New Attitude Startet 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2008 Heisann, Har byttet toppakninger på min md2b. Motoren gikk som en klokke ellers før demontering. Har montert toppene og justert ventiler etc, alt ifølge repair manual. Har luftet flere ganger. Meeen, motoren starter ikke. Er det en eller annen idiot ting jeg kan ha oversett? (er rimelig frustrert, så kan tenkes jeg ikke er helt klartenkt... ) Har søkt i emneoversikten, men finner liksom ikke noe som dekker mitt problem. Innspill mottas med takk Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
TMe Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Har motoren kompresjon? Ventilløfter riktig justert? Får motoren innsprøytning? MD2 har vel startsveiv og da bør du lett kjenne om der er komp. og om motoren får innsprøytning.Du skal kunne høre at det snerrer fra dysene og du skal kunne føle trykkstøtet i dyserøret. Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Har motoren kompresjon?Ventilløfter riktig justert? Får motoren innsprøytning? MD2 har vel startsveiv og da bør du lett kjenne om der er komp. og om motoren får innsprøytning.Du skal kunne høre at det snerrer fra dysene og du skal kunne føle trykkstøtet i dyserøret. Har ikke startsveiven, men klarer å dra rundt svinghjulet for hand. Det er tungt når innventilene er åpne, og kompresjonen forsvinner (lett å dreie svinghjul) når utventilene åpnes. Det kommer bra lyd fra dysene når innventilene åpnes. "ventilløfter riktig justert": ligger det mer i dette enn korrekt klaring mellom løfter og ventil? Jeg har justert ihht repair manual, dvs 0-merket opp, og så en dreining tl før måling/justering foretas. Men, det slo meg nå at jeg kunne ha dreid feil vei. Hva er rotasjonsretningen? Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.