på piren til avtalt tid, en person ombord og ønsker velkommen, sjekker papirer, imens stiller en annen opp på kaien, tar med seg jentene for å proviantere (kjører fra dør til dør samt tilbake igjen), papirmannen går til havnekontor for å få alt på plass, ny mann ombord med en liste over utstyr, vi går igjennom utstyret punkt for punkt, kommer til påhengs for jolle, han tar to drag i snora uten at den startet, ny motor promte. Når alt var gjennomgått så undertegnet vi begge på skjema og båten var vår. Etter en liten uke så begynte vi å få noen problemer med hovedmotor, en telefon og en mann stillte på kaien neste morgen 3,5 times kjøretur fra utleier. Gjør ett alvorlig forsøk på å feilsøke, men i og med at dette problemet oppsto kunn når motor var brukt ett par timer så var det ikke vellykket, det oppdaget vi i neste havn, ny telefon, ny mann på kaien neste morgen 2 timers tur fra utleier, ingen sure miner, men fixet opp så vi var hjulpet resten av turen uten at det var helt topp. Når vi leverte båten tilbake så gikk vi igjennom lista på ny og alt var bare vellstand. De småproblemene vi hadde ble forsøkt løst på en måte som sto til S+, Opplevelsen var så udelt positiv at jeg har ingen problemer med å leie av de igjen, samt oppriktig anbefale andre om å bruke de samme.

,

Sånn kan det og gjøres :yesnod:

Må si meg enig i de som fremholder at når en betaler så pass mye for leie, så forventer en at ting er klar og i orden. At forrige leietager ikke gjorde hva kontrakten ev. tilsa må være ny leietager revnende likegyldig. Det er utleigers ansvar og fordømte forpliktelse at ting er klar når neste mann kommer som en har skrevet kontrakt med

Hei og hå

Regent

Artig lesing på en mandag eller fredag kveld. Beklager men jeg blir litt forvirret med dagene når leveringstidspunktet ikke stemmer.

Forstår ikke helt formålet med tråden og venter på en avklaring som tidligere erfart kommer etter noen dager. Jeg vil anbefale å legg inn et passord på hakkebrettmaskinen og logger av etter bruk slik at lillebror ikke kan servere oss slike røverhistorier.

Fra spøk til revolver.

Jeg har ikke erfaring med utleie av båt men derimot utleie av leilighet. Selvsagt så virker dassen og alt annet når en leilighet blir utleid, og skjer det noe galt under leieperioden er det bare å ringe rørleggeren så fort som mulig. Det fine er jo at utgiftene er fradragsberettiget når man leier ut noe.

Hilsen skatteetaten. :lol:

Ok, meninga med tråden var faktisk å få andre synsvinkler på den nokså spesielle saken min. At man havner borti all slags mulig folk når man driver med utleie skal være sikkert. Det som forbauser meg mest med denne mr. ******(tekst er desverre sladdet for å skåne disse veike menneskene som ville føle seg støtt), som leide min båt. Er at han klarte å holde maska så inn i de grader, i det vi møttes ved overtagelsen. Også da vi hadde telefonkontakt under oppholdet deres. Men altså har han som jeg har nevnt tidligere sittet og diktert klage mailen sin til den minste detalj, mens han med vennlig stemme fortalte at alt var ved sin skjønneste orden da de fikk kastet lost. Untatt en og annen kartplotter. Som jeg som utleier ikke kan klandres for, da dette er en garantisak. Han gledet seg nok noe vanvittig da leieforholdet var over, hvor han da kunne i ro og mak sitte i sitt sikkert meget plettfrie og velstående ******hjem, trykke på send mail knappen på sin nyinnkjøpte svindyre designer mac. Og i tillegg tro man kan justere leieprisen etter hvor bra eller dårlig været og ferien ble. En ting er å være missfornøyd med utleieforholdet, og så gi meg klagen da alt er betalt. Hadde jo gått med på å gi han noe refusjon av leiepengene uansett. Man vil jo ha kundene sine fornøyde. Men i dette tilfellet, så har leietaker gått så langt over planken med og gjøre seg til kjeltring. Da han velger selv hvor mye han skal betale meg for en mer en tilfredstillende ferie. Slik han utrykte til meg i de telefonsamtale vi hadde!? Hvorfor ikke være åpen da vi møttes eller på telefon. Er det virkelig så veike mennesker der ute, som er redd for å stå for det negative de eventuellt måtte komme med. Til dere som leier ut ders båter, sørg altid for å få depositum, samt beløpet for den aktuelle leieperioden på forhånd. Da vil dere slippe alt dette vaset jeg må styre med nå i ettertid.

