Sydvesten Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Noen som fortsatt har trangt for det ser jeg! Akkurat her er vi enig..... Det kan ikke være særlig tvil om du fortsatt ikke skjønner hva dette dreier seg om..... Det er ikke leietakern som skal demontere plotteren og levere den inn som du åpnebart tror... Det er du eller den du leier til å gjøre denne jobben, letetakener kan kose seg med sin pils i solveggen mens du svetter... Kan ikke plotteren repareres der og da så er du som utleier ansvarlig for at ertatningsprdukt blir innstallert i båten om du skal noenlunde troverdighet... Jeg tar det selvsagt for gitt at du har en alternatvi løsning som er fullgod siden du selv omtakler deg som service innstilt og pålitelig. Om dette koster deg mere enn du har i leieinntekter for hele året spiller ikke noen rolle... Du har leid ut en båt i henhold til en spesifikasjon dermed basta.. Det å forklare dette med at leietakeren ikke tok plotteren og leverte den til reparasjon vitner jo om total mangel på forståelse fra din side, etter mitt syn... Og det at du angriper meg som person og min eventuelle båt med dine latterlige og ikke minst barnslige påstander vitner jo om at du er meget umoden person som ikke takler at noen er uening med deg... Det er klart det er hardt å bli tatt med buksa nede, og ikke selv oppdage det... Redigert 25.Juli.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Om dette koster deg mere enn du har i leieinntekter for hele året spiller ikke noen rolle... Nei, et sted går grensen og den går lenge før dette! Man legger seg flat, tilbyr en rabatt og som regel er det ferdig med saken. At en utleier skal måtte påta seg utgifter til si hundre tusen kroner for at leietager skal få en operativ plotter, som har sluttet å fungere uten at utleier kan lastes for det, blir noget for usaklig, etter mitt syn. Regner selvfølgelig med at du ikke er enig med meg i dette heller! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
kaptein kaos Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Jada...sefølgelig hadde reist de 330km ned til leietaker for å skru disse to plastikk skruene. Som leietaker uansett må skru av, for å ta med plotteren fra cocpit og inn i båten hver gang han forlater den. Slik som jeg og alle som bruker min båt må for å hindre at den blir stjålet. Og jeg hadde da tråkket over leietaker som sitter der klagende med pilsen sin, gått de 10 meterene det var til marinaen på brygga for å levere den, for å så vende hjem de samma 330km med mitt blide service smil om munnen Og ja Sydvesten jeg er en god del år yngre enn deg. Nermest en generasjon, det merker vel alle her. Forsto du dette nå? Redigert 25.Juli.2008 av kaptein kaos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Noen som fortsatt har trangt for det ser jeg! JA, og det er helt tydelig for meg at det er du som har trangt for det. Det er du som selger et produkt og det er du som er ansvarlig for å produktet er i orden. At forrige leietaker ikke har gjort som avtalt er ditt problem. At plotteren streiket er ditt problem. At det var våte madrasser er ditt problem. At det var møkkete er ditt problem. Fordi det er du som selger noe som i utgangspunktet er markedsført til å være i orden, rent og pent. Om ikke får du skrive at båten leies ut som den står og at det kan være møkkete madrasser osv osv. Løsning på plotteren kunne også vært at du hadde avtalt med leietaker at han hadde kjøpt en slik og fått igjen penger av deg. Eller at du hadde kjørt ned til dem med en ny plotter. Det kalles "cost of doing business" og i min verden handler det at man tar ansvar som selger og at man tar på alvor at det man selger er ikke utleie av en båt - det er en god seilopplevelse for familien. Vi har leid båt noen somre.Tre ganger av Normar en gang av Lunde Båt. En gang hadde vi problemer - det var en båt fra Normar der motoren ikke gikk bra. Viste seg at det var feil med dieseltilførselen (delvis tette filter). Normar sendte en mann fra Son til Lysekil for å rette opp dette. Vi fikk kompensert 2 eller 3 dagers tapt bruk av båten - fordi det var den tiden vi tapte. Fikk også gratis vask som kompensasjon. Om vi kom tilbake til Normar Redigert 25.