Jump to content

vrien leietaker

kaptein kaos

Recommended Posts

Ja, det er en komisk historie. Og ja jeg hadde helt sikkert nekta og betalt.

-Sier koaskapteinen - og nekter å betale tilbake formye mottatte penger for en nesten ødelagt ferie for en familie.

Ikke kjenner jeg denne Kaptein Kaos, men for meg, etter å ha lest innleggene nøye, så virker han så direkte useriøs så man nesten ikke kan tro det man selv leser.

Jeg skal ikke trøtte leserne med å "sitere" og " kommentere" hva Kaos skriver men særlig troverdig blir han ikke etterhvert. Dessuten kunne han tipset leietakeren om denne tråden så han selv kunne komme til ordet og sagt sin mening. Men desverre har han ikke gjort det ennå.

Og der får Kaos utfordringen. Men desverre kan muligheten misbrukes ved at Kaos kan mobilisere en leietaker, omtrent som det ble antydet her tidligere i tråden hvor en viss "vestlending" plutselig dukket opp og og lovpriste utleieren Kaptein Kaos.

Synes du skal avslutte utleidelen av din virksomhet og heller konsentrere deg om seilingen i fremtiden. Eller du får ta et lynkurs (det holder kanskje ikke med lynkurs her) i kundebehandling og serviceytelse og prøve å sette deg inn i hva leietakeren forstår når du sier at alt er iorden og det mangler ingenting.

Har forresten en utrolig lik historie når det gjaldt en hytte jeg leide av en like useriøs utleier på Hovden i påsken. Den kommer jeg til å beskrive nærmere om i hytteforum.no. Og der skal utleieren få sitt navn offentliggjort.

Redigert:

Side dette tidligere har vært drøftet seriøst så ville jeg bedt Tittelpolitiet om å endre tittelen til "Vrien Utleier" :wink:

Redigert av KAT (see edit history)
for en nesten ødelagt ferie for en familie..

Det vet vi jo ikke. Etter det som kommer frem i denne tråden, så synes jeg det er å trekke saken vel lang når man sier ferien er ødelagt.

Hvis ferien blir ødelagt når man ikke har utstyr som ikke fantes for 10 år siden så synes jeg vi står ovenfor et alvorlig og stort problem. Vi blir latere og latere, tykkere og tykkere, snart skal vi ha roboter til å gjøre alt for oss :nono:

At båten var dårlig rengjort trenger vi ikke å diskutere her, for kaos har allerede gitt leietakeren rabatt for det.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Det vet vi jo ikke. Etter det som kommer frem i denne tråden, så synes jeg det er å trekke saken vel lang når man sier ferien er ødelagt.

Dette skriver jo Kaptein Kaos selv med sitering fra leietakeren:

Avvik i tidsoverlevering - levering.

Det var avtalt at båten skulle være klar kl 1200, først kl 1910 kunne vi gå om bord. Med små barn i bilen var de stadig utsettelser vanskelig å forholde seg til.

Madrassene var "søkk" våte, og den ene doen tett, mens den andre var så full i tanken at det rant over dag 2 (den var ikke tømt)

Vi brukte neste 2 dager på å få ryddet båten og vasket - eksempelvis var de så skittent under bordet i "stuen" at det måtte mykes opp med rengjørigsmiddel.

Å miste 2 dager av en uke er mye vil nå jeg si. Ville du leid ut båten din i den tilstanden?

Akkurat det nekter jeg å tro.

...til dere som leier ut ders båter, sørg altid for å få depositum, samt beløpet for den aktuelle leieperioden på forhånd. Da vil dere slippe alt dette vaset jeg må styre med nå i ettertid....