Kaptein kaos sender en hilsen til alle dere som måtte dele deres støtte denne mr. leietaker. Og dere som tror jeg legger ut denne tråden som en spøk!? Dere er kommer nok aldri til å sette deres fot i min båt, hvor nå den befinner seg i verden :nono: Til dere andre som har mer og komme med, dere som ser saken fra et større perspektiv. Dere er velkomne, tar gjerne en ankerdram sammen og vi :cheers:

Som jeg pleier og si til mitt mannskap, da vi har forlatt en havn: "Noen ganger kommer vi i fred og drar i krig" I denne diskusjon drar jeg i krig med de som fortsatt ikke forstår. På turen min skal jeg sørge for at jeg har nok eksemplarer av janteloven, slik at vi har nok dasspapir fra norge til karibien..Arrr!!! Arrr!!!...

slappy.gif

Redigert av kaptein kaos (see edit history)

Men kjære.

Går du i kirken så forteller presten deg hvor perfekt gud skapte mennesket. Jeg er ikke helt enig for vi har ikke konstant hastighetsledd i håndleddet med hydraulisk drift fra hydrolikkpumpen han installerte. Derfor måtte vi mennesker finne opp en masse nyttige ting for å gjøre livet enklere. Batteridrillen er et eksempel på noe som vi kunne vært spart for.

Likeledes så ble vi utstyrt med både angreps og forsvarmekanismer som påvirkes av adrenalinet og kanskje et rolig ytre sinn. Når det først går galt i begynnelsen så blir det erfaringsvis galt uansett.

Som utleier er man på en måte best tjent med å skjønne dette, og om du har garanti på en kartplotter så hjelper dette lite for leietageren som allerede fra dag eller en forsinket dag tre produserer så mye adrenalin at det tyter ut av ørene hans. Alt som går galt på denne turen inkludert konas menstruasjon vil havne på din mail i en eller annen kamuflert form.

Saken er etter min mening tapt for utleieren i slike tilfeller uansett, og det beste du kan gjøre etter min mening er å be om et forslag på et forlik. Legg deg flat og tilby en vidunderlig ferie neste år, for en tilsynelatende dårlig kunde kan bli din beste kunde hvis saken håndteres riktig. Hvordan håndterer du de kundene som ikke gir noen tilbakemelding? Det er de menneskene som ikke gir uttrykk for misnøye man mister for alltid.

Dette var en merkelig tråd. Jeg har måttet lese den flere ganger, og ennå er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønner alt. Om det er slik at det er avertert med en strøken båt, så er det rimelig med prisavslag om båten ikke er helt ok.

Men det merkeligste er at leietakeren måtte overlevere båten til ny leietaker.... Dette kan da ikke medføre riktighet????

Untatt en og annen kartplotter. Som jeg som utleier ikke kan klandres for, da dette er en garantisak.

Denne kommentaren sier jo sitt. Det er meg som leietaker knekkende likegyldig hvem sin skyld det er, eller om det er en garantisak. Det er du som utleier som har ansvar for at produktet du leier ut er i orden og i overensstemmelse med det du har beskrevet på forhånd.

På samme måte som ei hytte blir ryddet og vasket mellom hver leier ser jeg på det som en selvfølge at det samme gjøres med en båt som leies ut.

mvh Knut Erik

Følg med på neste tråd. Der vi tar opp kartplottere som klikker hos leietaker. Kan vi stole på dagens teknologi og levrandørene(som overhodet ikke er behjelpelig i havnen der leietaker er med båten de har leid , med ny plotter)?

Til Krisida Magni, Amalie 36 og Ole Petter. Deres råd er notert, slike som dere kan man dra nytte av. Resten av dere som har lagt igjen alle de svar her på tråden og dere som hadde tenkt til å legge igjen et eller annet vas av noe svar på min historie. Drit i det.....Kapteinen har forlatt havnen,,,,,,,so long s#¤!rs :sailing:

Han gledet seg nok noe vanvittig da leieforholdet var over, hvor han da kunne i ro og mak sitte i sitt sikkert meget plettfrie og velstående vestkanthjem, trykke på send mail knappen på sin nyinnkjøpte svindyre designer mac.

En kan vel ta med seg neste setning også som vitner om noe umoden oppførsel av utleier etter mitt syn.... når man omtaler en kunde på denne nedlatende måten, siden han som leier kun forventet å få den varen han hadde bestilt og som utleier ikke var i stand til å levere...