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Loddesølv Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Hei. Dette var en tråd som vitner om mye egoisme og lite ydmykhet. -Tenker da ene og alene på kaptein kaos. Bare det å legge ut om problemet her på forumet, og til de grader rakke ned på leier, vitner om en useriøsitet som mangler sidestykke. Hadde det enda vært leier som stod frem og fortalte om useriøs utleier, og frarådet denne på det sterkeste, hadde jeg forstått det. Tror kaptein kaos at båten hans er guds gave til leier, og at leier skal være glad for å i det hele tatt leie denne ? Det er faktisk sånn at det er leier som er kunden her. -Ser kaptein kaos jobber i nordsjøen. -Det er ikke alle som har 4 uker fri etter hver 14 dager på jobb. -For andre er faktisk ferieukene gull verdt. -Ikke til å brukes på klargjøring av båt og diverse andre ting som utleier skulle gjort på forhånd. Om du er aldri så smilende og blid, er vel ikke ditt blide åsyn det dem fleste ønsker å bruke ferien sin på. Er du litt smart så ser du hvor du står i terrenget angående denne saken, og avslutter tråden før du dummer deg mer ut. Mvh. Kairo Sitér dette innlegget Link to post
kaptein kaos Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Nå ble sikkert ALLE som leser denne tråden mye klokere Loddesølv! Hvorfor kan ikke dere som ikke har annet en vas og komme med bare starte sin egen tråd. Kall den for eks. hvordan bruke de surt opparbeidede feriedagene mine til å sitte ved dataen og trykke inn masse vas til en tråd, der faktisk noen prøver og resonere over et viktig tema. Jeg svare sef. på fortsatt ubesvarte spørsmål. Som man hadde fått med seg hvis man hadde lest HELE tråden, istedet for å skumme igjennom for å så trykke på Legg til svar knappen: -Ikke til å brukes på klargjøring av båt og diverse andre ting som utleier skulle gjort på forhånd spør mr. Loddesølv. -Til svar sier jeg igjen. Det var ikke noe mer enn 8 timer siden forrige leietaker hadde forlatt båten som et bomba horehus. Jeg hadde et sant helvete med å få vasket, ryddet og fikset den. Madrassene var våte fordi forrige leietaker, skulle være smart og tørke de i regnet! Og faktisk så var båten helt nedvasket innvendig, bortsett fra en mikroskopisk flekk i "stuen" + et eneste skap som det lå en snuspose og en sigarret jeg hadde oversett. Han nevner også denne plotteren. -Jeg var igang med å bestille en ny i butikken der jeg kjøpte den forrige. For å sende den på kjappeste vis ned til leietaker. Men leietaker takket nei. Så vil jeg til aller aller sist faktisk rose leietaker for han behandlet båten meget bra. Så dette her er også et tips til dere som leier ut: Pass på og ikke gå i samme felle. Hva slags folk leier båten min. Tror fra nå av blir det gamle sjøvante seiler ektepar alene på tur. Sånn som de som leier båten min resten av sommeren. Takk til sånne som dere ....God sommer alle sammen Redigert 25.Juli.2008 av kaptein kaos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Den som kommer med mest vas her vel du selv kaptein kaos, det er greit du ønsker å styre uttalelsretten til leietager ved å ikke informere om tråden, men det å tro at du kan sensurere/styre utviklingen i denne tråden blir nok litt vel naivt etter mitt syn. Men litt konstruktiv kritikk skal du ha, du er en skikkelig kaptein som går ned med flagget til topps... du firer ikke en tomme når det gjelder det at du har håndtert denne saken på særdeles klønete måte... Det beste hadde nok vært om du la deg langflat og erkjente overfor deg selv at måten du har håndtert dette leieforholdet ikke er formålstjenelig for hverken "utleie bransjen" eller for andre... Redigert 25.Juli.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