Fleste jeg kjenner til krever forhåndbetaling av hele leiesummen en uke før avreise og depositum inn på konto dagen før. Vis du setter opp disse kravene til dine kunder virker du litt mer seriøs og har kannskje råd til vasking av båten i mellem leitakere... :smiley:

Kaos fra ende til annen :crazy: Hadde Kaoset enda gitt seg i tide.. de siste innleggene er om mulig enda teitere enn de første :lol: Jeg lo så jeg holdt på å ramle ut av stolen når Kaoset startet med de sjørøvergreiene.. :crazy:

pirate-and-parrot.jpg

Er dette utleieuniformen, seilklær, Karibienklær eller bare arbeidsantrekk?

Ser frem til den forhåndsreklamerte tråden du har tenkt til å starte ang. kartplottere som ikke tåler rom, samt vrange leverandører av disse :lol:

GOD TUR IGJEN :sailing:

Dette er hva kaptein kaos må regne å få slengt i inboxen etter å ha begynnt i charterbusinessen!! Makan til røverhistorie!!?? er dette sant?

LES NØYE!

..........

..................

hmmm......hva gjør man med slike leietakere

1. kjølhaling

2. henge de nakene opp i masta i båten på aker brygge lørdag kl 22.00

3. åpen for forslag;)

Skal ta utgangspunkt i startinnlegget på denne tråden...... har klippet vekk kommunikasjon mellom utleier og leietaker, men den finnes i sin helhet i første innlegg av kapteinen her....

Jeg skjønner jo nå at kapteinen føler seg litt vred og har gått i skyttergraven, han hadde vel forventet seg noe sympati fra baatplassensmedlemmer, hvilket han også fikk noe av i starten...

Jeg formoder som den seriøse utleier Kapten Kaos ønsker å fremstå som så informerer han utleieren pr. mail om denne tråden slik han er oppfordret til slik at vi kan få den andre parts utgave av historien.... Det er kanskje greit at han sørger for at ikke skrivefeilene og gramatikkfeilene blir den samme som de han selv har.... det blir liksom ikke så troverdig da etter mitt syn. "Det blir liksom samme skole, samme klasse og sikkert samme pult også.... om igjen...

Det skal bli morsomt om kapteinen har baller og ryggrad nok til å informere leietaker om denne tråden...

Til siste del av hans startinnlegg hvor kapteinen er åpen for forslag til hva man bør gjøre med slike leietagere, så vil jeg komme med et konkret forslag, det er at kapteinen bytter ut leietakere med utleier i overskriften og lar punnkt 1 og 2 stå som de er.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Til Sydvesten har kaptein kaos bare en ting å si: det er f**n meg ikke lett å knotte på et tastatur med en klo!

Snip snap snute, der var eventyret om Kaptein Kaos ute.....

Neste gang forteller vi om Sorte Bill og hans vei gjennom en byråkatisk mareritt. Med bedrevitende, arrogant, sytete og nærtagent folkeslag i rike kjent kalt Norge. I historien prøver han å få polly ut av kyllingfarmen, der han ble puttet inn da Bill forsøkte å få tollet han inn.

blindjail.jpg

Redigert av kaptein kaos (see edit history)

Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.

For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette

Trykket jeg på noen feil knapp? :smiley:

Kpt. Kaos, neida, vi er ikke negative alle sammen :smiley:

Men noen ganger er det slik at vi BÅDE kan ta imot råd OG !! innrømme at vi har gjort noe dumt eller feil.

Det nytter kanskje ikke bare å få bedre rutiner, for uten en bedre måte å kommunisere på er det forgjeves.

Redigert av Amalie 36 (see edit history)

Jeg har i løpet av livet kun opplevd en person som var særdeles vrien, og han fant seg til og med en advokat som var like vrien inntil han skjønte hva som egentlig foregikk. Når advokaten skjønte saken til fulle ble han den beste megleren for begge parter.

Kort fortalt var det en person som startet budfirma og kjøpte seg en bil. Etter ca 70 000 kjørte kilometer uten en eneste service på bilen så kom han tilbake med en liste av mangler. Han ble forklart at bilen skulle hatt en del servicer under veis og at enkelte feil derfor ikke ble dekket av garantien. For eksempel så ville ikke skraping i bremser som følge av utslitte bremseklosser bli dekket av noen garanti.

