Taco Startet 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2008 Har litt mye vanndrypp fra akselpakning. Det er vel kanskje typen med talgpakning? Er det så enkelt som å stramme på den store mutteren? Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Stram den store mutteren og fyll på med fett, skru på fettpressa til du kjenner tydelig motstand. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Denne ser ut til å være helt identisk med den jeg har. Pakkboks med talgpakning. Du må løsne kontramutteren før du strammer litt på den store mutteren. Skru ikke for hardt til. Det skal komme en dråpe vann av og til når akselen roterer. Sjekk at pakkboksen ikke blir varm. Da har du strammet for mye. Fettet er ikke ment for å tette. Det skal smøre talgpakningen og støttelagere innenfor pakkboksen. Det skal ikke være nødvendig med stort trykk på fettpressa. Jeg har skiftet ut smørenippelen med en fettkopp fordi jeg synes det er mer praktisk. Funker bra. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Taco Svart 24.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Takk for svar. Det er fettkopp der ja, som jeg har skrudd en 1/4 omdr. etter hver tur. Har måttet fylle opp i løpet av sesongen. Er vel kanskje normalt! Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Hade en liknande packbox på en Nimbus 3000 i många år. Och tät - nej det fick jag den aldrig. Jag till och med installerade en automatisk fettpump med tidrelä. Men den droppade. Även vid stillaliggande. Kanske en liter vatten i veckan. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 En fettkopp i sesongen høres normalt ut. Men soom sgt, fettet skal i utgangspunktet smøre, ikke tette. Er spent på resultatet etter at du har strammet pakningen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.