kaptein kaos Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Hehe...endelig er vi enige Sydvesten. Gir meg ikke vettu...blir her til siste mann forlater skuta "nei" forum tråden...... Redigert 25.Juli.2008 av kaptein kaos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Er ikke lett å handtere vanskelige leietakere en kan prøve den som vil. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
s/y oslo Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Til useriøs utleier. I denne bransjen har du mye å lære. Driver selv med utleie av båter i Norge og middelhavet, og det er mye papirarbeid før leier kan overta båten. Det kreves dokumentasjon av seilerfaring, mannskapsliste, dokumentasjon av utstyr ombord, at båten er sikkerhetsklarert i hensyn til charterutleie. Hadde denne båten blitt kontrolert hadde desverre utleier fått en stor bot fra sjøfartsdepartementet. Dette her er ulovelig utleie av båt, den er ikke sikkerhetsklarert. Slik som leier overtok båten viser bare til utleiers useriøsitet, dette er en skam for reiselivsnæringen. Når en kunde booker/leier en enhet for ferie skaper det store forventninger og tillit til utleier, en forventer å få det som er forespeilet en. Og denne kunden her fikk en enormt dårlig start på ferien sin, å komme til en slik båt er enormt dårlig. Kunden fikk en båt i dårlig stand, både teknisk og hyginemessig. Du bør lære deg å være ydmyk for situasjonen og prøve å sette deg inn i kundens situasjon. Voks opp og lær deg å drive en seriøs business. Håper at denne båten ikke blir leid ut noe mer, før alt er i stand og de riktige papirene er på plass. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Du er blitt oppfordret flere ganger om å tipse leietaker om denne tråden, hvorfor ignorer du disse oppfordringene? Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Veldig interessant debatt, særlig når jeg selv leier ut båten noen uker hver sommer. Nå leier jeg ut en helt enkel båt, uten noe særlig teknologisk utstyr, og en båt som er i god stand. Likevel er jeg noe uenig når det kommer til dette med dekning av utgifter i hundretusen kroners klassen, for at alt skal være helt perfekt. Selvsagt skal båten være i topp stand, rengjort og levert på tiden. Men om plotteren til 35 000 kr ryker, og man gjerne har tatt 8000 kr i leie for en uke, så kan det diskuteres om leier har rett til ny lik plotter, levert og montert på dagen. Jeg har vært i kontakt med flere advokater ang akkurat dette, og har også hatt en korrespondanse med forbrukerrådet. Jeg har aldri opplevd noen problemer selv med leietakere, men ønsker å være føre var. En standardkontrakt fra forbrukerrådet omtaler ikke dette spesifikt, men det skal argumenteres svært godt før man har krav på å få tilbakebetalt noe mer enn det beløpet man har leid for. En på dagen reperasjon er som oftest helt umulig i løpet av sommeren. (ofte 2 ukers ventetid på servicemann til å montere). Ofte e r det bare en liten detaljfeil som kan slå ut en plotter, får man da et krav om å kjøpe ny plotter til 35 000 kr på dagen, så hadde ihvertfall jeg tenkt meg om to ganger. En god håndholdt gps, papirkart etc vil i de fleste tilfeller kunne hjelpe godt. (å dette ligger selvsagt standbye i båten). Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Med hensyn til utstyr som plotter så er det nok hensiktsmessig å få med noen ord om slikt utstyr i kontrakten. Det burde være enkelt å ta forbehold om at noe utstyr kan svikte og hva slags utstyr dette er, og det sier seg selv at utleier bør kreve at leietager har erfaring og kompetanse til å navigere uten plotter. En annen ting er at reserveutstyr ikke behøver å koste ørtogplørti tusen. Du kommer langt med en vanlig GPS i tillegg til papirkart, og en liten plotter koster ikke all verden om det er kartplotter som er viktig. På den annen side, dersom jeg leier båt med mangler ville jeg nok listet opp alt som sviktet uansett. Det er noe med helhetsinntrykket som bør telle når man vurderer om utleiebåten holdt mål eller ikke. Det som kanskje er det viktigste spørsmålet er i hvilke tilfeller utleiebåter må ha sikkerhetssertifikat fa Sjøfartsverket. Her er det nok en del slurv, men hva sier reglene egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
trond 37 Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 (redigert) Dette var nydelig Begynte å lese og skjønte ikke helt sammenhengen, leietagerens skriv virket liksom så gjennomarbeidet og seriøst. Godt dokumentert og saklig begrunnet. Ryddigt og ordentlig. Hvor lå feilen? Etter å ha lest utleieren Kaptein Kaos sine innlegg fant jeg den, kan du si! Tror du skal få noen lesekyndige til å forklare teksten for deg Kaptein, litt sakte og pedagogisk, eventuelt med litt enkle illustrasjoner (det betyr bilder). Kanskje du da med litt kyndig hjelp vil klare å se hvor patetisk og totalt ødeleggende det er for deg å legge slikt ut på forumet, i den hensikt å skaffe støtte for ditt syn og dumme ut andre mennesker. Tror du har klart det motsatte med ca. 100%. Ang. karakteristikker: Landkrabber - Hvis det å forholde seg til tidspunkter og ha det rent og ordentlig rundt seg, tømme septik o.l. er å være landkrabbe, har du en til her! Og det er jeg i så fall stolt av . Prøv å tenk gjennom at du ved å leie ut båten din til fremmede påtar deg et ansvar ("ansvar" vil si at noen utenforstående med rette kan forvente noe av deg, du forplikter deg liksom til noe, f.eks forventer din arbeidsgiver at du skal yte noe for lønnen du får ((forventningene er sikkert ikke allverden, men likevel)), på samme måte som du forventer at du skal få lønn for jobben du gjør). Dette kalles en avtale, altså en tosidig forpliktelse - de skal benytte din båt, og du skal få betalt for det. Når gjestene i båten din, for det er det leietagerne er - møter en sånn kontrast som de beskriver ("kontrast" betyr at noe er stikk motsatt av noe, f.eks svart-hvit, lyst-mørkt, rent-skittent, virker-virker ikke) bør du forstå at det ringer noen klokker hos dem. Ditt svar på dette er: "Veike landkrabber, kontor-rotter, snobber!!" osv. Dette er helt nydelig Fantastisk! Synes du skal slenge på "stygge var de også!" Du lager et nummer av 6 meter tau, og har en båt til 1,7 mill!??! Du gjør narr av at gjestene ikke "skjønner at det er tungt å dra inn Genuaen".....Forklarte du ikke dette på forhånd? Forventet du at ukjente gjesten skal ha erfaring med dette på din 42 foter? Trodde du det var Atlet-Klubben som leide båten? Ble du ikke med ut på en test-tur og forklarte litt?? Du spør hva leietagerens dårlige rygg har med din chartervirksomhet å gjøre - det er vel et nettopp et VESENTLIG poeng for en med ryggproblemer å finne og leie en båt med ankervinsj, synes du ikke? (Du bør friske opp engelsken din litt, det heter "....has to do...") Du forstår ikke at dine gjester ikke synes det er greit å bruke dagevis på å vaske din båt (ja, den til 1,7 mill). !??! Tips: Lei ut utedassen din istedet, så slipper du sånt "utidig mas" Ditt svar på dette er nok engang: "Dumminger, duster, ubrukelige Oslo-vest...." Så, for å hjelpe deg litt: Har du vurdert voksenopplæringens kveldskurs? Tror de har kurs i folkeskikk også. Få Vergen din til å ringe for deg og ta 3 sånne i så fall. Det som er positivt oppi dette her er at det nå er såpass offentlig hva slags service du er i stand til å gi, ut fra dine tildelte evner, at du nok ikke vil oppleve noe voldsom pågang av leietagere etter dette, så du