Så snakk om å skyte seg selv i foten med denne tråden som utleier har startet.....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Cpt. Kaos forventer leietakere som er åpne hele veien, og ikke gnager seg fast på en mikroskopisk flekk under ett bord i en vistnok kalt "stue"?! For å så sitte i denne stuen etterpå og skrive klagemail, istedet for å ringe med en gang. Slike leietakere som leier båten akkurat nå, som gir han hele tida status på ting ombord via telefon, vil han ha fler av :flag:

Dette var min fulle å hele grunn til at jeg hang ut denne personen som bor et visst sted. Nevner ikke mer. For da drøsser det jo like fort inn svar fulle av vas fra de som tydligvis er fra samme område som han.

ps. kanskje dere burde bruke morgendagen til og nyte ferien eller ta dere litt fri fra det stressende arbeidet deres. Så er jeg sikker på dere slutter og irritere dere så mye :fishing:

Det var alt Dr. Chaos hadde for i dag.....god natt

Hei kaos. Jeg har mest lyst til å :lol: av historien din, men forstår frustrasjonen du opplever. Også til leietager. Leier du ut noe så må du forvente at kunden vil ha det som ble lovet ved bestillingen. Nytter ikke å komme i ettertid å forvente at alt ble perfekt når starten for leietager ble så på trynet levert av "deg". Da er det bedre å sette tenna i kjølen og se det komiske i situasjonen.

Hadde du tatt inn på hotell kl. 2300 og fem minutter senere funnet rommet i en tilsvarende tilstand. Betjeningen gikk av vakt og der sitter du med et rom uten køyklær. Uten dasspapir. Uten gardiner. Er helt sikker på at du ikke ville ha betalt noe når du sjekket ut om morgenen :wink:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Ja, det er en komisk historie. Og ja jeg hadde helt sikkert nekta og betalt. Men! når betjeningen yter den aller beste mulige service de kan få med å ordne madrasser, køyeklær, gratis bil, graitis opphold de to første dagene på leieforholdet osv. listen er lang....da hadde jeg simpelthen blitt meget fornøyd. Jeg hadde iallefall ikke sittet i dagevis med mail og regneark for å så "regne ut" hvor godt jeg likte rommet jeg fikk iløpet av oppholdet.

Og mitt siste innlegg:

Vil gi dere andre som leier ut sin båt et råd som jeg ber dere å følge nøye opp. Det kan jeg fortelle av min oppfatning av et avsluttet forhold til en viss leietaker, sørg for å innhente nok opplysninger om leietaker om hva han kan om båt på den størrelsen, type båt osv. Det er mange som svarer på tlf eller mail, der de sier: "ja da, har seilt båter av denne typen før(tydligvis en gang da de var med muligens et annet vennepar på seilbåcharter i hellas, og fikk stå bak ror)...

I et par av telefonsamtalene mellom meg og leietaker kommer det tydlig fram at denne karen, skremmende nok ikke har den nødvendige kompetanse til å seile en 13m lang båt på 12 tonn. Synes vi skal rose denne stakkaren for at han i det hele tatt fikk skuta mi hjem igjen jeg. Eller kanskje han bare loffa rett inn på en viss brygge å la seg der for sette igang skriveriene sine....hvem vet...

Takk for meg og god sommer...få opp seila og nyt feriene deres uansett vær :wink:

Kaptein Kaos

Det er likevel ein vesentlig forskjell på eit statisk hotellrom - der du skulle tilbringe tida likevel - og ein seilbåt med kurs for eit eller fleire mål.. Forstår frustrasjonen til han som leigde, men han burde nok tatt det ansikt til ansikt.

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

Forland Plattgatter - Olida.

Leif Juster hadde en fin historie. "Mot normalt" og slik er nok til tider vi mennesker også. Noen girer seg opp i det stille og andre velger å avvikle i det stille. Det skal mye til for at en treffer den helt perfekte kunde i slike forhold og da er det bare å ta tingene til etterretning og lage seg sikre prosedyrer.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Noen fakta:

Bavaria 42 Cruiser

Total lengde 12,99 m

Skroglengde 12,83 m

Vannlinjelengde 11,40 m

Bredde 3,99 m

Dyptgående ca. I - 1,80 m / II - 2,10m

Vekt i tonn ca. 9.200 kg

Kjølvekt i tonn ca. 3.000 kg

Motor D2-40 38 hk

Vanntank ca. 360 l

Dieseltank ca. 210 l

Kabiner/senger 3/6

Mastehøyde over vannlinje ca. 17,90 m

Totalt seilareal ca 92,9 kvm.

Lys tall 1,25

Til en båt på denne størrelsen anbefaler jeg på det sterkeste dette som minimum kunnskap:

ibcgetattachment.jpg

Prøven tar du f.eks her: http://www.baatskolen.no/D5L.html, og sertfikatet du da får da heter "Deck class 5 Pleaseure Craft"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...