Det meste gikk bra i denne saken og en del mindre mangler ble også utbedret på garanti. Men så var det et punkt vi ikke kunne enes om, og det var rust på lakken i alle døråpningene. Rustet kom ikke innenfra men skyldtes metallpartikler som samlet seg der og som da ikke ble vasket bort når bilen ble vasket i vaskemaskin. Bilen ble hver dag parkert på et anleggsområde, og det ble senere konstatert at partiklene kom derfra.

Men så til poenget med hvordan saken til slutt endelig ble løst. Vi fikk et brev fra en advokat hvor det sto at denne bilen hadde hatt så mange mangler at eieren ikke hadde hatt noen nytte av den, og at han derfor krevde heving av kjøpet.

Jeg sendte da advokaten en kopi av bilens historikk i form av den ene arbeidsordren og de to fakturaene vi hadde på bilen. Så krev jeg at advokaten umulig kunne mene at eieren ikke hadde hatt noen nytte av budbilen det året den hadde rullet 70 000 km.

Hvorfor denne historien i sakens anledning?

Jo ofte så må man ha en tredje part til stede som kan være objektiv. Sannheten og løsningen ligger som regel et sted midt i mellom, og det er en stor mulighet for å bli enige og kanskje venner igjen hvis man tør å gå sammen i en åpen dialog og diskutere synspunktene i saken.

I ettertid har jeg fundert mye på hvorfor denne bileieren var så vanskelig, for han fikk langt mer enn han egentlig hadde krav på. Jeg ble aldri helt klok på dette, men enden ble uansett god for vi fikk en alle tiders kunde i mange år etter denne første utblåsningen. Vi ble faktisk på fornavn med hverandre.

Lykke til.

Tråden er serdeles lærerik på mange områder. Min oppfordring er å ta et ordeltlig initiativ med leietakeren og fortsette historien etter dette. Kanskje vi da kan lære enda mer.

Uten å legge meg for mye oppi det, så var det skivebom KK, Seilaren er avholdsmann, så da må det nok bli brus !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

måtte flire ja, etter å ha lest føste innlegget her. trodde det var en spøk :crazy:

hvis halvparten av de feilene leietageren påpekte er korrekte , mener jeg dette dreier seg om den mest useriøse utleieren JEG har lest om. hvis båten leies ut til halv pris i forhold til andre tilsvarende båter . javel, da kunne jeg sett mellom fingrene ,men slik kk opptrer i denne tråden synes jeg er viser totalt mangel på kundevennlighet og serviceinnstinkter. :nonod::nonod:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Et tips til Kaos.

Leietaker ønsker gjerne å forholde seg til en person, nemlig utleier. Det blir kanskje litt mye å forvente at leietaker som betaler, la meg gjette på 20.000, i løpet av en uke skal forholde seg til utleier, tidligere leietaker, kommende leietaker, leverandør av kartplotter og leverandør av ankervinsj. Jeg hadde også tatt meg tid til å lage regneark hvis jeg mente det var nødvendig.

Nå er vel også litt av stilen til Kaos typisk for ENKELTE offshorearbeidere som har en kjedelig jobb og bruker tiden på å klage på alt og alle. Er ofte nok i Nordsjøen til å kjenne lusa på gangen ...

Kunden har alltid rett :smiley:

Morsom tråd ..

Leietakeren har utvilsomt en del å klage på, det har jo vært debattert her opp og ned siden tråden ble startet, men er det helt greit å justere leia selv i etterhånd og vipps så er man ferdig med den saken.

Synes det blir litt lettvint, eller er det grei fremgangsmåte?

Ser nå bort ifra diverse merkelige innlegg i tråden, tenker mere på prinsippet :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...