vil få god tid til ankerdrammer og diskusjoner med meningsfellene dine. Tror du har mer igjen for det, samtidig som markedet blir skjermet fra sånn virksomhet. Det er så en kan bli kapitalist av mindre. Siden du nå kaster loss og reiser fra alle oss idiotene som prøver å rettlede deg litt varsomt, foreslår jeg at du prøver litt charterutleie på sydspissen av Sicilia. Der vil du nok få mer håndfast respons hvis ting ikke er som avtalt. Kanskje denne undervisningen passer deg bedre, det er mange som har det sånn, så det er ikke noe å være flau for . Hvis du synes at mitt innlegg var spydig, tror jeg du finner de fleste fornærmelser igjen i dine egne innlegg, og hvis det er noen nye trykker du dem sikkert til ditt hjerte . Vennlig hilsen trond ("landkrabbe" med 30 år med båtliv bak seg) Redigert 31.Juli.2008 av trond 37 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 Spektakulært! Jeg har aldri ledd sånn av en tråd på Båtplassen noensinne. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmann Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 (redigert) Det heile er snart meir tragisk enn komisk, har folk for lite å foreta seg i ferien sidan det blir brukt tid på såpass mange og lite seriøse innlegg ?? Eg er ny på baatplassen.no , men eg trudde ikkje dette skulle vera eit forum for såpass mykje drittslenging. Det er på tide at admin/moderator sperrar denne tråden....... Redigert 31.Juli.2008 av Fjellmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 (redigert) Hei Fjellmann og velkommen til Baatplassen Om du mener at noen har overtrådt etiketten på forumet i denne tråden kan du klage de inn for Skipsraadet. Mer om dette finnes i Om/kontakt. Redigert 31.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 Tror Fjellmann har misforstått litt for mye , Det er ingen som har slengt dritt her , men noen som har leid ut noe dritt og synes leietakeren er en dritt som ikke vil betale full pris for dritten og utleier prøver da å drite ut leietaker her på baatblassen men dret seg da ut. Forøvrig er emnet intresant og har mange lesere , om noen slenger litt dritt så øker antallet lesere , akkurat slik som i vg og det er ikke nødvendig å lese vg heller. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 Nå var du faktisk litt morsom fiskebat. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 Kjenner flere som kunne tenke seg å leie seilbåt, og det kunne derfor vært nyttig å kjent til hvem som leier ut denne kaosbåten, og hvor den leies ut fra slik at jeg kan advare potensielle leietagere jeg måtte komme i kontakt med. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 (redigert) for å lede debatten inn på et noe mere seriøst spor igjen: Når Frp kommer sterkere til makten vil slik utleievirksomhet bli strengere regulert sånn at slike ting vi hører om her ikke skal forekomme Redigert 31.Juli.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Enzo Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 (redigert) Kartplotter virket ikke ! Sto denne oppført i annonsen så skal den selvsagt virke og ha kart for område det er antatt at båten skal brukes i. Ankervinsj virket ikke ! Sto dette i annonsen så skal den selvsagt virke , i verste fall kan det selvsagt leveres anakarolina og anker mot kompensasjon men det kan ikke forlanges at leietager skal ligge longside hele ferien Rulleforstaget gikk tregt ! Gikk dette som det skal så er det ikke noe å si på saken men leverer Bavaria disse med skikkelige rulle/blokker langs rekke støttene ? hvis ikke så går det jo tregt og er ikke noe å gjøre med det. Båten var ikke rengjort ! Hadde dette vært meg så hadde jeg ikke overtatt båten , på dødtiden mellom hver leieavtale så skal det da selvsagt settes av rikelig nok med timer til rengjøring og om personen som leier ut ikke er i stand til å gjøre ren en selbåt skikkelig da begynner man å lure på hvordan det står til med resten av vedlikeholdet. Tomt for gass ! Selvsagt skal det være gass + reserve + fulle diesel og vann tanker på en utleiebåt ved overlevering , og det skal da ikke være nødvendig å lever båten tilbake fylt opp , dette kan utleier ta seg av , har ihvertfall vært slik når jeg har leid i Son. Puter på benker ute ! Var dette i annonsen eller på bilde så skal det være med ,hvis ikke så støtter jeg utleier her. Begrodd båt ! Uakseptabelt å levere ut en båt som er betydelig begrodd , dette hemmer seilegenskapene og lager irritasjon i ferien. Avvik i leveringstidspunkt ! Dette er døden , her bør utleier i alle tilfeller falle på kne og skrape og tilby minst dobbelt opp kompensasjon for forsinkelsen. Våte madrasser ! Er ikke dette en moderne nyere båt av ekte tysk kvalitet da , hvordan er dette mulig ? Doer fulle/tett ! At kunden bruker 2dager på å rengjøre båten bør si litt om hvor skitten den var , en utleiebåt skal da overlevers like ren som en NY båt akkurat som sengen på et hotellrom , vi snakker da ikke om en 70tallsbåt leid fra en fyllakompis Å overlevere en utleiebåt direkte til ny leietager uten en buffer der utleier går gjennom båten og sjekker at utstyret virker like godt som det skulle før den ble leid ut er da uakseptabelt. Det trenges uansett timersvis med vask og sjekk Når det gjelder autopiloten som ikke virket lenger !! SO WHAT om man leier ut en båt og ting slutter å fungere så er det vel ikke leietagerens feil , det er noe en utleier må regne med , elektronikk virker virker virker og så virker det bare ikke lenger...... Å kalle leietageren med ord som landkrabbe osv , hva i alle verden vet utleier om dette da , det leies vel ikke ut båt til folk som ikke kan dokumentere båterfaring. just mu 02 Redigert 31.Juli.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 for å lede debatten inn på et noe mere seriøst spor igjen:Når Frp kommer sterkere til makten vil slik utleievirksomhet bli strengere regulert sånn at slike ting vi hører om her ikke skal forekomme Egelig tror jeg hele innlegget , oppstarten på denne tråden er en like stor bløff som valgprogrammet til Frp som for meg virker som en dårlig oversettelse av juleevangeliet som i likhet bare går hjem til de som tror på det mere seriøse som julenissen og jomfrufødsler og Frp. Sitér dette innlegget Link to post
Adaware Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 Der har du jo et godt forslag til kaoskapteinen: han kan starte den maritime filialen av Rent-a-wreck. Lei-et-vrak - ferien for fingernemme båtfolk. (Jeg får vurdere å leie ut båten min de få ukene den står på land i tilfelle det er noen som savner hyggen med båtpuss. ) Rent A Shipwreck Pssst: Du kan endre nicket. Sjenialt Skal jeg si dere noe gutter og jenter? Og krangle på internett er som og delta i paraolympiks, selv om man vinner er man fortsatt tilbakestående.... Og for de som er litt pripne var det en setning og le av og det representerer ikke mitt syn på folk som deltar i Paraolypiks eller de som måtte være tilbakestående, selv om det kansje er noen av de på forumet Det var min usakelige kommentar i debatten for og fremheve hvor håpløs denne tråden har blitt Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 (redigert) tror jeg hele innlegget , oppstarten på denne tråden er en like stor bløff som valgprogrammet til Frp som for meg virker som en dårlig oversettelse av juleevangeliet som i likhet bare går hjem til de som tror på det mere seriøse som julenissen og jomfrufødsler og Frp. Julenisssen tror vi da på. Og heldigvis snart 1/3 av befolkningen også hvis vi er heldige så da skal det bli andre boller både for båt og landfolk Paralympics: De er vel ikke tilbakestående i hodet, bare i kroppsfunksjoner ? Redigert 31.Juli.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.